Ansiosidonnaista enää 1 kk jäljellä. Miten selviän jatkossa?
Kommentit (44)
Hae töitä, oletko kuullut sitä sanaa ??? Et vissiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin ja lopeta eläminen toisten rahoilla. Miten edes kehtaat olla suomiloinen.
Nykyään vähän sama kuin neuvoisi että voita Lotossa joku kiva summa rahaa ja elä sillä.
Näinhän palstalla neuvotaan
Työtön, mene töihin.
Lihava, laihduta.
Yksinäinen, mene kaverin kanssa kahville.
Masentunut, tee jotain piristävää.
Uneton, nuku oikein kunnolla.
Jne.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin?
Vttu miten väsynyt lause. Luuletko siankarva että sitä ei yritetä. Olkoon tyynysota aina lämmin molemmilta puolilta ja kengässä lego.
Mulle tuli aikoinaan isona yllätyksenä, että kun ansiosidonnainen päättyi niin sainkin sen jatkoksi 500 lisäpäivää.
Hoitoalalla saa aina silloin tällöin sijaisuuksia vaikka ei koulutusta olekaan. Niillä sijaisuuksilla kitkuttelin 15 vuotta putomatta peruspäivärahalle. Lähtövalmiudessa oli oltava joka aamu puoleen päivään asti ja joskus tuli matkalla viesti että sijaisuus peruttu. Puhelin piti olla vessassakin mukana. Tuli käytyä ainakin viidessäkymmenessä eri paikassa, kumma kun ei pää hajonnut tän enempää
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli aikoinaan isona yllätyksenä, että kun ansiosidonnainen päättyi niin sainkin sen jatkoksi 500 lisäpäivää.
Oliko tämä joku iäkkäiden eläkeputki vai mikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin ja lopeta eläminen toisten rahoilla. Miten edes kehtaat olla suomiloinen.
Nykyään vähän sama kuin neuvoisi että voita Lotossa joku kiva summa rahaa ja elä sillä.
Oletteko muuten huomanneet, että siitä on ryhdytty tekemään oikein uutisia, jos joku saa työtä? Ja se esitetään menestystarinana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep.
Vierailija kirjoitti:
Sinä istut pankin päällä.
Lopeta tuo stanan pankkihöpötys ja se prnon toljottaminen.
Kysele jos joku kaipais apua pihahommiin. Minä ainakin tarvitsisin, paljon en pystyisi maksamaan mutta viikon ruokarahat voisin maksaa pimeesti.
Äänestä Purraa ja perussuomalaisia niin kuin ilmeisesti teit viimme kerrallakin, ainiin se matuhan sen ansiosidonnaisen leikkasikin vaikka Loimaan kassaankin olit liittynyt kun ne lupas meidän puolia pitää, no jos maksamme lakimiehelle itse.
Jos olet perheetön hae työpaikkaa ulkomailta.
Sama tilanne ja hain kuntoutustukea. Jos ei onnistu niin pitää miettiä uusiksi. En ole työkykyinen joten tuo tuki olisi tärkeä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä otin ihan minkä vaan homman minkä sain. Sitten aina vaihdoin aina parempaan kunnes tuli ok hommia vastaan.
Jos on töissä niin on helpompi hakea niitä parempia töitä. Työttömyys leimaa. Cv näyttää huonolta.
Ei mulla muuta.Et ymmärtänyt lukemaasi?
Ap
Etpä sinä kertonut paljoa mitään, niin miten hän olisi edes voinut ymmärtää väärin? Sait hyvän vastauksen, ota siitä opiksi.
Eri
"En ole päässyt kertaakaan edes haastatteluun" kertoo kaiken oleellisen. Silloin ei voi ottaa hommia, joita saa, kun ei saa mitään hommia.
Ap
Eihän tuosta voi mitenkään päätellä, millaisia hommia olet hakenut. Ei kukaan täällä osaa sinun ajatuksiasi lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep.
Mä painoin hulluna urakkaa raksalla palkka huiteli kuudessa tonnissa, no ykskaks nivelet prakas, leikkaus ja hoidot mutta sitten eläkkeelle ja se määriteltiin niitten urakkavuosien mukaan, ei paha ja tyytyväinen olen, tosin urakalla vieläkin tienaisi mutta kunto meni ja töitäkään ei olisi.
Soita toimitusjohtajalle ja sovi haastatteluaika. Hakemusten lähettely on nykyään täysin turhaa. Kaikki menee "silppuriin".
Vierailija kirjoitti:
Kysele jos joku kaipais apua pihahommiin. Minä ainakin tarvitsisin, paljon en pystyisi maksamaan mutta viikon ruokarahat voisin maksaa pimeesti.
Ei niitä kannata pimeesti maksaa. Kun maksaa ihan virallisesti kuitilla, saa kotitalousvähennyksen. Työttömänäkin saa tehdä osa-aikatöitä. Jos pihatyöt kiinnostaa, kannattaa kysellä vaikka sieltä pihanhoitofirmasta keikkoja. Ei ne pikkufirmat ilmoittele mitään avoimia työpaikkoja, mutta voi niitä silti saada kun kysyy.
Voit selvitä sillä persutuella tai mikä se uusi tuki oli jonka persut on antanut työttömille. Se on 800e/kk.
Siihen ristiriitaanhan koko käskemisen nautinnollisuus näyttäisi perustuvan