TEM: Työttömyys johtuu yli 60v suuresta määrästä työpaikoilla
Miksi ihmeessä nämä 60v täyttäneet eivät pääse eläkkeelle??
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyyskorvaukset alenevasti porrastetaan, niin että 2 kuukauden jälkeen on jo pakko yrittää ihan itse.
Eli alkaa yrittäjäksi. Niinkuin muuallakin maailmassa. Ei tämä mikään sosialidemokratia voi enää olla, jossa velaksi eletään kaikessa. Ja naapuri elättää.
Kyllä yrittäminen vaatii ihan kaikkialla maailmassa erityisen yrittäjähenkisyyden niin henkilötasolla kuin yrittäjäystävällisen kulttuurin maan tasolla. Yrittäjähenkisyyteen kuuluu sisäsyntyinen kyky toimia yrittäjämäisesti sekä myös mahdollisuus eli on jotain mitä myydä. Yrittäjäystävällisyyteen taas kuuluu mm. yrittäjyyttä tukeva rahoitus, joka Suomessa on ihan olematonta. Ilman rahoitusta on vaikea yrittää ja kävelepä pankkiin kertomaan, että tarttis rahaa firman perustamiseen. Nauravat koko matkasi sieltä ulos.
Olen yrittäjä. Kavelin (aikoinaan) pankkiin. Eivät nauraneet. Ainoa olet sinä joka naurat ja halveksit yrittämistä.
Vierailija kirjoitti:
Uusi keksintö : TYÖTTÖMYYS johtuu työntekijöistä !!!!
Idioottien hallitus vauhdissa!!
TÄYSTUHO HALLITUKSESTA kaikki työttömyys johtuu kuka näitä on oikeasti äänestänyt ???
Oikein! Niin, kuka äänesti Marinin demarihallituksen . Kaikki ongelmat johtuu siitä,
Nämä 60 vuotiaat työntekijät jarruttavat kehitystä työpaikoilla ja kun työpaikoilla ei saada asioita eteenpäin ei synny myöskään uusia työpaikkoja. Eivät jaksa mitään tehdä, ovat ihan pelkkä rasite monessa organisaatiossa.
Vierailija kirjoitti:
Tuonikäisillä on jo kaikki työt delegoitu muille työntekijöille. Kun jäävät eläkkeelle niin ei siihen tilalle ketään palkata.
Ei muuten ole. Minulle tarjotaan jatkuvasti töitä, vaikka olen ollut vanhuuseläkkeellä jo kaksi ja puoli vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuo gerontokraatikot eivät suostu antamaan työpaikkojaan nuoremmille ihmisille?
Kun eivät pääse eläkkeelle, idiootti.
Ei pääse mutta ei haluta päästää. Kaikki tuon ikäiset on huippuja työntekijöitä, ainakin minun duunissa. Todellakin pidetään heität niin kauan kuin pystytään, houkutellaan olemaan jopa pidemään. Odotan kauhulla sitä, kun omaan tiimiin pitää palkata parikin uutta. Minimi ikäraja on 45v :D
Täh?! Eikös kaikille ~60 kybäsille ole ikärasismin takia annettu potkut jo ajat sitten? Ja nyt vanhoja työntekijöitä onkin muka työelämässä pilvin pimein, ja vievät nuorilta työpaikat. Ihme p/ skapuheita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyyskorvaukset alenevasti porrastetaan, niin että 2 kuukauden jälkeen on jo pakko yrittää ihan itse.
Eli alkaa yrittäjäksi. Niinkuin muuallakin maailmassa. Ei tämä mikään sosialidemokratia voi enää olla, jossa velaksi eletään kaikessa. Ja naapuri elättää.
Kyllä yrittäminen vaatii ihan kaikkialla maailmassa erityisen yrittäjähenkisyyden niin henkilötasolla kuin yrittäjäystävällisen kulttuurin maan tasolla. Yrittäjähenkisyyteen kuuluu sisäsyntyinen kyky toimia yrittäjämäisesti sekä myös mahdollisuus eli on jotain mitä myydä. Yrittäjäystävällisyyteen taas kuuluu mm. yrittäjyyttä tukeva rahoitus, joka Suomessa on ihan olematonta. Ilman rahoitusta on vaikea yrittää ja kävelepä pankkiin kertomaan, että tarttis rahaa firman perustamiseen. Nauravat koko matkasi sieltä ulos.
Olen yrittäjä. Kavelin (aikoinaan) pankkiin. Eivät nauraneet. Ainoa olet sinä joka naurat ja halveksit yrittämistä.
En halveksi yrittämistä vaan olin itsekin aikoinaan yrittäjä 10 vuoden ajan. Rahat yrittämisen aloittamiseen ja kasvuun piti kaivaa ihan muualta kuin pankista. On myös aivan tunnettu tosiasia, ettei Suomessa ole kummoisetkaan yritysrahoitusmarkkinat, varsinkin jos edustaa vähänkään perinteisempiä aloja, kotimaan markkinoita ja kuluttaja-asiakkaita. Jos taas on teknologiayritys, varsinkin b2b, joka tähtää kansainväliseen kasvuun, niin on paremmat mahdollisuudet.
Entä todelliset syyt työttömyyteen eli EU eliitin tekemät tuhot:
-tuhoisa energiapolitiikka joka on tuhonnut EU maiden teollisuuden
-valtava rahastus joka on köyhdyttänyt EU maiden ihmiset
-islam-muslimi-somali hyökkäyksen ajaminen EU maihin joka on tuhonnut EU maiden perustan
Ainakin kunta-alalla on näitä alimman eläkeiän ylittäneitä tulevaa eläkettään korottelemassa. Samalla ehtii laitella polvi- ja lonkkaproteesit kuntoon työnantajan piikkiin, jotta varsinaisella eläkkeellä on sitten hyvässä tikissä. Oma napa, paras napa !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te oikeasti ole onnistuneet säästämään yhtään vuosikymmenien aikan töissä ollessanne? Minä olen 80-luvulla syntynyt ja ollut työelämässä yli 20 vuotta. Minulla on asuntolaina ainut laina ja sijoituksia löytyy korkotileistä, käteisestä, jalometalleista, rahastoista ja osakkeista. Niin ja kryptovaluuttojakin löytyy. En tule koskaan saamaan itse eläkettä, mutta työstäni maksetaan 24,4 % palkkani päälle TyEL-maksuja ja kaikki ne menee nykyisten eläkeläisten eläkkeiden maksamiseen. On tuo 24,4 % hieman suurempi prosentti kuin se 5 % 60-luvulla. Miten meni omasta mielestänne, boomerit? Te tuhlasitte kaiken, mutta minulla on tarvittaessa varaa muuttaa pois Suomesta.
En oikeasti onnistunut kun tein ja kasvatin kolme 80-luvulla syntynyttä mukulaa joille ei nyt tunnu riittävän mikään.
Kyllä mulle riittää tuo pääoma jonka olen ITSE säästänyt nettopalkastani. Ja se on ihan sinun oma syysi, jos olet lellinyt lapsiasi ja tehnyt heidät riippuvaiseksi sinusta. Minä puolestaan olen opetellut kaiken tekemään ITSE hiusten leikkaamisesta lähtien auton korjaamiseen ja sijoittamiseen yms. Sinun lapsesi luultavasti siis ovat uusav...ttomia ja se on täysin huonon kasvatustapasi syytä. Toki vanhemmat ovat avustaneet minua, varsinkin silloin kun vielä asuin kotona, mutta näin vanhempien kuuluukin tehdä. Heidän kuitenkin pitäisi opettaa lapsensa pystymään elämään itsenäisesti. Jos se ei onnistu, niin kasvatustyö on epäonnistunut.
Sulla mitään ole kuin vilkas mielikuvitus mutta hauskaahan se on leikkiä netissä millon mitäkin :)
Ei mun tarvii valehdella yhtään mistään. Sinulla on näköjään tarve painaa muita alas, sillä et kestä sitä faktaa, että jotkut ovat itse ottaneet asioista selvää ja eläneet sen mukaan ja etenkin...PAREMMIN kuin sinä. Tehneet parempia valintoja. Syytä vain itseäsi siitä, että olet tuhlannut kaikki rahasi ja ettet ole jaksanut ottaa asioista selvää.
Ei varmaan tarvitsisikaan mutta valehtelit kuitenkin. Eikä siinä mitään, haaveilu on ihan ok. Vähän hupaisaa tietysti larpata jossain mammapalstalla, mutta harmitonta hupia kuitenkin.
Mistä nyt olen muka valehdellut. En kyllä mistään. Mutta kyllä teitä kateellisia riittää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te oikeasti ole onnistuneet säästämään yhtään vuosikymmenien aikan töissä ollessanne? Minä olen 80-luvulla syntynyt ja ollut työelämässä yli 20 vuotta. Minulla on asuntolaina ainut laina ja sijoituksia löytyy korkotileistä, käteisestä, jalometalleista, rahastoista ja osakkeista. Niin ja kryptovaluuttojakin löytyy. En tule koskaan saamaan itse eläkettä, mutta työstäni maksetaan 24,4 % palkkani päälle TyEL-maksuja ja kaikki ne menee nykyisten eläkeläisten eläkkeiden maksamiseen. On tuo 24,4 % hieman suurempi prosentti kuin se 5 % 60-luvulla. Miten meni omasta mielestänne, boomerit? Te tuhlasitte kaiken, mutta minulla on tarvittaessa varaa muuttaa pois Suomesta.
Sinä kehuskelet turhaan työnantajasi maksamilla eläkemaksuilla.Sinä maksat jopa vähemmän kuin moni eläkeläinen on maksanut.
https://www.etk.fi/blogit/onko-vaite-ruotsin-tyoelakemaksun-edullisuude…
Miksi valehtelet? Sanotaan nyt näin, että "kaikki" TyEL-maksut on tilittänyt työnantaja, mutta työnantajan pitää jostain saada se raha. Miten. Vaatimalla työntekijältä enemmän töitä (toisin kuin vielä ennen 90-lukua kun ei tarvinnut olla tehokas), olla palkkaamatta lisää työvoimaa (tässäkin keskustelussa monesti sanottu, ettei eläkeläisten tilalle palkata ketään vaan työt vaan jaetaan muille, se siitä boomereiden tehokkuudesta) ja nostamalla hintojaan. Ennen maksettiin selkeästi vähemmän eläkemaksuja. Jostain syystä kuitenkin teitä valehtelevia uhriutuvia n4rsuja löytyy, jotka tulette tänne aina valehtelemaan. Pistetään vielä tämäkin linkki tähän:
Eläkeikää pitäisi laskea, on järjetöntä että yli 60-vuotiaat joutuvat vielä käymään töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuo gerontokraatikot eivät suostu antamaan työpaikkojaan nuoremmille ihmisille?
Kela pakottaa töihin jopa työkyvyttömänä 63v.
Miten se tekee sen? Mihin töihin? Vai tarkoitatko hakemaan töitä?
Tokio hölmöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten edellinen kommentti halveksi yrittäjyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Eläkeikää pitäisi laskea, on järjetöntä että yli 60-vuotiaat joutuvat vielä käymään töissä.
Jos 60-vuotiaalla on työuraa jäljellä väh 35 vuotta (pätkätyöt myös lasketaan toki, ei tarvitse yhtenäistä uraa) pitäisi päästä eläkkeelle.
Eri asia, jos ei ole nuorempana työnteko maistunut.
Vierailija kirjoitti:
Täh?! Eikös kaikille ~60 kybäsille ole ikärasismin takia annettu potkut jo ajat sitten? Ja nyt vanhoja työntekijöitä onkin muka työelämässä pilvin pimein, ja vievät nuorilta työpaikat. Ihme p/ skapuheita...
Voisiko joku tulla kertomaan tämän myös työnantajille, että ottaisivat nyt minut yt-neuvotteluissa irtisanotun yli 60vuotiaan töihin.
Uusi keksintö : TYÖTTÖMYYS johtuu työntekijöistä !!!!
Idioottien hallitus vauhdissa!!
TÄYSTUHO HALLITUKSESTA kaikki työttömyys johtuu kuka näitä on oikeasti äänestänyt ???