"Mulla ei oo koskaan ollut varaa matkustaa vaikka tehnyt töitä koko ikäni"
Luin tuollaisen kommentin netissä. Yksi tyyppi suunnitteli matkaa ja on matalapalkka töissä. Sanoi että on säästänyt rahaa tähän reissuun. Siihen tuli joku toinen tyyppi kommentoimaan, että "mulla ei oo koskaan ollut varaa matkustaa vaikka olen tehnyt töitä koko ikäni". Eikö tuo ole vähän junttimaista? Tuohan vain johtuu siitä että tämä reissun tekijä osannut budjetoida paremmin ja ehkä valinnut elää säästeliämmin että voi tehdä tuon reissun? mikä ylipäätään saa ihmisen jättämään tuollaisen kommentin? kateus?
Kommentit (24)
Opiskelut, suurperhe, autolaina, asuntolaina, luottokorttilaskut, pikavipit, peliriippuvuus, päihteiden viihdekäyttö, alkoholisoituminen jne. voi hillitä matkustelemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan lievä älyllinen kéhitysvammaisuus. Tai sitten ujous ja kykenemättömyys esim. varaamaan hotelleja, lentoja tai hankkimaan passia.
Olen ollut työtön joku 15 vuotta ja silti on rahaa löytynyt n. yhteen reissuun per vuosi. Halpalennot liki kaikkialle Eurooppaan ovat vain 15-30 euroa per suunta jos osaa etsiä sesongin ulkopuolella, ja hyvänkin majoituspaikan saa 80-120 eurolla per vuorokausi.
Jos ei ryyppää tai polta niin tuohon saa tuistakin säästettyä. Paikan päällä on paljon edullisia museoita, ravintoloita jne. ympäri Eurooppaa.
En pystyisi matkustamaan Malediiveille tms. paikkaan johon ei ole halpalentoja ja pelkät lennot veisivät 6-10 tonnia. Mutta ei sekään mikään paratiisi ole kaikilta osin vaan siellä on mm. äärimmäistä taloudellista epätasa-arvoa ja maailman isoin heroiinin käyttäjäkunta.
”Halpalennot liki kaikkialle Eurooppaan ovat vain 15-30 euroa per suunta” on ainakin potaskaa
Eteläisen Euroopan osalta hinta pitää aikaisinta kevättä lukuunottamatta venyttää noin 60 euroon per halpalento tai enemmän.
Kaikkiin Ranskan pohjoispuolisiin maihin tuo on ihan pätevä hintahaitari poislukien juuri kesälomien alettua.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelut, suurperhe, autolaina, asuntolaina, luottokorttilaskut, pikavipit, peliriippuvuus, päihteiden viihdekäyttö, alkoholisoituminen jne. voi hillitä matkustelemista.
Noista vähintäänkin päihteiden viihdekäyttö, autolaina ja luottokorttilaskut ovat ihan omia valintoja. Suurperhekin kyllä on nykyaikana valinta toisin kuin 50-luvulla kun ehkäisyä ei juuri tunnettu.
No, en tiedä tarvitseeko tuosta nyt lukea mitään syvällisempää merkitystä. Ei minullakaan ole koskaan ollut varaa, vaikka olen ikäni ollut töissä. Ja vähän olen kateellinenkin, kun on kylmää ja märkää ja joku lomailee auringon alla.
Kyse ei ole kuitenkaan siitä, ettenkö olisi voinut. Olen vain päättänyt käyttää ne rahat johonkin muuhun. Elämä on valintoja ja harva voi kaikkea haluamaansa saada. Kaikkeen ei vaan ole varaa. Ehkä tämä kommentoija on käyttänyt palkkansa johonkin, mihin taas matkustelijalla ei ole koskaan ollut varaa. Olisi tuon ehkä silti voinut jättää sanomatta ja toivottaa vain mukavaa reissua.