ranska kuulostaa siltä kuin puhuja oksentaisi ja ripuloisi suun kautta
Mahtaa ranskalaisten kitalaki näyttää kärsineeltä kun tollasta kyökkimistä ja kurlaamista on puhe läpi elämän.
En pysty katsomaan ranskankielisiä elokuvia tai tv-ohjelmia, vaikka aihe ois kuinka mielenkiintoinen.
Moni lienee samaa mieltä.
Ei tällä aloituksella mitään pointtia ole, tuli vaan ranskalaista kurlausta vastaan tubrssa niin niskakarvat nous heti pystyyn, huvittaa se paradoksi että tuota puheyrjöilyä joku väittää kauniiksi, kyllä täytyy olla päässä (ainakin korvien osalta) vikaa.
Kommentit (46)
Kuulostat ap todella sivistyneeltä ihmiseltä...🙄
Vierailija kirjoitti:
Tsiisu! Mites suomenkieli...🙄
Monen korvissa suomen kieli kuulostaa lähinnä oksasilppurin ääneltä hidastettuna.
Täysin samaa mieltä. Ei voi kuunnella.
Oliko muita kiukunaiheita tänään ap? Tuo jo varmaan suisti tasapainosi raiteiltaan...
No en minäkään mikään ranskan kielen ystävä koskaan ole ollut, mutta ei se miltään oksennukselta kuulosta. Italia paljon kauniimpi kieli.
Hyvä että tästä puhutaan. Olen aina inhonnut ranskan kieltä, eikä se kulttuurikaan ole mitenkään kutsunut puoleensa.. Varmasti enimmäkseen juuri tuon ruman kielen ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Per ce le mua.
Perseeseen sinua?
Naurattavat nuo kommentit ranskan- ja saksankielestä, ei voi mitään! En sano näin ilkeydestä, vaan ihan huumorilla. Molempia kieliä olen joskus opiskellut. Tanskaa on joskus sanottu kieleksi, joka kuulostaa kuuma peruna suussa mökeltämiseltä. Kuinka ollakaan, tapasin aikoinaan tanskalaismiehen jonka kanssa seurustelin ja asuinkin maassa muutamia kuukausia. Romanssi loppui, mutta opin aika paljon tanskaa, se ei kuulosta korviini enää yhtään oudolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se aika järkyn kuuloista. Olen aina ihmetellyt sen ihailua. Mistähän sekin johtuu. Jos Ranska olis itäblokin maa, kukaan ei tuota kieltä ihailis. Joku ihme massapsykoosi sekin. Ranska vaikuttaa maanakin ihan persreiältä.
Itse olet persereikä!
Sakre blöö!
Vierailija kirjoitti:
Mene ap hoitoon!
Ai kun inhoaa ranskaa niin pitää mennä hoitoon. Oikeasti sairaatkaan ei enää saa hoitoa, niin saati sitten ranskan inhoojat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se aika järkyn kuuloista. Olen aina ihmetellyt sen ihailua. Mistähän sekin johtuu. Jos Ranska olis itäblokin maa, kukaan ei tuota kieltä ihailis. Joku ihme massapsykoosi sekin. Ranska vaikuttaa maanakin ihan persreiältä.
Itse olet persereikä!
Sakre blöö!
Hui, mikä kielinero oletkaan! 😂
Voi katsoa ranskalaisia ohjelmia ilman äöntä. Lukee vaan tekstit.
Suuttumissyötti suututtaa monia. Suuttukaa!
On se hyvin hyvin ruma kieli. Oksentamiselta ja kurlaamiselta tosiaan kuulostaa. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene ap hoitoon!
Ai kun inhoaa ranskaa niin pitää mennä hoitoon. Oikeasti sairaatkaan ei enää saa hoitoa, niin saati sitten ranskan inhoojat.
Huomaa kyllä, että sairaatkaan ei saa hoitoa...siitähän on puhuttu jo pitkän aikaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene ap hoitoon!
Tarkoitit varmaan inhoavat?
Vierailija kirjoitti:
Voi katsoa ranskalaisia ohjelmia ilman äöntä. Lukee vaan tekstit.
Mutta kun nekin on käännetty ranskankielisistä sanoista!
Kyllä ikävä kyllä voi, saattohoitaja.