Kerro äitienpäivä aamustasi! =)
Esikoinen on isällään ja halusi tulla vasta illalla kotiin joten kuopus kotona. Toi itse askartelemanssa kortin (jonka myös itse halusi avata =D ). Isä kantoi tarjottimella sämpylää ja kahvia sekä tuoremehua. Laulun lapsi oli harjoitellut mutta meni puihin ja ei laula nutkaan, halasi kyllä.
Menin lapsen kanssa ulkoilemaan ja mies tuli myöhemmin ulos ja lähti lapsen kanssa puistoon. Nyt omaa aikaa hetki, iltapäivällä jumppaan!
kuinka muilla?
Kommentit (31)
Nostin hänet miehen mahan päälle :) Aika pian tuo ukko tajusi, että nyt on hänen aika nousta. Herätti esikoisen 3,5v. ja menivät keittiöön kolistelemaan, minä " nukuin" . Puolen tunnin kuluttua tulivat laulaen herättämään, esikoisella oli askarreltu kortti ja itse valittu lahja, miehellä myös kortti ja lahja. Aamiainen (ostettuine) kakkuineen oli katettu keittiöön. Syötiin yhdessä ja lähdettiin siitä sitten puistoon ulkoilemaan.
ja hoidin muut aamuhommat. Rupesin tekemään ruokaa ja siivoamaan oma äitini tulee siskoni ja veljeni kanssa meille syömään, nyt lapsi päikkäreillä ja kohta menen tekemään ruuan loppuun =)
sain aamuteet ja leivät ja omenapiirakat (miehen leipomat) sänkyyn.
Miehen ja lapsen itse tekemäkortti (lapsi 1,5-vuotta, jotenkait pitkälti vain miehen tekemä.
NYT RIIDELLÄÄN!!
Hoitivat aamutoimet ja tulivat herättämään. Isi lauloi ja lapsi katseli ihmeissään :) Lapsi könysi sänkyyn halimaan ja sitten minut patistettiin aamupalalle. Aamupala oli katettu pöytään ja siinä oli myös ruusu ja kortti, johon oli myös yhdessä piirretty. Luin lehden ja join kahvit. Nyt ovat käymässä anopilla. Iltapäivällä mennään minun äidilleni.
sittenmietin sängyssä että uskallankohan nousta, onneksi kolmas laspistani oli hereillä ja kysin saanko nousta. sitten kävi komento että ei. ja alkoi hyörintä ja pyörintä sain ihania voileipiä sänkyyn ja teetä ja toinen toistaan ihanampia kortteja ja lahjoja lapsilta :)
Loistava aamu :)
Ps. ukko meni koiran uloikiluttamisen jäkeen nukkumaan taksin ja kuorsaa vieläkin ;)
äitinsä ja mua varten siis ei tarvitse nähdä kuin minimaalinen vaiva. Minua tuo loukkaa enemmän kuin voisin ikinä uskoa, ja siksipä lähdinkin pois kotoa äitienpäiväksi. Täällä olen herännyt kaikessa rauhassa ja syönyt aamupalan.
TOisella lapsella oli koulussa tekemässä lahja jäänyt sinne (on sairastanut ja ollut pois koulusta).
Nyt huomasin, että viimevuonna äitienpäivänä lapselta saamani kukan alku oli nyt äitienpäivän kunniaksi avannut ensimmäisen punaisen kukkansa (vielä kun selviäisi mistä kukasta on kyse) ;-)
Käsky kävi mieheltä, että tänään en saa tehdä mitään kotitöitä. Ruuanlaitto on pääsääntöisesti mun vastuulla, mutta ei tänään:-)
kua" ...Mies lähti herättelemään lasta ja sitten lähtivät rantaan keräämään valkovuokkoja ja läheiseen kauppaan hakemaan croisantteja ja piirakoita. Mies tekstasi kun olivat tulossa takaisin, jotta minä tiesin " nukkua sikeästi" (vaikka kello oli jo jotain kymmenen, emmekä ikinä enää nuku silloin)...Keittiössä sitten supatellen keittelivät cafe lattet ja pistivät tarjottimelle croisantteja, juustoja, salaattia, marjapiiraakkaa ja tietysti ne valkovuokot. Sitten hipsivät " herättämään" minut. Lapsella oli kaksi itsetehtyä ihanaa pakettia (toinen askarreltu tarhassa, toinen maalla mummin kanssa), joissa molemmissa oltiin nähty tosi paljon vaivaa.
Mies tunnusti jo eilen, ettei ollut saanut minun " varsinaista" lahjaani haettua vielä täksi päiväksi (meillä meni eilen paljon odotettua pidempään yhdessä yhteisessä menossa, eikä mies enää kerennyt kaupungille kauppojen aukioloaikaan, vaikka yritti). Itse sanoin, että en todellakaan tarvitse/halua mitään lapsen askarteluiden lisäksi, mutta mies on vastusteluistani huolimatta vakaasti sitä mieltä, että joku paketti tulee sitten vielä maanantaina (ovat lapsen kanssa jo ennalta sopineet ostettavasta lahjasta).
Nyt mies lähti käymään oman äitinsä luona, ja me lähdemme käymään lapsen isänäidin luona (mieheni ei siis ole lapsen biologinen isä) ja samalla ulkoilemaan. Illemmalla minun vanhempani tulevat meille syömään. Mies kokkaa lapsen kanssa.
Ihana päivä! Ihana ilma! Ihana lapsi! Ja ihana mies!
*onnellinen äiti*
sitten lapsen syntymän (1.5v). Mies laittoi aamupalaa pöytään ja hoiti lapsen. luin lehteä, mies ja lapsi lähtivät ulkoilemaan. Suunnittelin jumppaohjelmaa. mies ja lapsi tulevat kohta sisään. Mies lupasi laittaa ruuan tänään. illalla mene vetämään yhden jumpan. Kiva päivä.
Heräsin aamulla 05.10, tein lapsille aamupuuron ja söin itse aamupalan. Imuroin. Pötköteltiin vähän aikaa sängyssä ja lähdettiin ulos. Päivä ei mitenkään poikkea rutiinista ja se itkettää. Mies ei toivottanut edes hyvää äitienpäivää, hymisteli vain kun näki naapurin miehen hakeneen vaimolleen kukkia. No sainpa sanottua, että sellainen on monissa perheissä äitienpäivänä tapana. Ekana äitienpäivänä sain sentään onnittelut, nyt en edes niitä. No, ehkä lapset sitten tulevaisuudessa muistavat äitiä vaikka kortilla ja aamukahvilla...
Mun mies tuli lapsen kanssa ihan normaalisti herättämään JO 6.50. Kun oli itse jo joutunut nousta lapsen kanssa puoli tuntia aikaisemmin. Esikoinen oli tehnyt kortin, johon mies ei ollut edes lisännyt nuoremman nimeä. Meillä aamu oli ihan normaali, ei kahveja sänkyyn, ei kukkaa eikä mitään. Sanallisesti toivotti kyll äitienpäivät. Sitten mentiin koko poppoo puistoon, jossa enimmäkseen oli VAIN ISIÄ LASTEN KANSSA. (siis äideillä omaa aikaa)
Marttyyrimäistä tekstiä, mut sellainen on olokin, kun itse aina yrittää kaikkea kivaa toiselle järjestää ja toinen ei mitään. Just pyysin että lähtee kukkia hakemaan, mutta hän ensin NUKKUU kun on niin väsynyt. Kukkia siis meidän molempien äideille. (saa nähdä tuoko mulle mitään)
myös minun mieheni on muistanut molempina elämäni äitienpäivinä mainita etten ole hänen äitinsä. Sainpa tähänkin sanottua, etten ole anoppinikaan äiti ja silti sain häneltä äitienpäivätoivotukset. -11-
Heräsin kuopuksen kanssa klo 8. Keitin kahvit itselleni. Isompikin heräsi. Katsoivat telkkua. Juotiin kakkukahvit( pakastekakku, jonka mies nosti ilalla jääkaappiin sulamaan. Ei olis muistanut ellen olisi sanonut = D). Olen notkunut AV: lla ja käynyt suihkussa. Keitin äsken puuroa. Iltapäivästä menemme anoppilaan syömään.
Mies on heränyt klo 3. 30 , käynyt lenkillä ja mennyt töihin. Tulee puoli kolmelta sen vietävän K- kaupan gerberapuskan kanssa.
Sitten nousin, menin laittamaan kahvin päälle ja valmistelin aamiaista, syötiin lasten kanssa aamupalaa, toinen lapsista kävi antamassa oman pakettinsa. Pienin lapsi ei vielä ole itse tehnyt mitään, mutta ei haittaa mitään. Isoin lapsista (teini) nukkuu vielä... Mieskin juuri äsken heräsi ja kävi suikkaamassa suukon poskelle ja toivotti hyvää äitienpäivää. Ihan siis leppoisasti on päivä alkanut :-)
Vierailija:
Tulee puoli kolmelta sen vietävän K- kaupan gerberapuskan kanssa.
Ole onnellinen, tuossa on edes yritystä =)!
Jäin kiukuttelevan kuopuksen kans kotiin. Nyt mies ja esikoinen tulivat kotia ja ovat lähdössä mummolaan. Itse mietin mitä mukavaa keksisi äitienpäivän kunniaksi. Mies oli oma-aloitteisesti ostanut kortin. Kukan sain kun aamulla näin mummon kukan ja sanoin että minulle täytyy myös tuoda...
Ja tämä kaikki että en saanut kakkua yms. johtuu kuulema minusta itsestäni... kun en ole jaksanut huolehtia niitä esikoisen sairaalassa juoksemisen lisäksi.
keitin kahvit itselleni ja puurot lapselle, " leikittiin" eli lauluja ja loruja 11 kk:sen kanssa ja palloa pyöriteltiin, laitoin astiat koneeseen ja pyykit pyörimään. Eilistä ruokaa syötiin ja kohta alan taas tekemään uutta ruokaa. Sen jälkeen lähden lapsen kanssa ulos puistoon.
Meidän piti mennä syömään miehen kanssa ts miehen piti viedä mut syömään, mutta on nukkunut jo kohta ohi koko ajan (varaus), joten syömme siis varmaan ruokaa mitä teen tänään.
Lapsi oli tehnyt päiväkodissa AIVAN IHANAN KORTIN tätien kanssa jonka sain jo pe ja se aivan ihana, eipä muuten arjesta poikkea mitenkään.
Lisäksi kattoivat pöytään mansikoita, greippejä, appelsiinimehua, vadelmasmoothiet ja vaaleanpunaista prinsessakakkua (jota en voi pahaksi onneksi sietää. Tuli tosi paha mieli, kun en olisi halunnut loukata miestä, mutten toisaalta saanut kakkua kiduksiin millään. Mansikkahillo ja kermavaahto ovat inhokkiyhdistelmä numero yksi, jonka olisi toisaalta pitänyt olla miehellä hyvin tiedossa 16 vuoden yhdessäolon jälkeen...).
Sitten kun pöytä oli katettu, he tulivat ' herättämään' minua lahjojen kanssa. Sain tuoksun ja saman sarjan suihkugeelin ja lapselta itseistutetun krassin ja ihanan kortin. Miehen lahja oli kortiton ja proosallisesti Stockan muovipussissa hintalappuineen ; )
Kaiken kaikkiaan mukava aamu. Nyt odotan mitä mahdan saada päivälliseksi, kun mies ei meillä juuri keittiössä aikaansa yleensä vietä. Iltapäivällä sitten isoäidit tulevat meille kakkukahville. Toivottavasti Kakkugallerian valkosuklaa-karpalokakku on onnistunut, en ole sitä ennen maistanut. Antoivat meille vielä 12 hlön kakun 8 hlön kakun sijaan, kun pienemmät olivat päässeet loppumaan. Koska meitä on vain 6 syömässä, saanen kakkua riitämiin aamunkin edestä. : )
Minut tultiin herättämään puoli kymmenen laululla. Mies ja tytär toi kahvia, lämmintä chapatta- leipää ja kakkusiivun. Lahjaksi sain kortin, purkkiruusun ja kävelysauvat =)
Sitten mies oli tehnyt vielä aamiaispöydän keittiöön koreaksi ja tarjolla oli perinteisten aamupala einesten lisäksi mm. bebe- leivoksia ja sipsejä.
Ruoan olen tehnyt tänään itse (grillattiin), vaikka mies olisi tullut kovasti auttamaan, mutta en antanut, koska sillä paukahti eilen selkä ja nyt se on ihan raatona =)