Miksi kiusaaja eivät pyydä anteeksi aikuisena?
Miksi kiusaajat eivät pyydä anteeksi kiusaamista mitä tekivät koulussa aikuisena.
Kommentit (129)
Osa ei tosiaan ymmärrä olleensa kiusaaja.
Hän saattaa muistaa sen normaalina lasten keskinäisen kiusoitteluna ja huumorina. Se saattaa osin ollakin sitä, mutta jos joku saa tällaista kiusoittelua aina osakseen, kaikki hänelle osoirettu huomio on negatiivista ja hänet jätetään aina ulkopuolelle, se muuttuukin leikistä väkivallaksi.
Moni ihminen on paskiainen lapsesta vanhukseksi ja kiusaaminen heille normaali käyttäytymismalli.
Itse jouduin kiusatuksi koko ala-asteen ajaksi. 2 ihmistä on oma-aloitteisesti pyytänyt anteeksikin asiaa. Toinen anteeksipyytäjistä oli perinteinen kiusaajan stereotyyppi, kaltoinkohdeltu poika rikkinäisestä kodista, joka päätyi elämässään päihdeongelmiin ja rikollisuuteen.
Kiusaaminen oli ihan mukava harrastus.
Kovasti tuomitaan kiusaaminen ja samat tyypit kiusaavat toisissa ketjuissa minkä jaksavat kertomalla "oman mielipiteensä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät he ehkä aikuisenakaan tiedä olleensa kiusaajia
Kuinka tiedostomaton tyhmä idiootti voi aikuinen sitten olla. Ap
No kun sehän oli hyvä läppä, kun Penan vaatteet piilotettiin liikuntatunnilla tyttöjen pukuhuoneeseen. Ei se ollut kiusaamista. Pena vaan ei tyhmänä tajunnut vitsiä.
Näin ne mun kiusaajat ainakin ajattelevat. Kuulemma se oli vain hauska jekku kun polkivat mun takin kuralätäkössä, täyttivät kengät mudalla tai heittivät repun ojaan.
Itselläni koulumatkalla kotiin ensimmäisellä luokalla odotti iso kivi kädessä alikulkusillan päällä, odotti että osun kohdalle ja juoksi huutaen kulkusillan päähän pelottelemaan minua, piti isoa kiveä kummassakin kädessä virnuillen.
Koulussa eräs kiusaaja pyysi menemään maton päälle ja veti sen alta niin että lensin selälleni, sama kampitti kun juoksin käytävällä. Taisi olla sama joka muiden kanssa kuudennella luokalla heitti ilmaan muiden kanssa ja tipuin jäiseen maahan, kaksi kertaa.
Minun päätä on yritetty murskata polvien välissä, minua on heitetty seinään, minut on heitetty lattialle, pidetty nilkoista ja potkittu kylkeen. Ap
Pyydettiin menemään maton päälle ja sinä tyhmänä menit tuohon ikivanhaan retkuun? Sinuahan on retuutettu kuin vierasta sikaa, eivät kiusaajat syyttömiä ole, mutta ei olisi haitaksi peiliinkään katsoa. Kiusatuksi joutuu se, joka ei osaa puolustautua.
Eipä se kenenkään katkeruutta välttämättä helpottaisi, vaan siirryttäisiin pohtimaan seuraavat vuosikaudet anteeksipyynnön vilpittömyyttä.
Itse olen nähnyt vuosikymmenten takaisia kiusaajieni käydessäni ajoittain paikkakunnalla, jossa jouduin suorittamaan yläasteeni = henkisen kidutuslaitoksen. Ainoakaan noista tyypeistä ei ole tullut juttelemaan saati pyytämään anteeksi, päin vastoin mulkoilleet siihen tyyliin, että entiset ajat palanneet tuskallisina mieleen.
En tiedä olenko väärässä, mutta alakouluikäisten kiusaaminen ei välttämättä ole niin järkyttävää kuin myöhemmin teini-ikäisten suorittamana henkinen väkivaita. Lapsi ei vielä välttämättä ymmärrä tekemisiään, mutta yläasteella ja myöhemmin nautinto tulee siitä, että saa olla lauman mukana nujertamassa koulukaverin itsetunnon. Silloin ihminen tajuaa toimintansa, kiusaaminen ei enää ole vaikkapa tönimistä tai muuta jäynää. Porukasta pois sulkeminen, nettiviha ja pilkkaaminen ovat raakaa henkistä väkivaltaa ja tietoista järjestelmällistä toimintaa. Nuoren ihmisen psyyke murretaan.Siitä ei toivu koskaan, vaikka ulkoisesti elämä jatkuisi hyvänä myöhempinä vuosina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät he ehkä aikuisenakaan tiedä olleensa kiusaajia
Kuinka tiedostomaton tyhmä idiootti voi aikuinen sitten olla. Ap
No kun sehän oli hyvä läppä, kun Penan vaatteet piilotettiin liikuntatunnilla tyttöjen pukuhuoneeseen. Ei se ollut kiusaamista. Pena vaan ei tyhmänä tajunnut vitsiä.
Näin ne mun kiusaajat ainakin ajattelevat. Kuulemma se oli vain hauska jekku kun polkivat mun takin kuralätäkössä, täyttivät kengät mudalla tai heittivät repun ojaan.
Itselläni koulumatkalla kotiin ensimmäisellä luokalla odotti iso kivi kädessä alikulkusillan päällä, odotti että osun kohdalle ja juoksi huutaen kulkusillan päähän pelottelemaan minua, piti isoa kiveä kummassakin kädessä virnuillen.
Koulussa eräs kiusaaja pyysi menemään maton päälle ja veti sen alta niin että lensin selälleni, sama kampitti kun juoksin käytävällä. Taisi olla sama joka muiden kanssa kuudennella luokalla heitti ilmaan muiden kanssa ja tipuin jäiseen maahan, kaksi kertaa.
Minun päätä on yritetty murskata polvien välissä, minua on heitetty seinään, minut on heitetty lattialle, pidetty nilkoista ja potkittu kylkeen. Ap
Pyydettiin menemään maton päälle ja sinä tyhmänä menit tuohon ikivanhaan retkuun? Sinuahan on retuutettu kuin vierasta sikaa, eivät kiusaajat syyttömiä ole, mutta ei olisi haitaksi peiliinkään katsoa. Kiusatuksi joutuu se, joka ei osaa puolustautua.
Kiusaaminen on aina väärin. Ei kiusaamista oikeuta se että toinen ei kykene puolustamaan itseään. Ap
Ehkä sinua ei ole kiusattu? Ap