Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko tuosta marjojen kerätyksestä voi tienata jos menee kesällä?

Vierailija
20.05.2026 |

Ja kannattaako ottaa punkkirokotus?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikkamaalla saat just niin hyvän saldon, miten nopeat sormet on. Ja niitä on kiva kerätä, kun on vähän isompia kun mustikat..

Vierailija
22/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just hyvä duuni teini-ikäisillekin. Myös vanhemmille toki..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisille edes ole mitään todellista punkkirokotusta. Siis rokotusta, joka estäisi punkkien kiinnittymisen ihmiseen.

Vierailija
24/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mansikka pelloilla mitään puutiaisia ole..

Vierailija
25/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mansikkamaalla saat just niin hyvän saldon, miten nopeat sormet on. Ja niitä on kiva kerätä, kun on vähän isompia kun mustikat..

Mansikkamaalla saat just niin pienen tienestin, mitä marjatilallinen kehtaa maksaa. Lisäksi punnitukset tehdään marjakeisarin vaa'alla, joka ihan sattumalta on säädetty näyttämään todellista pienempää painoa.

Tärkein asia on kuitenkin se, ettei marjatilat ota suomalaisia töihin. Sillä silloin paljastuisi tilallisten harjoittama palkollisten huijaus.

Vierailija
26/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mansikka pelloilla mitään puutiaisia ole..

Missä se mansikka pellolla on?

Vierailija
27/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kuin talvella

Vierailija
28/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerännyt viikossa mustikoita 100 litraa ja myyn niitä 6 euroa litra. Tienaan siis 600 euroa.

Vierailija
29/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mansikkamaalla saat just niin pienen tienestin, mitä marjatilallinen kehtaa maksaa. Lisäksi punnitukset tehdään marjakeisarin vaa'alla, joka ihan sattumalta on säädetty näyttämään todellista pienempää painoa.

Tärkein asia on kuitenkin se, ettei marjatilat ota suomalaisia töihin. Sillä silloin paljastuisi tilallisten harjoittama palkollisten huijaus.

Kyllä suomalaisia otettaisiin, mutta ei ole tulijoita

Vierailija
30/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii ketterälle ja notkealle tyypille. Itse olen pitkä ja kankea joten ostetaan marjat marjatilalta.

Mustikoissa on se että pitää löytää sitä satoa. Meillä päin ei paljoa löydy.

Mun isäpuoli sanoi että poimii mustikoita sitten kun ne on jalkapallon kokoisia.

En siis tienaisi mitään. 

Vierailija
31/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta leveä noin 40 cm pitkävartinen marjaharava ja suuri keräyssaavi johon laitat kunnon kahvan. Mustikkaa keräät näin heinäkuussa ihan sikana esim. 50 litraa päivässä vaikka myyntihintaan 5 euroa litralta. Siinä kertyy kuukaudessa rahaa ihan kivasti kun myyt vain käteisellä ettei toimeentulotuki tai yleistuki pienene. Töissä oleville tuo on puhdasta verotonta tuloa vaikka maksu tulisi Mobilepaylla tai tilisiirtona. 

Tää on naurettavaa, että nämä vaikuttavat tt-tukiin. Tästä syystä siskoni on virallinen "myyjä". Paikallinen ostaja ei tee enää käteiskauppaa. TT-tuki on muutenkin niin pieni, ettei sillä voi elää ihmismäisesti. Itse poimin marjoja ja teen pimeänä siivous ja puutarha hommia. Saan 6-7 tuhatta näistä vuodessa tuloja. Pystyy elämään suht normaalisti.

Ei mua kukaan enää palkkaa olen yli 50-kymppinen merkonomi. Pitkään hain töitä, nyt olen melkein luovuttanut. Eivät edes kauppaan tai siivoojaksi palkkaa.

Äänestä oikeisto: kokoomus, persut, kepu, rkp ja kd valtaan niin tätä paskaa saat.

Vierailija
32/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen mustikoita poiminut opiskellessa, kesätöiden ohella. 50-60€ siivotusta ämpäristä. Joku 1,5h ku välillä töiden jälkeen vietti metsässä + siivousaika, niin tienas siinä reilu 300e kesässä.

Kellotin joskus mustikka ämpärin.  18 -22 minuuttia tuli täyteen ämpäri normaali poimurilla, puhdistus vie aikaa.  Puolukat on helppo puhdistaa imurisysteemillä.

täytyy olla marjoja täynnä oleva paikka, että tuohon aikaan pääsee! jos marjat on siellä täällä harvassa, menee aikaa etsimiseen

Vierailija
33/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime syksynä 4 viikossa 3600€. Kiva puoli tuossa on kun on verotonta. Sisko vei ostajalle ja maksoi mulle käteisenä niin ei vaikuttanut tukiinkaan. Tänä syksynä uusiksi. Olen tietysti siinä mielessä onnellisessa asemassa, että majailen suvun mökillä niin tiedän paikat ja kuluina vain ruoka ja bensa.

Tateilla tienaa myös hyvin, mutta tahtoo hyvät paikat olla "varattuja" ja menevät jo pimeällä keräämään. 

Veikkaan että karvarouskuilla vasta tienaakin, kuin istuisi oankin päällä, ellei kyseessä limainen jättitatti. 

Vierailija
34/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kerännyt viikossa mustikoita 100 litraa ja myyn niitä 6 euroa litra. Tienaan siis 600 euroa.

Tuon tienaa leveällä pitkävartisella marjaharavalla ja saavilla jo parissa päivässä. 

Puhdistuksen kun tekee vielä ilmapuhaltimella.

Vierailija
35/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpön löpön. 2020-2021 olisi suomalaisia tullut 25 000 mansikkatiloille, mutta eivät kelvanneet kun eivät samaan urakkakoppapalkkahintaan suostuneet vielä kitkemään mansikkapenkkejä rikkaruohoista kuten ukrainalaiskausityöntekijät suostuivat tekemään maahan päästäkseen (Ukrainassa kuukausipalkka n. 600€), joita sitten valtion laskuun lennätettiinkin Suomeen Finnairin koronasulusta huolimatta. 

Vierailija
36/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjojen kerääminen on tuottoisaa jos on hyvät marjapaikat. Olen nähnyt Iivaran juurella miehen ja vaimon puolukkaa keräämässä. Nyt on vielä isommat poimurit kuin silloin. Mies juoksutti täysiä ämpäreitä auton luo ja taas haki. Heillä oli monta kymmentä ämpäriä täynnä puolukkaa. Se oli todella vauhtia.

Minäkun pari ämpärillistä keräsin itaelleni.

On varmaan kannattavaa, ehkä joku kaveri mukana.

Vierailija
37/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpön löpön. 2020-2021 olisi suomalaisia tullut 25 000 mansikkatiloille, mutta eivät kelvanneet kun eivät samaan urakkakoppapalkkahintaan suostuneet vielä kitkemään mansikkapenkkejä rikkaruohoista kuten ukrainalaiskausityöntekijät suostuivat tekemään maahan päästäkseen (Ukrainassa kuukausipalkka n. 600€), joita sitten valtion laskuun lennätettiinkin Suomeen Finnairin koronasulusta huolimatta. 

Höpönlöpön, mansikanpoiminnassa maksetaan kerätyn marjamäärän mukaan, kansalaisuus ei siihen vaikuta

Vierailija
38/39 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpönlöpön, mansikanpoiminnassa maksetaan kerätyn marjamäärän mukaan, kansalaisuus ei siihen vaikuta

Luepa valtamedian mansikanpoimintauutisia vuodelta 2020-2021 Google haulla. Niistä selviää ukrainalaisten hyväksikäyttö ja miten suomalaiset poimijat eivät kelvanneet kun suostuivat urakkakoppapalkkapoimintatyössä tekemään vain sen, ei penkkien kitkentää samalla urakkahinnalla. Toisekseen joutuivat jonottamaan vielä punnitsemista pitkissä jonoissa, joka sekään ei kuulu urakkatyöhön. Mansikkaisännät kun ovat tottuneet pitämään kolmansien maiden poimijoitaan haluamassaan ohjauksessa, sama se on thaimaalaisten metsämarjojen poimijoiden kohdalla ja Närpiön vihannestiloilla. Omat oikeutensa tuntevat suomalaiset ovat kauhistus. 

Vierailija
39/39 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyesti tienaa Thaimaanmatkan ja ylikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan