Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten ja miesten sijoitusvarallisuuden erot. Miksi sinulla on vähemmän kuin miehelläsi?

Vierailija
19.05.2026 |

Mistä johtuu? 

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on varallisuutta, miehellä ulosottovelkaa. 

Siksi en miestä pitkään katsellutkaan: hän oli pummi.

juuri näin. nainen haluaa itseään rikkaamman miehen nostamaan naisen elintasoa.

Eikös tuossa oltu nostettu miehen elintasoa.

- sivusta 

Vierailija
62/68 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaako mies paremmin puolustaa etujaan?  Miten kattava tuo tutkimus mahtaa olla.

Kaikilla pitäisi olla jotain omaa, mistä ei kerro puolisolle.  

Tässäpä hyvä pohja luottamukselliselle, kunnioittavalle ja kestävälle parisuhteelle.

Kuten vaikka oma salainen rakastaja(tar)?

Onko raha ja pettäminen sama asia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taitaa olla suht, saman kokoiset salkut nykyisin. Mies ei silloin kun tavattiin sijoittanut vaan makuutti rahojaan tilillä, mutta ollaan sen jälkeen yhdessä rakennettu hänelle sopiva portfolio. Tarkoitushan on että raha tekee töitä meille, eli tuottaa voittoa.

Vierailija
64/68 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on noin 10 000% enemmän sijoitusvarallisuutta kuin vaimollani. Tämä johtuu aika pitkälle siitä, että olemme tavanneet yli kolmikymppisinä ja siitä meni vielä muutama vuosi, ennen kuin pakotin vaimoni aloittamaan sijoittamisen. Nykyään sijoitamme saman summan kuussa, koska näin perheellisenä ja hoitovapaiden yms. takia, ei tuntuisi reilulta sijoittaa isommalla potilla itse.

Mun aiemmat sijoitukset kuitenkin jauhaa tuottoja siihen malliin, että ero ei varsinaisesti pienene, ainakaan ennen suurlamaa ja romahdusta.

Vierailija
65/68 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meistä kummallakaan ole sijoitusvarallisuutta ja suurin syy on se, ettei kukaan ole koskaan kertonut mistään sijoittamisesta eikä antanut siihen neuvoja. Taidettiin olla lähemmäs nelikymppisiä kun ekan kerran edes kuultiin sijoittamisen olevan ihan normaalia taviksillekin eikä vain suurituloisille. 

Ei niihin kukaan ulkopuolinen neuvoja annakaan, yrityksen ja erehdyksen kautta tulee itse oppia.

Varmasti näin, mutta pointti olikin se ettei kukaan antanut neuvoa edes alkaa yrittämään ja erehtymään. Mistään sijoittamisesta ja sen järkevyydestä ei kukaan vihjannut ikinä puolella sanallakaan.

Ei kukaan mullekkaan sijoittamisesta mitään kertonut, itse koko asian löysin, ja sitä opettelin. Et voi syyttää ulkopuolista tahoa omasta tekemättömyydestäsi.

No kyllä siitä voi syyttää myös vähän kasvuympäristöä. Jos päähän on taottu, että sijoittaminen on vain "rikkaita" varten, ei se välttämättä tule mieleenkään.

Tosiasiassa jo melko pienillä tuloilla pystyy sijoittaamaan. Ei se ehkä joskus ysärillä ollut samalla tavalla mahdollista, mutta nykyään on helppoa sijoittaa säännöllisesti ja kuluttomasti tai erittäin pienillä kuluilla ihan jopa vain paria kymppiä kuussa suhteellisen laajasti hajautettuihin rahastoihin.

Vierailija
66/68 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaako mies paremmin puolustaa etujaan?  Miten kattava tuo tutkimus mahtaa olla.

Kaikilla pitäisi olla jotain omaa, mistä ei kerro puolisolle.  

Tässäpä hyvä pohja luottamukselliselle, kunnioittavalle ja kestävälle parisuhteelle.

Kuten vaikka oma salainen rakastaja(tar)?

Onko raha ja pettäminen sama asia?

Erotessa nainen pitää omat sijoitukset ja mies rakastajattaren, muu omaisuus jaetaan.

Vierailija
67/68 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meistä kummallakaan ole sijoitusvarallisuutta ja suurin syy on se, ettei kukaan ole koskaan kertonut mistään sijoittamisesta eikä antanut siihen neuvoja. Taidettiin olla lähemmäs nelikymppisiä kun ekan kerran edes kuultiin sijoittamisen olevan ihan normaalia taviksillekin eikä vain suurituloisille. 

Ei niihin kukaan ulkopuolinen neuvoja annakaan, yrityksen ja erehdyksen kautta tulee itse oppia.

Varmasti näin, mutta pointti olikin se ettei kukaan antanut neuvoa edes alkaa yrittämään ja erehtymään. Mistään sijoittamisesta ja sen järkevyydestä ei kukaan vihjannut ikinä puolella sanallakaan.

Ei kukaan mullekkaan sijoittamisesta mitään kertonut, itse koko asian löysin, ja sitä opettelin. Et voi syyttää ulkopuolista tahoa omasta tekemättömyydestäsi.

No kyllä siitä voi syyttää myös vähän kasvuympäristöä. Jos päähän on taottu, että sijoittaminen on vain "rikkaita" varten, ei se välttämättä tule mieleenkään.

Tosiasiassa jo melko pienillä tuloilla pystyy sijoittaamaan. Ei se ehkä joskus ysärillä ollut samalla tavalla mahdollista, mutta nykyään on helppoa sijoittaa säännöllisesti ja kuluttomasti tai erittäin pienillä kuluilla ihan jopa vain paria kymppiä kuussa suhteellisen laajasti hajautettuihin rahastoihin.

Joo, suurin este on juuri se kotona opetettu asenne. Kyllähän täälläkin on saanut monesti lukea, että osakkeisiin ei kannata sijoittaa, kun niissä voi menettää kaikki rahansa. Tai että osakkeisiin sijoittaminen on arveluttavaa keinottelua.

Vierailija
68/68 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies pitää rahojaan tilillä, minä sijoitan.

Meillä mies makuuttaa säästöjään tilillä, minä sijoitan. Miehellä on enemmän varallisuutta ja on myös pihi. Hän ei halua ottaa mitään riskejä, siksi säästötili. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän