Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko tuosta marjojen kerätyksestä voi tienata jos menee kesällä?

Vierailija
20.05.2026 |

Ja kannattaako ottaa punkkirokotus?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu siitä, kuinka paljon marjoja keräät

Vierailija
2/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjat on vasta syksyllä. Eli et hirveästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkerimmat tienaa vuoden yleistuen verran mutta silloin pitää olla pitkä varauslista ja varmat marjapaikat sekä loistava yleiskunto tehdä 8-10h työpäiviä. 

Vierailija
4/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marjat on vasta syksyllä. Eli et hirveästi.

Kyllä mansikoita kerätään jo kesällä

Vierailija
5/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahkerimmat tienaa vuoden yleistuen verran mutta silloin pitää olla pitkä varauslista ja varmat marjapaikat sekä loistava yleiskunto tehdä 8-10h työpäiviä. 

Ajattelin että haluaisin tienata sellaisen 400-500e reissua varten. 

Vierailija
6/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikanpoiminta on aivan helvetin rankkaa.

Vierailija
7/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mustikoita poiminut opiskellessa, kesätöiden ohella. 50-60€ siivotusta ämpäristä. Joku 1,5h ku välillä töiden jälkeen vietti metsässä + siivousaika, niin tienas siinä reilu 300e kesässä.

Vierailija
8/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnistunee. Lisäksi kannattaa tunkeutua päätöspäivänä jollekin festarialueelle keräämään pulloja. Jotkut tienaa tuon verran viikonlopun aikana.

Vierailija
9/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunto kohenee. Nyt voi jo aloittaa lihaksien vahvistamisen salilla (vaikka ulkona) niin on sitten helpompi aloittaessa kun selkä ei huuda hoosiannaa jo eka päivänä.

Vierailija
10/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunto kohenee. Nyt voi jo aloittaa lihaksien vahvistamisen salilla (vaikka ulkona) niin on sitten helpompi aloittaessa kun selkä ei huuda hoosiannaa jo eka päivänä.

En aio mennä poimimaan mansikoita, olen tehnyt sitä. Muutamassa viikossa ei kunto juuri ehdi kohota.

Vierailija
11/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime syksynä 4 viikossa 3600€. Kiva puoli tuossa on kun on verotonta. Sisko vei ostajalle ja maksoi mulle käteisenä niin ei vaikuttanut tukiinkaan. Tänä syksynä uusiksi. Olen tietysti siinä mielessä onnellisessa asemassa, että majailen suvun mökillä niin tiedän paikat ja kuluina vain ruoka ja bensa.

Vierailija
12/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kuin talvella. Luulisin ainakin.

Vierailija
13/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime syksynä 4 viikossa 3600€. Kiva puoli tuossa on kun on verotonta. Sisko vei ostajalle ja maksoi mulle käteisenä niin ei vaikuttanut tukiinkaan. Tänä syksynä uusiksi. Olen tietysti siinä mielessä onnellisessa asemassa, että majailen suvun mökillä niin tiedän paikat ja kuluina vain ruoka ja bensa.

Voi onnellista, hyvä tilanne sinulla. 

Vierailija
14/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen mustikoita poiminut opiskellessa, kesätöiden ohella. 50-60€ siivotusta ämpäristä. Joku 1,5h ku välillä töiden jälkeen vietti metsässä + siivousaika, niin tienas siinä reilu 300e kesässä.

Kellotin joskus mustikka ämpärin.  18 -22 minuuttia tuli täyteen ämpäri normaali poimurilla, puhdistus vie aikaa.  Puolukat on helppo puhdistaa imurisysteemillä.

Vierailija
15/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tateilla tienaa myös hyvin, mutta tahtoo hyvät paikat olla "varattuja" ja menevät jo pimeällä keräämään. 

Vierailija
16/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta leveä noin 40 cm pitkävartinen marjaharava ja suuri keräyssaavi johon laitat kunnon kahvan. Mustikkaa keräät näin heinäkuussa ihan sikana esim. 50 litraa päivässä vaikka myyntihintaan 5 euroa litralta. Siinä kertyy kuukaudessa rahaa ihan kivasti kun myyt vain käteisellä ettei toimeentulotuki tai yleistuki pienene. Töissä oleville tuo on puhdasta verotonta tuloa vaikka maksu tulisi Mobilepaylla tai tilisiirtona. 

Vierailija
17/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon tienaa päivässä-parissa mustikassa, kun käytät kunnon työkaluja eli leveää marjaharavaa ja suurta keräyssaavia, jotka kuolettaa muutaman tunnin poiminnan tuloilla. Kumisaappaat, tuulipuku, kesäsormikkaat ja hyttysverkkohattu pitävät punkit, hyttyset sekä hirvikärpäset pois iholta. 

Vierailija
18/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa tämän ketjun linkki talteen. Ostan heinäkuussa kaikki poimitut roskattomat puhdistetut mustikat 5 euroa litralta. Sovitaan tuolloin paljonko tarjoatte sekä yhteydenpitokanava. Käteismaksu. Varsinais-Suomi.

Vierailija
19/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tateilla tienaa myös hyvin, mutta tahtoo hyvät paikat olla "varattuja" ja menevät jo pimeällä keräämään. 

Olen vähän käynyt katselemassa, mutta tuntuu, että ötökät ehtivät aina ennen minua. En ole itse ollut koskaan sienistä niin kiinnostunut kun taas marjassa olen käynyt pikkulapsesta asti. Suppilovahveroa olen jonkun verran kerännyt sitä tuntuu mökin lähimaastossa olevan paljon.

Vierailija
20/39 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta leveä noin 40 cm pitkävartinen marjaharava ja suuri keräyssaavi johon laitat kunnon kahvan. Mustikkaa keräät näin heinäkuussa ihan sikana esim. 50 litraa päivässä vaikka myyntihintaan 5 euroa litralta. Siinä kertyy kuukaudessa rahaa ihan kivasti kun myyt vain käteisellä ettei toimeentulotuki tai yleistuki pienene. Töissä oleville tuo on puhdasta verotonta tuloa vaikka maksu tulisi Mobilepaylla tai tilisiirtona. 

Tää on naurettavaa, että nämä vaikuttavat tt-tukiin. Tästä syystä siskoni on virallinen "myyjä". Paikallinen ostaja ei tee enää käteiskauppaa. TT-tuki on muutenkin niin pieni, ettei sillä voi elää ihmismäisesti. Itse poimin marjoja ja teen pimeänä siivous ja puutarha hommia. Saan 6-7 tuhatta näistä vuodessa tuloja. Pystyy elämään suht normaalisti.

Ei mua kukaan enää palkkaa olen yli 50-kymppinen merkonomi. Pitkään hain töitä, nyt olen melkein luovuttanut. Eivät edes kauppaan tai siivoojaksi palkkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme