TEM: Työttömyys johtuu yli 60v suuresta määrästä työpaikoilla
Miksi ihmeessä nämä 60v täyttäneet eivät pääse eläkkeelle??
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja yli 60-vuotiaiden määrä johtuu hallituksen ja eduskunnan päätöksistä.
On täysin hallituksen vika, että ihminen vanhenee.
On viime vuosikymmenien hallitusten vika, että syntyvyys on laskenut paljon.
Kovaa sänkykammarisuoritusta ministereilta vaaditaan, jotta maan syntyvyys merkittävästi nousisi. Edes kanit...
Vierailija kirjoitti:
Söpö-Sanna poisti eläkeputken.
Nyt pitää säästää! Kaikilta leikataan!
T. Saksi-Riikka ja Lapanen
Työttömiä pitäisi voida sakottaa työn vieroksunnasta. Rangaistus voisi olla myös julkinen nöyryytys tai kivittäminen torilla. On aika laittaa maalle vahingollinen aines kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin syy työttömyyteen on, ettei tässä maassa kannusteta yrittäjäksi.
Kaikki haluaa valmiikse pedatun paikan.
Maassa on yrittäjä- ja yrityspula. Vietiteollisuus myös liian kapea.
Suomessa on peräti 1400 työtöntä tohtoria. Eikö juuri heillä pitäisi olla kyvyt luoda uutta ja yrittää?
Kirkkolatinan ja riimukirjoitusten tutkijat innovoimaan uutta ja perustamaan pörssifirmoja?
Jossain on pahasti vikaa, jos nuo kaikki 1400 tohtoria ovat kirkkolatinan ja riimukirjoituksen tutkijoita.
Toki en epäile yhtään, kaikkea on jo nähnyt. Kuten se, että Marinin hallituksessa ei ollut yhtään ekonomia eikä edes insinööriä. Tulokset senmukaiset.
Suomea johdetaan sosiaalitoimistotyöt edellä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuo gerontokraatikot eivät suostu antamaan työpaikkojaan nuoremmille ihmisille?
Kela pakottaa töihin jopa työkyvyttömänä 63v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeikää voisi laskea vaikka 55v
Kannatetaan!
En kannata.
Nyt saan palkkaa 6400 euroa kuukaudessa ja sen lisäksi nostan osa-aikaeläkettä 1740 euroa kuukaudessa.
Nythän tämä vasta kannattaa. Yli neljä tonnia jää käteen ansiotuloista+ päivärahoja reilu tonni. Bonuksia on myös tulee 12 000 euroa/ vuosi.
Aion ahneuksissani roikkua työelämässä seitsemänkymppiseksi varsinkin, kun parin vuoden päästä alan saamaan palkan lisäksi täyttä eläkettä.
Työttömyyskorvaukset alenevasti porrastetaan, niin että 2 kuukauden jälkeen on jo pakko yrittää ihan itse.
Eli alkaa yrittäjäksi. Niinkuin muuallakin maailmassa. Ei tämä mikään sosialidemokratia voi enää olla, jossa velaksi eletään kaikessa. Ja naapuri elättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuo gerontokraatikot eivät suostu antamaan työpaikkojaan nuoremmille ihmisille?
Kela pakottaa töihin jopa työkyvyttömänä 63v.
Purra: menkää töihin..menkää töihin....
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te oikeasti ole onnistuneet säästämään yhtään vuosikymmenien aikan töissä ollessanne? Minä olen 80-luvulla syntynyt ja ollut työelämässä yli 20 vuotta. Minulla on asuntolaina ainut laina ja sijoituksia löytyy korkotileistä, käteisestä, jalometalleista, rahastoista ja osakkeista. Niin ja kryptovaluuttojakin löytyy. En tule koskaan saamaan itse eläkettä, mutta työstäni maksetaan 24,4 % palkkani päälle TyEL-maksuja ja kaikki ne menee nykyisten eläkeläisten eläkkeiden maksamiseen. On tuo 24,4 % hieman suurempi prosentti kuin se 5 % 60-luvulla. Miten meni omasta mielestänne, boomerit? Te tuhlasitte kaiken, mutta minulla on tarvittaessa varaa muuttaa pois Suomesta.
Sinä kehuskelet turhaan työnantajasi maksamilla eläkemaksuilla.Sinä maksat jopa vähemmän kuin moni eläkeläinen on maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Eläköitymiseen ei ole varaa, eikä hallitus edistä sukupolven vaihdosta. Tuon ikäisillä on osaamista, joten homma on lähinnä siitä kiinni onko draivia pysyä kehityksen mukana ja tehdä töitä edelleen vai saikuttaako kaikissa mahdollisissa käänteissä.
Kyllä ne on ihan muut jotka saikuttaa, siisnuoret - ainakin meidän työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin syy työttömyyteen on, ettei tässä maassa kannusteta yrittäjäksi.
Kaikki haluaa valmiikse pedatun paikan.
Maassa on yrittäjä- ja yrityspula. Vietiteollisuus myös liian kapea.
Suomessa on peräti 1400 työtöntä tohtoria. Eikö juuri heillä pitäisi olla kyvyt luoda uutta ja yrittää?
Kirkkolatinan ja riimukirjoitusten tutkijat innovoimaan uutta ja perustamaan pörssifirmoja?
Jossain on pahasti vikaa, jos nuo kaikki 1400 tohtoria ovat kirkkolatinan ja riimukirjoituksen tutkijoita.
Toki en epäile yhtään, kaikkea on jo nähnyt. Kuten se, että Marinin hallituksessa ei ollut yhtään ekonomia eikä edes insinööriä. Tulokset senmukaiset.
Kyllähän niitä tohtoreita aika hirmuiset määrät onkin valmistunut sen jälkeen kun yliopistojen rahoitusta kiristettiin joskus 20 vuotta sitten ja uusi painopiste oli valmistuneiden määrissä. Ainakin silloin yksi valmistunut tohtori vastasi 20 valmistunutta maisteria. Nyt sitten ihmetellään kun kaikki tohtorit eivät saakaan töitä.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyyskorvaukset alenevasti porrastetaan, niin että 2 kuukauden jälkeen on jo pakko yrittää ihan itse.
Eli alkaa yrittäjäksi. Niinkuin muuallakin maailmassa. Ei tämä mikään sosialidemokratia voi enää olla, jossa velaksi eletään kaikessa. Ja naapuri elättää.
Kyllä yrittäminen vaatii ihan kaikkialla maailmassa erityisen yrittäjähenkisyyden niin henkilötasolla kuin yrittäjäystävällisen kulttuurin maan tasolla. Yrittäjähenkisyyteen kuuluu sisäsyntyinen kyky toimia yrittäjämäisesti sekä myös mahdollisuus eli on jotain mitä myydä. Yrittäjäystävällisyyteen taas kuuluu mm. yrittäjyyttä tukeva rahoitus, joka Suomessa on ihan olematonta. Ilman rahoitusta on vaikea yrittää ja kävelepä pankkiin kertomaan, että tarttis rahaa firman perustamiseen. Nauravat koko matkasi sieltä ulos.
Ensin nostetaan ihmisten eläkeikää, mielestäni pöyristyttävän korkeaksi, ja sitten ihmetellään, kun harmaahapsia pyörii työpaikoilla... On tämä ihmeellinen hölmölä, en muuta sano!
"Yrittäjäystävällisyyteen taas kuuluu mm. yrittäjyyttä tukeva rahoitus, joka Suomessa on ihan olematonta." Ja kaiken kukkuraksi demarit aikoo leikata valtaan päästessään rajuimmin juuri näitä olemattomia yritystukia...
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä pitäisi voida sakottaa työn vieroksunnasta. Rangaistus voisi olla myös julkinen nöyryytys tai kivittäminen torilla. On aika laittaa maalle vahingollinen aines kuriin.
Perskokkareiden vaalslogan! Saa nähdä miten hyvin nyt toimii.
Vierailija kirjoitti:
"Yrittäjäystävällisyyteen taas kuuluu mm. yrittäjyyttä tukeva rahoitus, joka Suomessa on ihan olematonta." Ja kaiken kukkuraksi demarit aikoo leikata valtaan päästessään rajuimmin juuri näitä olemattomia yritystukia...
Höpönpöpö.
Orpopurran yritysten tukeminen ei koske kuin suuryrityksiä.
Päinvastoin kuin esim sdp, joka tukee yrittäjyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te oikeasti ole onnistuneet säästämään yhtään vuosikymmenien aikan töissä ollessanne? Minä olen 80-luvulla syntynyt ja ollut työelämässä yli 20 vuotta. Minulla on asuntolaina ainut laina ja sijoituksia löytyy korkotileistä, käteisestä, jalometalleista, rahastoista ja osakkeista. Niin ja kryptovaluuttojakin löytyy. En tule koskaan saamaan itse eläkettä, mutta työstäni maksetaan 24,4 % palkkani päälle TyEL-maksuja ja kaikki ne menee nykyisten eläkeläisten eläkkeiden maksamiseen. On tuo 24,4 % hieman suurempi prosentti kuin se 5 % 60-luvulla. Miten meni omasta mielestänne, boomerit? Te tuhlasitte kaiken, mutta minulla on tarvittaessa varaa muuttaa pois Suomesta.
Muuta pois täältä syyttelemästä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki riviin torille joka aamu, ja joko kymmenenelle nappi otsaan.
Desimointi. Vanha motivointikeino Rooman ajoilta.
Rupeaa rivit vähenemään, tavalla tai toisella.
Tämä oli tietysti vitsi.
Eläköitymiseen ei ole varaa, eikä hallitus edistä sukupolven vaihdosta. Tuon ikäisillä on osaamista, joten homma on lähinnä siitä kiinni onko draivia pysyä kehityksen mukana ja tehdä töitä edelleen vai saikuttaako kaikissa mahdollisissa käänteissä.