Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten ja miesten sijoitusvarallisuuden erot. Miksi sinulla on vähemmän kuin miehelläsi?

Vierailija
19.05.2026 |

Mistä johtuu? 

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi olla suositeltavaa, mutta kerro se sille perheenjäsenelle, joka pitää esim lapsen polkupyörää, suksia tai kesäleiriä humpuukina.

Hmm..  nää on perheen sisäisiä neuvotteluasioita. En puutu. 

Enemmän omassa piirissäni oon vieläkin  törmännyt siihen että mies kantaa tilipussinsa tavalla tai toisella perheelle. Aika usein talon ja sen rahoittamisen kautta. 

Mutta ajat muuttuu. Ja me niiden mukana. 

Vierailija
42/68 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan käyttänyt omat rahani lähinnä vaatteisiin, kauneudenhoitoon, fain dainingiin, matkusteluun ja muuhun kivaan

Mies on sijoitellut osakkeisiin ja oikeastaan ainoat isommat kuluerät sillä on auto ja golf.

Ollaan 39 ja 34 vuotta, kimpassa vähän yli 5.

Ai niin, miehellä on omistusasunto, mä asuin vuokralla kunnes muutettiin yhteen.

Mies on ekonomi, minä hum kand ja YTM.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun palkkani on puolet mieheni palkasta, mutta minulla on enemmän sijoitusvarallisuutta kuin hänellä. Lähinnä siksi, että olen viitsinyt perehtyä eri sijoitusvaihtehtoihin ja olen yrityksen ja erehdyksen kautta ja säännöllisellä sijoittamisella oppinut sjoittamaan. Lopulta sijoitukset ovat alkaneet tuottaa.

Vierailija
44/68 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen varmaan käyttänyt omat rahani lähinnä vaatteisiin, kauneudenhoitoon, fain dainingiin, matkusteluun ja muuhun kivaan

Mies on sijoitellut osakkeisiin ja oikeastaan ainoat isommat kuluerät sillä on auto ja golf.

Ollaan 39 ja 34 vuotta, kimpassa vähän yli 5.

Ai niin, miehellä on omistusasunto, mä asuin vuokralla kunnes muutettiin yhteen.

Mies on ekonomi, minä hum kand ja YTM.

Palstapeikko larppaa taas naista.

Vierailija
45/68 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun palkkani on puolet mieheni palkasta, mutta minulla on enemmän sijoitusvarallisuutta kuin hänellä. Lähinnä siksi, että olen viitsinyt perehtyä eri sijoitusvaihtehtoihin ja olen yrityksen ja erehdyksen kautta ja säännöllisellä sijoittamisella oppinut sjoittamaan. Lopulta sijoitukset ovat alkaneet tuottaa.

Eikä siipeilylläsi ole mitään tekemistä asian kanssa?

Vierailija
46/68 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn töissä, olen lukenut sijoitusoppaita ja käyttänyt aikaa tutustumalla eri sijoitusvaihtoehtoihin. Seuraan säännöllisesti osakekursseja ja talousuutisia. Lisäksi siivoan säännöllisesti salkustani tuottamattomat yhtiöt ja tuotteet. Hoidan myös lasten salkkuja. 

Vierailija
47/68 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. En jäänyt kotiin vuosiksi, olen edennyt urallani, ollut järkevä isoissa hankinnoissa ja sijoittanut. 

Yhteiset valinnat ovat olleet järkeviä, joten meillä ei ole turhia kuluja esimerkiksi liian kalliista autosta, joten on mahdollista sijoittaa. Emme silti elä askeettista elämää, käytän rahaa matkailuun ja valikoituihin asioihin. Mutta en turhaan luksukseen.

Vierailija
48/68 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sijoittanut niin paljon enemmän lasteni hyvinvointiin. Harrastuksiin, viemiseen matkoille ja muiden kokemusten tarjoamiseen (esimerkiksi teatterit), yksityislääkäreihin tarvittaessa jne. Minä myös pidän sitä sijoituksena, joka hyödyttää sekä itseäni vanhana (läheisemmät välit) että yhteiskuntaa muutenkin.

Vierailija
49/68 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sijoittanut niin paljon enemmän lasteni hyvinvointiin. Harrastuksiin, viemiseen matkoille ja muiden kokemusten tarjoamiseen (esimerkiksi teatterit), yksityislääkäreihin tarvittaessa jne. Minä myös pidän sitä sijoituksena, joka hyödyttää sekä itseäni vanhana (läheisemmät välit) että yhteiskuntaa muutenkin.

Oletan, että olette yhteisesti vanhempina käyttäneet rahaa näihin asioihin. Onko teillä yhtä paljon sijoitusvarallisuutta? Se oli aloituksen pointti. 

Vierailija
50/68 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletan, että olette yhteisesti vanhempina käyttäneet rahaa näihin asioihin. Onko teillä yhtä paljon sijoitusvarallisuutta? Se oli aloituksen pointti. 

Ei yhteisesti, vaan minä yksin. Yksin olen ne päätökset tehnyt (kun miehen mielestä kaikki lapsiin menevä "maksaa liikaa", kun ilmeisesti pitää jäädä rahaa siihen sijoittamiseen) ja yksin maksanut. Siksi minulla ei ole merkittävästi rahasäästöjä.

Vierailija
51/68 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minun vanhempani eivät ole vielä kuolleet.

Mieheni on iltatähti ja hän on saanut perintönsä jo.

Vierailija
52/68 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvopaperiomistuksia enemmän kuin 95%:lla suomalaisista. Miehellä 0€.

Vierailija
53/68 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies pois loisimasta pillusta ennen kuin voi alkaa valittamaan siipeilystä. Ja sittenkin jos nainen haluaa tehdä mieluummin työtä kuin myydä pillua niin ei vieläkään voi valittaa siipeilystä. Ainoastaan nainen joka ei tee mitään eikä anna mitään, voi olla siipeilijä.

Vierailija
54/68 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla selkeästi pienempi palkka ja se mitä siitä jää on aina mennyt lasten kustannuksiin. Ei ole varaa sijoittaa. Miehellä noin sadantonnin sijoitukset.

Vierailija
55/68 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksälläni oli enemmän sijoituksia koska ei suostunut käyttämään rahojaan lapsiimme ja taloutemme, vaan lasten kulut menivät minun varoistani. Onneksi on eksä. Nyt on minullekin kertynyt varoja kun siitä loisesta pääsin eroon. Olen todennäköisesti reilusti eksää edellä nyt sijoituksissa kun rahaa jää reilusti enemmän yli. Hänellä taas on säästöön jäävä osuus vähentynyt kun ei enää voi loisia. 

Vierailija
56/68 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perintö: mä perin mun vanhemmilta 20.000€ yhteensä, mies 260.000€. Toki meillä ei ole avioehtoa, joten noi on munkin rahoja.

Et tiedä, onko jollet ole miehesi vanhempien testamenttia lukenut. He ovat voineet määrätä lastensa puolisot ulos perinnöstä. 

Vierailija
57/68 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on varallisuutta, miehellä ulosottovelkaa. 

Siksi en miestä pitkään katsellutkaan: hän oli pummi.

juuri näin. nainen haluaa itseään rikkaamman miehen nostamaan naisen elintasoa.

Vierailija
58/68 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen maksanut omistani lasten teatterit ja konsertit sekä ulkomaanmatkat. Säästin myös lapsille opiskelurahoja yhteen vakuutusrahastoon. Kun ajoissa aloittaa, niin ehtii pienistäkin tuloista. Miehellä on tilillä enemmän rahaa, minulla taas rahastoissa pienemmät sijoitukset, mutta paremmin tuottavat. 

Vierailija
59/68 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset pariutuu aina ylöspäin. 

yksin jäävät rikkaat uranaiset ja köyhät miehet (poislukien jännämiehet)

Vierailija
60/68 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meistä kummallakaan ole sijoitusvarallisuutta ja suurin syy on se, ettei kukaan ole koskaan kertonut mistään sijoittamisesta eikä antanut siihen neuvoja. Taidettiin olla lähemmäs nelikymppisiä kun ekan kerran edes kuultiin sijoittamisen olevan ihan normaalia taviksillekin eikä vain suurituloisille. 

Siinä tapauksessa kannattaa aloittaa sijoittaminen nelikymppisenä. Tein näin itse, ja nyt 20 vuotta myöhemmin on koossa 340 000 euroa, josta yli 130 000 euroa on sijoitusten tuottoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi