Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten ja miesten sijoitusvarallisuuden erot. Miksi sinulla on vähemmän kuin miehelläsi?

Vierailija
19.05.2026 |

Mistä johtuu? 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on enemmän.

Vierailija
22/32 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on jotain sijoituksia mutta minulla on enemmän rahaa tilillä. Nyt puhutaan 6 numeroisista luvuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meistä kummallakaan ole sijoitusvarallisuutta ja suurin syy on se, ettei kukaan ole koskaan kertonut mistään sijoittamisesta eikä antanut siihen neuvoja. Taidettiin olla lähemmäs nelikymppisiä kun ekan kerran edes kuultiin sijoittamisen olevan ihan normaalia taviksillekin eikä vain suurituloisille. 

Ei niihin kukaan ulkopuolinen neuvoja annakaan, yrityksen ja erehdyksen kautta tulee itse oppia.

Varmasti näin, mutta pointti olikin se ettei kukaan antanut neuvoa edes alkaa yrittämään ja erehtymään. Mistään sijoittamisesta ja sen järkevyydestä ei kukaan vihjannut ikinä puolella sanallakaan.

Ei kukaan mullekkaan sijoittamisesta mitään kertonut, itse koko asian löysin, ja sitä opettelin. Et voi syyttää ulkopuolista tahoa omasta tekemättömyydestäsi.

Vierailija
24/32 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako mies paremmin puolustaa etujaan?  Miten kattava tuo tutkimus mahtaa olla.

Kaikilla pitäisi olla jotain omaa, mistä ei kerro puolisolle.  

Vierailija
25/32 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meistä kummallakaan ole sijoitusvarallisuutta ja suurin syy on se, ettei kukaan ole koskaan kertonut mistään sijoittamisesta eikä antanut siihen neuvoja. Taidettiin olla lähemmäs nelikymppisiä kun ekan kerran edes kuultiin sijoittamisen olevan ihan normaalia taviksillekin eikä vain suurituloisille. 

Ei niihin kukaan ulkopuolinen neuvoja annakaan, yrityksen ja erehdyksen kautta tulee itse oppia.

Varmasti näin, mutta pointti olikin se ettei kukaan antanut neuvoa edes alkaa yrittämään ja erehtymään. Mistään sijoittamisesta ja sen järkevyydestä ei kukaan vihjannut ikinä puolella sanallakaan.

Jotkut myös hakevat tietoa itse. Ei tarvitse odottaa, että joku muu tulisi kertomaan. Tietoa on olemassa kenelle tahansa hakijalle. Koulun yhteiskuntaopin tunneilla 9. luokalla järkevän rahankäytön asioista oli paljonkin puhetta.

Vierailija
26/32 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintö: mä perin mun vanhemmilta 20.000€ yhteensä, mies 260.000€. Toki meillä ei ole avioehtoa, joten noi on munkin rahoja.

Vierailija
27/32 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan mullekkaan sijoittamisesta mitään kertonut, itse koko asian löysin, ja sitä opettelin. Et voi syyttää ulkopuolista tahoa omasta tekemättömyydestäsi.

Eihän hän ketään syyttänyt, vaan totesi tilanteen. Hän ei sijoittanut, koska ei ollut asiasta kuullut.

Vierailija
28/32 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako mies paremmin puolustaa etujaan?  Miten kattava tuo tutkimus mahtaa olla.

Kaikilla pitäisi olla jotain omaa, mistä ei kerro puolisolle.  

Tässäpä hyvä pohja luottamukselliselle, kunnioittavalle ja kestävälle parisuhteelle.

Kuten vaikka oma salainen rakastaja(tar)?

Vierailija
29/32 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perintö: mä perin mun vanhemmilta 20.000€ yhteensä, mies 260.000€. Toki meillä ei ole avioehtoa, joten noi on munkin rahoja.

Ne on sunkin rahoja vasta avioero- tai perinnönjakotilanteessa.

Vierailija
30/32 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kyllä kaksi kertaa enemmän varallisuutta kuin miehelläni. Mutta se johtuu vain siitä, että minä olen jo ehtinyt periä molemmat vanhempani, hänellä on vielä toinen vanhemmista elossa.

Vierailija
31/32 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on sunkin rahoja vasta avioero- tai perinnönjakotilanteessa.

No tuota, ne on mun rahoja jo nyt, kun omistan puolet tästä asunnosta, johon noi rahat on laitettu omaksi pääomaksi aikoinaan. 

Vierailija
32/32 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jonkun muun syy taas. Voi vi ttu tätä selittelyä.

Omituinen vastaus, ei hän mitään selitellyt vaan vastasi vain esitettyyn kysymykseen, Sijoittaminen ei ole velvollisuus, eikä sinun asiasi ole arvostella muiden valintoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi