Työnhaku jotta ei tulisi karenssia
Olen menossa työhaastatteluun paikkaan, jota hain ettei tulisi karenssia. Haastattelun väliin jättämisestä tulee katko työttömyystukeen. En siis voi jättää menemättä haastatteluun.
Työpaikka on niin kaukana, etten pysty käymään siellä säännöllisesti monta kertaa viikossa. En halua tulla valituksi. Voinko haastattelussa sanoa suoraan, että hain paikkaa, jotta en saa karenssia? Vai onko jokin muu tapa varmistaa ettei tule valituksi?
Kommentit (46)
Miksi haet paikkoja, joihin et voi mennä?
En sanoisi suoraan. Pukeutuisin nuhruisesti, menisin paikalle viime tipassa ja kyselisin työterveyshuollon kattavuudesta.
Vierailija kirjoitti:
KOSKA ON PAKKO. Saksikäsijuudas.
Vierailija kirjoitti:
Kakkoselle: koska lähellä ei ole työpaikkoja ja työvoimanviranomainen on velvoittanut minut hakemaan tietyn määrän työpaikkoja kuukaudessa. Muuten en saa ansiosidonnaista.
Mene haastatteluun hieltä haisevana ja viinalta/kaljalta haisevana. Vaadi 9000 kk palkkaa yms jne jne...
Miksi et vain kuse niitä hakemuksia niin että ei tule varmasti kutsua haastatteluun?
Vierailija kirjoitti:
En sanoisi suoraan. Pukeutuisin nuhruisesti, menisin paikalle viime tipassa ja kyselisin työterveyshuollon kattavuudesta.
Kolmonen: mietin itsekin että tekisin tarkoituksella huonon vaikutelman. Se voi kuitenkin myöhemmin kostautua, kun on kyse kuitenkin oman alan työpaikasta ja näiden ihmisten kanssa voi joskus myöhemmin joutua olemaan tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään pakko hakea sellaisia paikkoja, joihin ei voisi mennä. Ilmeisesti moni ei kestä yhtään painetta ja länttää hakemukset vaan äkkiä johonkin heti ensimmäisenä mahdollisena päivänä, jotta pääsee hetkeksi eroon suunnitelman toteuttamisesta. Teetkö sinäkin niin?
Voiko muuttaa lähemmäksi? Jos ei esitä mitään reipasta vaan on vain oma tavallinen itsensä, niin mennee ainakin sivu suun.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vain kuse niitä hakemuksia niin että ei tule varmasti kutsua haastatteluun?
Seiska: työkokemusta on liikaa, jotta hakemus voitaisiin jättää huomiotta vaikka se olisi huonosti tehty.
Vierailija kirjoitti:
Voiko muuttaa lähemmäksi? Jos ei esitä mitään reipasta vaan on vain oma tavallinen itsensä, niin mennee ainakin sivu suun.
Kymppi: en pysty perhesyistä muuttamaan lähemmäs. Asuntokaan ei täällä mene kaupaksi.
Aina voit laittaa uudestaan niihin kulkuyhteyksien päässä oleviin työpaikkoihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmonen: mietin itsekin että tekisin tarkoituksella huonon vaikutelman. Se voi kuitenkin myöhemmin kostautua, kun on kyse kuitenkin oman alan työpaikasta ja näiden ihmisten kanssa voi joskus myöhemmin joutua olemaan tekemisissä.
Keksit tekosyyn, että "elämäntilanne on haastava" ja työpaikka kaukana. Esität vain, että tää työpaikka ei oo sulle.
Ainakin itsellä on kaikkiin mahdollisiin olemassa oleviin jo hakenut, niin laitan uudelleen samoihin lista alusta käyntiin.
Mistä työkkäri edes tietää, että sinut on kutsuttu haastatteluun? Jos kuitenkin itse hait työpaikkaa eikä ollut mikään työkkärin osoittama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään pakko hakea sellaisia paikkoja, joihin ei voisi mennä. Ilmeisesti moni ei kestä yhtään painetta ja länttää hakemukset vaan äkkiä johonkin heti ensimmäisenä mahdollisena päivänä, jotta pääsee hetkeksi eroon suunnitelman toteuttamisesta. Teetkö sinäkin niin?
Yhdeksän: täällä alueella ei tällä hetkellä ole juurikaan työpaikkoja haettavana. Siksi niitä on haettava kauempaa, jotta se hakuvelvoite täyttyy.
Vierailija kirjoitti:
Mistä työkkäri edes tietää, että sinut on kutsuttu haastatteluun? Jos kuitenkin itse hait työpaikkaa eikä ollut mikään työkkärin osoittama.
16: olen ilmoittanut hakemisesta työvoimaviranomaiselle jotten saa karenssia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
16: olen ilmoittanut hakemisesta työvoimaviranomaiselle jotten saa karenssia.
Niin hakemisesta, mutta mistä ne tietää että on tullut kutsu haastatteluun?
Vierailija kirjoitti:
Aina voit laittaa uudestaan niihin kulkuyhteyksien päässä oleviin työpaikkoihin?
13: sellaisia paikkoja ei ole. En hakisi töitä kaukaa jos niitä löytyisi läheltä.
Sanot, että voit tehdä työtä ainoastaan täysin etänä.