Miksi kiusaaja eivät pyydä anteeksi aikuisena?
Miksi kiusaajat eivät pyydä anteeksi kiusaamista mitä tekivät koulussa aikuisena.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät he ehkä aikuisenakaan tiedä olleensa kiusaajia
Kuinka tiedostomaton tyhmä idiootti voi aikuinen sitten olla. Ap
No kun sehän oli hyvä läppä, kun Penan vaatteet piilotettiin liikuntatunnilla tyttöjen pukuhuoneeseen. Ei se ollut kiusaamista. Pena vaan ei tyhmänä tajunnut vitsiä.
Näin ne mun kiusaajat ainakin ajattelevat. Kuulemma se oli vain hauska jekku kun polkivat mun takin kuralätäkössä, täyttivät kengät mudalla tai heittivät repun ojaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei niin, moni kokee tekonsa oikeutetuksi koska ovat lähtökohtaisesti huonompia.
Ei kai kukaan normaali aikuinen märehdi enää mitään alakoulun asioita. Omilta kouluajoilta ei ole omaan mieleen jäänyt ainakaan edes niiden muiden lasten nimiä. Olisi tosi outoa jos joku 20+ vuoden takainen tuntematon rando yhtäkkiä ottaisi yhteyttä, tai kävisi ilmi että joku on märehtinyt jotain alakouluasioita viimeiset pari vuosikymmentä odottaen minun ottavan heihin yhteyttä (siis keneen....en osaisi sanoa ketään edes nimeltä?).
Eikö tuollaisella ihmisellä ole ollut mitään muuta sisältöä niiden elämässä?
Nämä on vähän vaikeita juttuja. Minustakin yritettiin leipoa kiusaajaa, kun tulin huonosti toimeen yhden luokkakaverin kanssa alakoulussa. Kyseinen tyyppi hermostuspäissään solvasi minua aika usein törkeästi. Kun sitten sanoin takaisin, törkeästi minäkin, tuli itku. Mutta en koe olleeni kiusaaja.
Nykyään töissä yksi kollega soitti pomolle ja kertoi minun olevan työpaikkakiusaaja. Sillä erotuksella että se on hän joka levittää minusta perättömiä juttuja työkavereille ja muille ihmisille töissä ja vapaa-ajalla, en minä hänestä ikinä sanallakaan.
En tarkoita etteikö kiusaamista ole, olenhan tosiaan itsekin kohteena paraikaa, mutta aina ei ole 100% mustavalkoista että toisen kokemus (tai sana) on absoluuttinen totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun sehän oli hyvä läppä, kun Penan vaatteet piilotettiin liikuntatunnilla tyttöjen pukuhuoneeseen. Ei se ollut kiusaamista. Pena vaan ei tyhmänä tajunnut vitsiä.
Näin ne mun kiusaajat ainakin ajattelevat. Kuulemma se oli vain hauska jekku kun polkivat mun takin kuralätäkössä, täyttivät kengät mudalla tai heittivät repun ojaan.
Itselläni koulumatkalla kotiin ensimmäisellä luokalla odotti iso kivi kädessä alikulkusillan päällä, odotti että osun kohdalle ja juoksi huutaen kulkusillan päähän pelottelemaan minua, piti isoa kiveä kummassakin kädessä virnuillen.
Koulussa eräs kiusaaja pyysi menemään maton päälle ja veti sen alta niin että lensin selälleni, sama kampitti kun juoksin käytävällä. Taisi olla sama joka muiden kanssa kuudennella luokalla heitti ilmaan muiden kanssa ja tipuin jäiseen maahan, kaksi kertaa.
Minun päätä on yritetty murskata polvien välissä, minua on heitetty seinään, minut on heitetty lattialle, pidetty nilkoista ja potkittu kylkeen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan normaali aikuinen märehdi enää mitään alakoulun asioita. Omilta kouluajoilta ei ole omaan mieleen jäänyt ainakaan edes niiden muiden lasten nimiä. Olisi tosi outoa jos joku 20+ vuoden takainen tuntematon rando yhtäkkiä ottaisi yhteyttä, tai kävisi ilmi että joku on märehtinyt jotain alakouluasioita viimeiset pari vuosikymmentä odottaen minun ottavan heihin yhteyttä (siis keneen....en osaisi sanoa ketään edes nimeltä?).
Olin samassa koulussa ensimmäiseltä yhdeksännelle. Osa heistä asui samalla alueella. Miten en muistaisi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni koulumatkalla kotiin ensimmäisellä luokalla odotti iso kivi kädessä alikulkusillan päällä, odotti että osun kohdalle ja juoksi huutaen kulkusillan päähän pelottelemaan minua, piti isoa kiveä kummassakin kädessä virnuillen.
Koulussa eräs kiusaaja pyysi menemään maton päälle ja veti sen alta niin että lensin selälleni, sama kampitti kun juoksin käytävällä. Taisi olla sama joka muiden kanssa kuudennella luokalla heitti ilmaan muiden kanssa ja tipuin jäiseen maahan, kaksi kertaa.
Minun päätä on yritetty murskata polvien välissä, minua on heitetty seinään, minut on heitetty lattialle, pidetty nilkoista ja potkittu kylkeen. Ap
Ihan sairaita ne kommentoijat, jotka puhuvat jotain useista vuosista ja elämän etenemisestä. Nuohan ovat pahoinpitelyitä ja pahimmallaan tapon yrityksiä, mitkä ovat vakavia rikoksia!!
Jos nyt jotenkin pystyisit käsittämään että se mitä joku kokee kiusaamisena ei ole ollenkaan sitä sen kiusaajaksi nimetyn mielestä. Tämä on täysin subjektiivista kokemusperäistä. Jotta mitä ihmettä pitäisi pyytää anteeksi, sitäkö että on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Koska ilkeet tytöt (ja pojat) on ilkeitä aina, 20- tai 40-vuotiaina.
Tämä. Osoittautunut hyvin monesti todeksi.
Ruma ihminen ei se kauniiksi aikuisuuttakaan muutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa kiusaajista on psykopaatteja, joilla ei ole empatiakykyä. Näin on ollut ja näin on aina oleva.
Psykopatia täytyisi oppia seulomaan jo kohdusta ja sellaisen löydyttyä suorittaa pakkoabortti.
Läheskään kaikki kusipäät eivät vain ole mitään psykopaatteja, eivätkä vastaavasti kaikki psykopaatit ole mitään erityisiä kusipäitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt jotenkin pystyisit käsittämään että se mitä joku kokee kiusaamisena ei ole ollenkaan sitä sen kiusaajaksi nimetyn mielestä. Tämä on täysin subjektiivista kokemusperäistä. Jotta mitä ihmettä pitäisi pyytää anteeksi, sitäkö että on olemassa.
Kivemmin sanottuna se ei vain ollut kiusaamista kiusaajien mielestä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin samassa koulussa ensimmäiseltä yhdeksännelle. Osa heistä asui samalla alueella. Miten en muistaisi. Ap
En sinusta tiedä, mutta itse olen ysiluokan jälkeen ainakin käynyt lukion, tullut ylioppilaaksi, mennyt opiskelemaan, matkustellut, käynyt vaihdossa ulkomailla, seurustellut, muuttanut yhteen, tehnyt kandintutkinnnon, tehnyt maisterintutkinnon, käynyt töissä, asunut ulkomailla, ottanut lemmikkieläimen, saanut vakityön, ostanut asunnon, harrastanut, käynyt kavereiden häissä, katsellut miten ystäväpiiri on alkanut saamaan lapsia jne jne jne jne. Jotkut kavereitteni lapsista ovat itse jo kouluiässä.
Olisi outoa kuulla että joku tuttu vielä märehtisi jotain omia lapsuusjuttuja kouluvuosiltaan kun monella samanikäisellä on jo omat lapset siellä peruskoulussa.
Vierailija kirjoitti:
Narsisti ei tiedä. Kiusaajat yleensä ovat narsisteja.
Onko yksikään kiusaaja pyytänyt ikinä anteeksi missään iässä? Ei kuulu heidän tapoihinsa. Kiusattu on kyllä pyytänyt anteeksi varmasti monesti sitä, että otti asian esille "perusteettomasti".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaajathan usein ovat juuri sellaisia. Kun ihmisellä on luonnehäiriö ja psyykkeen ongelmia sekä huono itsetunto, niin silloin hän kiusaa muita. Ei se vit tumainen luonne mihinkään aikuisena katoa. Sama mulg gu siellä on taustalla kuin lapsenakin. Voi olla aikuisena vielä suurempi mulg gu tai sitten yhteiskunta on hoitanut tehtävänsä ja sulkenut lukkojen taakse.
Jotenkin aiemminhan noihin törkeimpiin tyyppeihin pitäisi puuttua. Ei psykopaattia voi pitää tavallisten lasten seassa. Erillisiä kouluja pitäisi perustaa kaikkein vaarallisimmille tyypeille.
"Ei se vit tumainen luonne mihinkään aikuisena katoa. Sama mulg gu siellä on taustalla kuin lapsenakin."
Lähes kaikki ihmiset kasvavat, muuttuvat ja oppivat läpi elämänsä. Harvan käytös, ajatusmaailma, arvot tai tunnesäätely- ja vuorovaikutustaidot jumahtavat millekään peruskoulun aikaiselle kehitysasteelle.
Vierailija kirjoitti:
Omalta osaltani on käynyt niin, että karma on hoitanut homman 110%. Toinen on haudassa ja toinen huumausaineiden pitkäaikaiskäyttäjä
Olen kade!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sairaita ne kommentoijat, jotka puhuvat jotain useista vuosista ja elämän etenemisestä. Nuohan ovat pahoinpitelyitä ja pahimmallaan tapon yrityksiä, mitkä ovat vakavia rikoksia!!
Kätevästi saadaan kaikki niputettua koulukiusaamiseksi. Ettei tarvi kato virkavaltaa häiritä ja muita tekosyitä.
-eri (jota myös pahoinpidelty koulussa - tosin oma kokoni hieman hillitsi yrittäjiä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivemmin sanottuna se ei vain ollut kiusaamista kiusaajien mielestä. Ap
Tuo on psyko itsekin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sinusta tiedä, mutta itse olen ysiluokan jälkeen ainakin käynyt lukion, tullut ylioppilaaksi, mennyt opiskelemaan, matkustellut, käynyt vaihdossa ulkomailla, seurustellut, muuttanut yhteen, tehnyt kandintutkinnnon, tehnyt maisterintutkinnon, käynyt töissä, asunut ulkomailla, ottanut lemmikkieläimen, saanut vakityön, ostanut asunnon, harrastanut, käynyt kavereiden häissä, katsellut miten ystäväpiiri on alkanut saamaan lapsia jne jne jne jne. Jotkut kavereitteni lapsista ovat itse jo kouluiässä.
Olisi outoa kuulla että joku tuttu vielä märehtisi jotain omia lapsuusjuttuja kouluvuosiltaan kun monella samanikäisellä on jo omat lapset siellä peruskoulussa.
Sehän riippuu siitä, mitä kaikkea on siellä tapahtunut. Ei pahoinpitely unohdu. Peruskoulu kestää 9 vuotta. Se on pitkä aika ja vieläpä kehittyvän lapsen kannalta kriittinen. Tarpeeksi paljon vahinkoa tekemällä saa tuhottua toisen ihmisen koko elämän.
Omalta osaltani on käynyt niin, että karma on hoitanut homman 110%. Toinen on haudassa ja toinen huumausaineiden pitkäaikaiskäyttäjä