Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö transnaista naisena?

Vierailija
21.05.2026 |

Vastaa gallupiin ja perustele.

Pidätkö transnaista naisena?

Vaihtoehdot

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
42/54 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transnainen, johan tuo kertoo kaiken tarvittavan. 

Ei nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan tiedä, että miksi ihmeessä tuon asian pitäisi millään tavoin kutittaa minun persettäni? Ihan yhdentekevä asia tuo on.

Minulle ei ole yhdentekevää keitä lapset joutuvat kohtaamaan yleisissä vessoissa, uimahalleissa jne.

No kumpaan yleiseen vessaan transnaisen pitää mennä, siihen jossa poikasi käy vai siihen jossa käy tyttäresi?

Ei kumpaankaan, hankkikoot omat vessat.

Transnainen = biologisesti mies eli miesten puolelle. 
Transmies = biologisesti nainen eli naisten puolelle. 
Suoritetuista operaatioistaan huolimatta. 

Kilpaileehan se Jade Nyströmkin edelleen miesten sarjassa. 

Vierailija
44/54 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on mies kun sillä on killuttimet.

M

Vierailija
45/54 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Olisi mielenkiintoista tietää miten te jotka pidätte häntä naisena perustelette sen. Naiseushan ei ole mikään näytelty rooli, vaan siihen liittyy myös biologiset lainalaisuudet kuten naisen sukupuolielimet, hormonitoiminta jne. 

Jos määrität itse reunaehdot naiseudelle jota transnainen ei voi täyttää, et ole oikeasti kiinnostunut perusteluista. Olet päättänyt jo, mitä mieltä olet.

Eli kyse on siitä, että haluat naisen määritelmän olevan jotain muuta kuin se on. 

No, sukuelinkirurgialla ja hormoneilla nuo mainitsemasi asiat saa fiksattua, eikö se sitten ole ihan selvä homma?

Siis ihan todellako olet sitä mieltä, että sukuelinkirurgialla saa muutettua sukupuolta? Uskomatonta! Eihän heillä ole tavoitesukupuolensa sukupuolielimiä sen jälkeenkään. Ei kohtua, ei munasarjoja, ei mitään. Ihan niin kuin silikonit ovat muovia, on heidän kolonsakin vain aukko, ei naisen sukupuolielin millään lailla. Sitä paitsi osa ei edes leikkauta penistään pois.

Vierailija
46/54 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Olisi mielenkiintoista tietää miten te jotka pidätte häntä naisena perustelette sen. Naiseushan ei ole mikään näytelty rooli, vaan siihen liittyy myös biologiset lainalaisuudet kuten naisen sukupuolielimet, hormonitoiminta jne. 

Jos määrität itse reunaehdot naiseudelle jota transnainen ei voi täyttää, et ole oikeasti kiinnostunut perusteluista. Olet päättänyt jo, mitä mieltä olet.

Mitkä reunaehdot täyttämällä mieheksi syntynyt henkilö olisi nainen, vieläpä niin että muut olisivat velvoitettuja kohtaamaan hänet täytenä naisena? Eihän siinä ole muuta mahdollisuutta kuin takertua niihin kulttuurisiin stereotyyppeihin ja normeihin, joista feminismi on pyristellyt eroon viimeiset sata vuotta.

Minusta tuntuu ettet ihan hirveästi kohtaa transnaisia, koska tuskin haluavat olla kanssasi tekemisissä.

Et vastannut kysymykseen. Mikä yhdistää transnaista ja oikeaa naista?

Sukupuoli-identiteetti

Suurimmalla osalla ihmisistä ei ole mitään spesiaalia sukupuoli-identiteettiä. Valtaosalle ihmisistä sukupuoli-identiteetti tarkoittaa lähinnä tietoisuutta kehon sukupuolesta.

Miksi se sitten haittaa, jos transihmisellä on sukupuoli-identiteetti ja miksi sitä pitää niin tubteellisesti vastustaa?

Vierailija
47/54 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuisikohan ihan siitä, että et ole itse esittänyt minkäänlaisia perusteluita?

Ainoastaan näitä kommentoijan kommentointeja (se ei ole peruste )

Luuletko että perustelemalla kukaan olisi valmis muuttamaan näkemystään? Kokemukseni mukaan siitä ei seuraa muuta kuin olkiukkoja, vastaan vänkäämistä ja vihamielistä haukkumista. Joku voi toki halutessaan todistaa tämän vääräksi.

Niin, valitat ensin ettei kukaan ole kiinnostunut perusteluista, mutta kun perusteluita halutaan, niin et haluakaan esittää niitä :DD

Siinä sitä perustelua sukupuoli-identiteetille. Et vain tiedä miten pystyisit perustelemaan transsukupuolen koska sukupuoli ei vaihdu pelkästään vaatteilla ja näyttelemällä muuta kuin mitä itse on 

Vierailija
48/54 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä reunaehdot täyttämällä mieheksi syntynyt henkilö olisi nainen, vieläpä niin että muut olisivat velvoitettuja kohtaamaan hänet täytenä naisena? Eihän siinä ole muuta mahdollisuutta kuin takertua niihin kulttuurisiin stereotyyppeihin ja normeihin, joista feminismi on pyristellyt eroon viimeiset sata vuotta.

Minusta tuntuu ettet ihan hirveästi kohtaa transnaisia, koska tuskin haluavat olla kanssasi tekemisissä.

Sukupuoli-identiteetti

Kerro tarkemmin sp-identiteetin muodostumisesta ja osa-alueista? Partiolaisen identiteetti muodostuu partioharrastuksesta. Mistä kehon sukupuolesta poikkeava identiteetti muodostuu?

Vierailija
49/54 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kyse on siitä, että haluat naisen määritelmän olevan jotain muuta kuin se on. 

No, sukuelinkirurgialla ja hormoneilla nuo mainitsemasi asiat saa fiksattua, eikö se sitten ole ihan selvä homma?

Tarkoittaako naiseus sinulle siis pelkkää peniksettömyyttä ja tiettyä hormonitasoa, jota voi säädellä purkista? Suurin osa transnaisistahan pitää peniksensä ja on naisista seksuaalisesti kiinnostuneita, eli heterosuuntautuneita.

Hormonitasoja ylläpidetään trans-olioilla piikittämällä, tarvittavat määrät ovat niin suuria että pillerit tai laastarit eivät toimi.

Tras-olioille muokataan mätisäkki sekä isot lepattimet osittain meisselistä. Jos meisseli ja kruununjalokivet ovat tallella ei kyseessä ole transolio vaan väärinpukeutuja.

Vierailija
50/54 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikitön emäntä on nainen jos hän sellaiseksi itsensä kokee.

Millaisesta kokemuksesta tietää olevansa nainen?

Vierailija
51/54 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan tiedä, että miksi ihmeessä tuon asian pitäisi millään tavoin kutittaa minun persettäni? Ihan yhdentekevä asia tuo on.

Minulle ei ole yhdentekevää keitä lapset joutuvat kohtaamaan yleisissä vessoissa, uimahalleissa jne.

No kumpaan yleiseen vessaan transnaisen pitää mennä, siihen jossa poikasi käy vai siihen jossa käy tyttäresi?

Ei kumpaankaan, hankkikoot omat vessat.

Transnainen = biologisesti mies eli miesten puolelle. 
Transmies = biologisesti nainen eli naisten puolelle. 
Suoritetuista operaatioistaan huolimatta. 

Kilpaileehan se Jade Nyströmkin edelleen miesten sarjassa. 

Hattua nostan hänelle ja toivon menestystä urheiluun miesten puolella 

Vierailija
52/54 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuoli-identiteetti

Kerro tarkemmin sp-identiteetin muodostumisesta ja osa-alueista? Partiolaisen identiteetti muodostuu partioharrastuksesta. Mistä kehon sukupuolesta poikkeava identiteetti muodostuu?

Lähden töihin nyt. Käy lukemassa jonkun transihmisen kirjoituksia. Niitä löytyy varmasti paljon. Hyvää päivänjatkoa ja avaraa mieltä sinulle.

Vierailija
53/54 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikitön emäntä on nainen jos hän sellaiseksi itsensä kokee.

Onko naiseus siis kokemus ja performanssi, mutta ei liity biologiaan?

Vierailija
54/54 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun julkisissa tiloissa kaikki käyttäytyvät asiallisesti niin ei ole väliä mitä sukupuolta kokevat olevansa. Jos ei osaa olla ihmisiksi niin ongelma ei ole sukupuoli vaan käytös.

Vierailija
55/54 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on mies kun sillä on killuttimet.

M

Mies on mies myös silloin, kun killuttimet on jostain syystä poistettu. Ja suurin osa transnaisista pitää killuttimensa.

Vierailija
56/54 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, minä olen transnaisia kohdannut enkä halua heitä syrjittävän millään lailla eikä minulla ole heitä mitään vastaan paitsi siltä osin, kun he kokevat, että heidän pitämisensä transnaisina (ei naisina) on vastaan olemista. Kutsun heitä naisen nimellä, mutta en pidä heitä naisena. He ovat omanlaisiaan, mutta naisia heistä ei tule ja mielestäni on poliittinen virhearvio ryhtyä vaatimaan sitä. 

Ja tämän myötä olen myös huomannut, että osalla on selkeää kateellisuutta naisia kohtaan, juuri eilen tuli jokin reels vastaan Facebookissa, missä joku transnainen väitti olevansa jopa enemmän nainen kuin kukaan naisena syntynyt? Eikä se ole ensimmäinen kerta kun tällaiseen törmään. Tuttavissani on transihmisiä, joten tällaisia tulee välillä minulle ehdotuksena siitäkin huolimatta, että he eivät itse tuollaisia videioita itsestään ikinä tekisi. 

Vierailija
57/54 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on nainen sekä identiteetiltään että biologialtaan.

Transnainen on identiteetiltään nainen, mutta biologialtaan mies. Vaikka olisi leikattu näyttämään ulkoisesti naiselta, ja söisi naishormoneja, on hän solutason biologialtaan edelleen mies. Hän ei hoitamaan lisääntymisprosessissa naisen roolia. Jos ei ole sukurauhasia poistettu, hän voi toimia lisääntymisprosessissa miehenä.

Intersukupuolinen nainen on identiteetiltään nainen, mutta biologialtaan sekoitus miestä ja naista.

Vierailija
58/54 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transnaiset ovat ihan okei, mutta heistä kuitenkin aina huomaa, että eivät ole syntyneet naiseksi. Sama koskee transmiehiä.

Vierailija
59/54 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun julkisissa tiloissa kaikki käyttäytyvät asiallisesti niin ei ole väliä mitä sukupuolta kokevat olevansa. Jos ei osaa olla ihmisiksi niin ongelma ei ole sukupuoli vaan käytös.

Olen eri, mutta entäs transnaisen tahaton erektio uimahallissa naisen puolella? Onko mielestäsi ok, että teinitytöt ja lapset ovat vieraan miehen kanssa alastomina. Ymmärrätkö, että se koetaan pelottavana, vaikka kyse olisi tahattomasta erektiosta?

Vierailija
60/54 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuoli-identiteetti

Suurimmalla osalla ihmisistä ei ole mitään spesiaalia sukupuoli-identiteettiä. Valtaosalle ihmisistä sukupuoli-identiteetti tarkoittaa lähinnä tietoisuutta kehon sukupuolesta.

Miksi se sitten haittaa, jos transihmisellä on sukupuoli-identiteetti ja miksi sitä pitää niin tubteellisesti vastustaa?

Kyllä se silloin haittaa, kun vaaditaan muilta asioita ja toimia vedoten fiktiiviseen identiteettiin, jonka olemassaoloa ei voi todistaa ja joka ei muuta fyysistä todellisuutta tai aistihavaintoja. Transnaisten vaatimat asiat toteutuvat vain naisten ja tyttöjen oikeuksia, turvallisuutta ja yksityisyyttä rapauttamalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi