Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva ristiriita oman käsitykseni ja pomon käsityksen välillä

Vierailija
19.05.2026 |

Työni sisällöstä. 

Eilenkin tein täysin työnkuvaani kuulumattomia töitä. 

Lisäksi koko työni perusajatus on hänen mielestään eri kuin minun ja eri kuin mitä aiemmissa työpaikoissa oli samanlaisessa työssä. 

Pomo aloitti kuukausi sitten, itse aloitin 2kk sitten. 

Viime viikkoina on tullut koko ajan jotain sanomista asioista jotka eivät minulle kuulu. 

Itseä häiritsee eniten se , että työnkuvani eroaa hänen käsityksestään ja sen pohjalta kaikki käytännössä tekemäni asiat ovat väärin.

Pitäisikö nostaa kytkintä?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun käsitykseni mukaan minun pitäisi olla kahvituolla lounaaseen saakka ja sitten ottaa iltapäivällä tirsat. Typerä pomo ei tajua.

Vierailija
2/46 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta jos saat uuden työn missä kaikki on ideologisesti samalla linjalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lauluja laulat jonka leipää syöt. Vanha suomalainen sananlasku.

Vierailija
4/46 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kommenttia pitäisi tietää vähän tarkemmin mitä työtä teet, toimenkuva ja mitä pomo sun odottaa tekevän.  Sellaista tietoa tuskin saadaan joten kehotan lukemaan työsopimuksen huolella läpi. Siellä erittäin suurella todennäköisyydellä on lause "ja muut työnantajan osoittamat tehtävät" tms. Tarkoittaa että teet just mitä pomo sanoo tai alat etsiä toista duunia. 

Työstä kieltäytyminen on peruste irtisanomiselle, sekin on hyvä muistaa. Kannattaa yrittää keskustella eikä vetää itkupotkuraivareita.

En oikeasti ymmärrä ihmisiä jotka on jatkuvasti tukkanuottasilla jonkun kanssa. Pomo, naapuri, päikyn hoitaja jne. Peiliin vaan ei tule katottua. 

Vierailija
5/46 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kannattaa keskustella pomon kanssa niin kuin edellä on mainittu. Jos työnkuva poikkeaa tosi paljon siitä, mitä on aiemmin sovittu niin siitä pitää puhua ja löytää joku ratkaisu. Jos pomo ei ole ihan pöllö niin keskustelemalla pitäisi selvitä tästä asiasta.

Vierailija
6/46 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista lähde

Vierailija
7/46 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin

Vierailija
8/46 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Go girl!

Vierailija
9/46 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalla on loppu elämä aikaa etsiä sitä mielekästä työtä. 

Vierailija
10/46 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"muut työnantajan määräämät tehtävät"

Vierailija
11/46 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen kommenttia pitäisi tietää vähän tarkemmin mitä työtä teet, toimenkuva ja mitä pomo sun odottaa tekevän.  Sellaista tietoa tuskin saadaan joten kehotan lukemaan työsopimuksen huolella läpi. Siellä erittäin suurella todennäköisyydellä on lause "ja muut työnantajan osoittamat tehtävät" tms. Tarkoittaa että teet just mitä pomo sanoo tai alat etsiä toista duunia. 

Työstä kieltäytyminen on peruste irtisanomiselle, sekin on hyvä muistaa. Kannattaa yrittää keskustella eikä vetää itkupotkuraivareita.

En oikeasti ymmärrä ihmisiä jotka on jatkuvasti tukkanuottasilla jonkun kanssa. Pomo, naapuri, päikyn hoitaja jne. Peiliin vaan ei tule katottua. 

En ole jatkuvasti. Kuten sanoin, edellisessä paikassa käsitykset kohtasivat paremmin. 

Voin kertoa, ei minua täällä kukaan tunne.

Työn virallinen kuva: yksityisessä palvelukodissa tapahtumien järjestäminen ja päivätoiminnan ohjaaminen. Olen myös lähiesimies, teen suunnitelmat, budjetin ja kirjoitan hoitosuunnitelmiin oman osuutemme. Ennen toimintaa on ohjannut asiakaslähtöisen hoitotyön periaatteet. 

Uutta pomoa kiinnostaa, että saadaan paikkoja myytyä ja tiimini pitää joka päivä olla järjestämässä "eläväisiä aktiviteetteja, musiikkia ja tanssia" kun vanhuksia kiinnostaa muut asiat ja suurinta osaa vain nukkuminen. 

En siis siedä, että asukkaat  ja tiimini valjastetaan myynnin vuoksi esittämään jotain saatanan sirkusta joka päivä. 

Lisäksi yritys on jo uuden pomon johdolla piilottanut dementikot eri kerrokseen, jotta myyntikierroksilla ei näy liian sairaita ihmisiä.

Eilen piti pitää sirkusta yllä aamulla ja sitten osallistuin asukkaiden syöttämiseen. Heti lounaan jälkeen piti järjestää uusi "eläväinen sessio", hoitajat sanoi että kaikki haluavat vain nukkua.

Oliko tarpeeksi ristiriitoja?

Vierailija
12/46 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä pomoasi lukemaan sun työsopimus ja vaadi, että jos toimenkuvaasi muutetaan, saat siitä asianmukaiset korotukset ja lisät.

Ja sun kannattais tosiaan olla ammattiliiton jäsen eikä murentaa TES:iä vapaamatkustajana.

Vierailija
13/46 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, et siis saa istua kansliassa laatimassa hienoja tapahtumia?

Vierailija
14/46 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä pomoasi lukemaan sun työsopimus ja vaadi, että jos toimenkuvaasi muutetaan, saat siitä asianmukaiset korotukset ja lisät.

Ja sun kannattais tosiaan olla ammattiliiton jäsen eikä murentaa TES:iä vapaamatkustajana.

MiteN murentaa TES:iä?

Vierailija
15/46 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaus kuulostaa heikommassa asemassa olevien kiusaamiselta. Pyydä auditointi työpaikalle tai vielä parempi, pyydä jonkun lehden toimittaja tekemään juttu siitä.

Vierailija
16/46 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähden jonnekin oikeaan työpaikkaan tämän wokepaskan sijaan...

Vierailija
17/46 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvaus kuulostaa heikommassa asemassa olevien kiusaamiselta. Pyydä auditointi työpaikalle tai vielä parempi, pyydä jonkun lehden toimittaja tekemään juttu siitä.

Lähetä itse materiaalia Iltikseen ja ota rahat

Vierailija
18/46 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähden jonnekin oikeaan työpaikkaan tämän wokepaskan sijaan...

Kyllä jotkut ihmisoikeudet on kirjattu ihan lakiin ja hoitotyön eettisiin ohjeisiin.

Vierailija
19/46 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli kauhea välienselvittely aluepäällikön kanssa, joka antoi minulle, alaiselleen tehtävän, jota hän ei itse pystynyt ratkaisemaan ja kun tehtävän ratkaisin ja se oli mielestäni ihan OK, tulee tämä herra koputtamaan nokkaansa miten olen voinut korjailla hänen tekstiään näin paljon, eli "miksi punakynä on käynyt näin tiheään minun tekstissä", suutuin ihan mielettömästi, sanoin "mitäpä jos päällikkö opettelisi kirjoittamaan ihan itse ja lukemaan tekstinsä ihan itse eikä tuo niitä alaisilleen ja sitten alkaa kiukuttelemaan, minä en ole sinun oikolukijasi". Huh oli kohtaus oli oli.

Vierailija
20/46 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä pomo sanoi, kun pyysit hänen kanssaan palaveria ja ihan asiallisesti ja rauhallisesti kysyit hänen näkemystään sun toimenkuvasta ja sit kerroit oman näkemyksesi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän