Työnhaku jotta ei tulisi karenssia
Olen menossa työhaastatteluun paikkaan, jota hain ettei tulisi karenssia. Haastattelun väliin jättämisestä tulee katko työttömyystukeen. En siis voi jättää menemättä haastatteluun.
Työpaikka on niin kaukana, etten pysty käymään siellä säännöllisesti monta kertaa viikossa. En halua tulla valituksi. Voinko haastattelussa sanoa suoraan, että hain paikkaa, jotta en saa karenssia? Vai onko jokin muu tapa varmistaa ettei tule valituksi?
Kommentit (60)
Onko sulla yleensä ongelmana, että saat kaikki paikat, joissa käyt haastattelussa??
40: työvoimaviranomainen vaatii silloin hakemaan 1,5 h ajomatkan päässäkin olevia työpaikkoja, kun työnhakualue on laaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haet paikkoja, joihin et voi mennä?
Koska työpaikkoja on 60 000 ja työttömiä yli 300 000. Ja koska on pakko hakea niitä neljää duunia kuukaudessa, eikä Petteri ole pannut tikkua ristiin korjatakseen asian.
Työpaikkailmoituksia on 60.000. Mutta vain pieni osa avoimista työpaikoista on julkisessa haussa. Erityisesti pakkohakemusten (=roskapostin) tultua käyttöön on avoimessa haussa olevien paikkojen määrä romahtanut, koska avoin haku on työnantajan kannalta hyvin ongelmallista ja kallista.
Vierailija kirjoitti:
40: työvoimaviranomainen vaatii silloin hakemaan 1,5 h ajomatkan päässäkin olevia työpaikkoja, kun työnhakualue on laaja.
Ja mikä ongelma tässä on? Sitten ajat puolitoista tuntia suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vain kuse niitä hakemuksia niin että ei tule varmasti kutsua haastatteluun?
Jep. Hakemuksen pitää olla huono, surkea, kökkö.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla yleensä ongelmana, että saat kaikki paikat, joissa käyt haastattelussa??
42: ammattikokemusta on aika paljon, joten usein olen saanut ne paikat joita olen hakenut.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kaukana työpaikka sitten on? Eikö työkkärillä ole joku maksimietäisyys, minkä sisällä pitää hakea töitä? Itse en ole ollut vuosiin asian kanssa tekemisissä, mutta muistaakseni se oli aikanaan 80 km. Eikö sinulla ole autoa / paikkakunnalla julkista liikennettä? Ymmärrän kyllä, että julkisella ei mitään 80 km matkoja tehdä päivittäin, mutta sellaisen matkan pystyy kyllä autolla kulkemaan hyvinkin.
Mutta jos olet sitä mieltä, että et mitenkään voi ottaa paikkaa vastaan, jos se sinulle tarjotaan, niin ilmoita siitä työpaikalle. Työhaastattelut vievät tosi paljon aikaa kaikkien valmistelujen kanssa, joten on hyvin epäkohteliasta käydä haastattelussa ihan vain koska tulee karenssi muuten. Työkkäristä ei tiedetä, että olet saanut kutsun haastatteluun jos et ole sitä heille kertonut.
37: haastattelun väliin jättämisestä voi tulla karenssi. Tämä on pakkohakujen synnyttämä ongelma. Turha siitä on työnhakijoita syyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä ongelma tässä on? Sitten ajat puolitoista tuntia suuntaan.
45: ei perheen takia pysty tuohon. Lisäksi on aiempaa uupumushistoriaa, joten on jo tiedossa hyvin omat jaksamisen rajat.
Onko palkka 9 euroa / päivä? Ja työ kierrätyskeskuksessa, jossa lajittelet käytettyä tavaraa? Toivottavasti työnantaja kertoo työllisyyspalveluihin työhaluuttomuudestasi ja saat karenssin. Elämä on upeaa, kannatta mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
42: ammattikokemusta on aika paljon, joten usein olen saanut ne paikat joita olen hakenut.
Jos työ kuitenkin on sellainen, että voisit sitä tehdä 100% etänä, niin ilmoitat haastattelussa, että voit ottaa sen vastaan vain 100% etänä. Veikkaan, ettet saa paikkaa.
Äläkä jatkossa kerro työkkärille enää mitään jos pääsetkin haastatteluun.
Kuulostaa oudolta, että nyt yhtäkkiä sun paikkakunnalla ei ole työpaikkoja, mutta tähän mennessä olet saanut jokaisen hakemasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kaukana työpaikka sitten on? Eikö työkkärillä ole joku maksimietäisyys, minkä sisällä pitää hakea töitä? Itse en ole ollut vuosiin asian kanssa tekemisissä, mutta muistaakseni se oli aikanaan 80 km. Eikö sinulla ole autoa / paikkakunnalla julkista liikennettä? Ymmärrän kyllä, että julkisella ei mitään 80 km matkoja tehdä päivittäin, mutta sellaisen matkan pystyy kyllä autolla kulkemaan hyvinkin.
Mutta jos olet sitä mieltä, että et mitenkään voi ottaa paikkaa vastaan, jos se sinulle tarjotaan, niin ilmoita siitä työpaikalle. Työhaastattelut vievät tosi paljon aikaa kaikkien valmistelujen kanssa, joten on hyvin epäkohteliasta käydä haastattelussa ihan vain koska tulee karenssi muuten. Työkkäristä ei tiedetä, että olet saanut kutsun haastatteluun jos et ole sitä heille kertonut.
37: haastattelun väliin jättämisestä voi tulla karenssi. Tämä on pakkohakujen synnyttämä ongelma. Turha siitä on työnhakijoita syyttää.
Mistä työkkäri tietää että työtön on valittu haastatteluun jollei työtön itse sitä heille kerro?
Haastattelukutsu ei ole mikään tae valituksi tulemisesta. Sinne vaan ja kyselet etätyömahdollisuudesta ja joustavista työajoista. Palkkaakin kantsii pyytää reilusti yläkanttiin, sign-on bonus ja tavalliset bonarit päälle. Sekä täydet palkalliset lomat koska perheellisenä et noista voi tinkiä. Eivät varmasti sua ota , älä pelkää 🤣 Jos sellainen ihme kävisi että paikan saisit ja ta suostuisi kaikkiin vaatimuksiin niin sehän olisi vain hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työ kuitenkin on sellainen, että voisit sitä tehdä 100% etänä, niin ilmoitat haastattelussa, että voit ottaa sen vastaan vain 100% etänä. Veikkaan, ettet saa paikkaa.
Kuulostaa oudolta, että nyt yhtäkkiä sun paikkakunnalla ei ole työpaikkoja, mutta tähän mennessä olet saanut jokaisen hakemasi.
Ja miten ap ei ole jo työllistynyt niihin, kun on käynyt haastattelussakin jo todella monta kertaa.
(Tämä aloitus on provo)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sairastuisin noroon. Ja kyllä, hakisin tarvittaessa saikkulapun.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaadi.
Vierailija kirjoitti:
Haastattelukutsu ei ole mikään tae valituksi tulemisesta. Sinne vaan ja kyselet etätyömahdollisuudesta ja joustavista työajoista. Palkkaakin kantsii pyytää reilusti yläkanttiin, sign-on bonus ja tavalliset bonarit päälle. Sekä täydet palkalliset lomat koska perheellisenä et noista voi tinkiä. Eivät varmasti sua ota , älä pelkää 🤣 Jos sellainen ihme kävisi että paikan saisit ja ta suostuisi kaikkiin vaatimuksiin niin sehän olisi vain hienoa.
Kannattaa teipata tyyny paidan alle niin työnantaja luulee että on raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miten ap ei ole jo työllistynyt niihin, kun on käynyt haastattelussakin jo todella monta kertaa.
(Tämä aloitus on provo)
54: olisikin provo. Jos aihe ylittää sinun käsityskykysi, niin se ei tee siitä provoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaadi.
56: kyllä vaatii. Se on ollut runsaasti esillä tämän alueen mediassakin.
Ap:n toiminnan avuttomuus ylittää todellakin mun käsityskyvyn.
Pakkohaut on demareitten aivopieru. Neljän paikan pakkohaku, demarit.
Kunhan muistutan faktoista kun teillä siellä vasemmalla laidalla ei ole toi todenpuhuminen niin tärkeää 🤣🤣🤡