Kerro äitienpäivä aamustasi! =)
Esikoinen on isällään ja halusi tulla vasta illalla kotiin joten kuopus kotona. Toi itse askartelemanssa kortin (jonka myös itse halusi avata =D ). Isä kantoi tarjottimella sämpylää ja kahvia sekä tuoremehua. Laulun lapsi oli harjoitellut mutta meni puihin ja ei laula nutkaan, halasi kyllä.
Menin lapsen kanssa ulkoilemaan ja mies tuli myöhemmin ulos ja lähti lapsen kanssa puistoon. Nyt omaa aikaa hetki, iltapäivällä jumppaan!
kuinka muilla?
Kommentit (31)
Esikoinen nukkui vielä hetken, joten köllöteltiin vauvan kanssa hetki vielä sängyssä. Sitten aamupalailua ja ihan normaalia. Esikoinen on ollut koko viikon tosi kipeä, joten lähtivät miehen kanssa nyt päivystykseen. Minun äitini ja veljeni tulevat meille syömään ja tein tuossa äskettäin kakun. Vauva köllöttelee tyytyväisenä lattialla, oppii kohta ryömimään. Esikoinen sanoi eilen illalla ensimmäistä kertaa isä isänsä kuullen. Vieläkin sydäntä pakahduttaa :) Mun lapset on maailman parhaat!!!!
isommat lapset katselivat lastenohjelmia ja huikkasin vanhimmalle keittiöön päästyäni et onko äidille mitään annettavaa :) Hymy levisi lapsen kasvoille ja kipaisi hakemaan lahjansa jonka oli esikoulussa tehnyt :) Keskimmäinen ei malttanut olla avaamatta mulle kerhossa tekemäänsä korttia jo perjantaina ja nyt se olikin jo hukassa mutta eipä näyttänyt haittaavan :)) Mies töissä 5-22 mutta onnittelu tekstari oli tullut jo aamulla.
Mies jäi nukkumaan vauvan kanssa kun esikoisen lohduttamiseen ei kelvannut kuin äiti. Olen tässä sitten siivoillut oksennuksia, yrittänyt saada lasta juomaan ja pessyt pyykkiä.
Hyvää äitienpäivää kaikille!
mies kysyi tytöltä " muistatko mikä aamu nyt on" johon tyttö (2v10kk) vastasi " me noustaan isin kanssa ja mennään tekemään yllätyksiä" . 5 minuutin päästä kömpivät sängystä ylös, minä laitoin korvatulpat korviin ja jatkoin unia. Jonkin ajan kuluttua lähti peitto päältä ja pääsin melkein valmiiseen (kahvi piti itse keittää kun mies ei ole tässä vuosien varrella viitsinyt opetella, oikeasti!!) aamupalapöytään. Tarjolla oli vaikka mitä mun herkkuja, ilmakuivatusta kinkusta croisantteihin.
Vierailija:
kua" ...Mies lähti herättelemään lasta ja sitten lähtivät rantaan keräämään valkovuokkoja ja läheiseen kauppaan hakemaan croisantteja ja piirakoita.*onnellinen äiti*
MIKÄ KAUPPA OLI MUKA AUKI?? HUIJAAT!!
Sain nukkua aamulla pitempään ( tosin saan usein muutenkin ) , kun mies heräsi ainokaisemme ( 1 v 2 kk ) kanssa tekemään aamutoimet.
Myöhemmin herättivät minut ja mies oli kattanut aamupalan pöytään. Keitti jopa kahvin, vaikka ei oikein osaa, eikä itse juo kahvia. Pöydässä odotti myös kukkakimppu ( samantapainen kuin hääkimppuni oli :) ) ja kortti, jossa ihana oma keksimä kirjoitus. Tosin kukat sain jo eilen illalla. Mies ei yleensä tykkää kirjoitella, etenkään kun suomenkieli ei ole hänen äidinkielensä. Söpö oli! :)
Semmottii. :)
Sitten tämä äippä halusi reippaana siivota makkarin kaapit, joten siivottiin ne yksissä tuumin. :)
Piipahdimme naapurissa kylässä ja taaperon pitäisi jo nukkua, mutta ei ala, vaikka päikkäriaika on mennyt jo... Oli tarkoitus mennä päikkyjen jälkeen koko poppoo ulkoilemaan, kun on hyvä ilmakin, mutta saa nähä miten käy, kun ei tuo pikku mies suostu päikyille.
Omalle äidilleni lähetin kukkalähetyksen. Ei asuta samassa kaupungissa. Miehen äitiä ei muistettu mitenkään. He eivät vietä ko. päivää.
Vierailija:
Vierailija:
kua" ...Mies lähti herättelemään lasta ja sitten lähtivät rantaan keräämään valkovuokkoja ja läheiseen kauppaan hakemaan croisantteja ja piirakoita.*onnellinen äiti*
MIKÄ KAUPPA OLI MUKA AUKI?? HUIJAAT!!
enkä kirjoittanut tuota viestiä
Otettiin illalla pari kaljaa, tai minä otin pari ja muut vähän enemmänkin. Kuopus heräsi klo 7.20 ja kun mies oli niin väsyneen ja vähän krapulaisen oloinen niin ajattelin että minä hoidan lapset. Niinpä syötiin aamupalat kaikessa rauhassa lasten kanssa, muut heräilivät joskus yhdeksän jälkeen.
Pienin antoi ihanan lahjan ja nukkui melkein 12 tuntia ja vain kahdella yösyötöllä. :) Aamulla siis olo oli virkeä.
Isommat muksut tuli vuorotellen kyselemään äitienpäivästä ja tarjoiluista ja isi käski antaa mun vielä nukkua, kun vauvakin kainalossa vielä nukkui.
Kun sitten heräiltiin juniorin kanssa, niin isommat muksut saivat hakea jääkaapista illalla isin valmiiksi laittamat tarjoilut sänkyyn. Sain pari kortttia muksuilta ja lahjan mieheltä ja ison kasan onnitteluja.
Mies otti muksut (kaikki neljä) ja lähti anopille, käski lepäillä sillä aikaa. Tulivat takaisin ja mies teki ruuan.
Mun ihana iso ikioma perhe!!!
esikoisella on kehitysvamma. lauloi laulun, niin miten pysty ja viittoi samalla. sanoi myös hyvää äitienpäivää. lapsi on 5v. ja ei osaa puhua, kuin muutamia kymmeniä sanoja.
vieläkin kyyneleet silmissä muistelen aamua.
3v. ei oikein vielä ymmärrä äitienpäivää.
kummatkin pojat toivat lahjat sänkyyn ja iskä toi aamupalaa, joista esikoinen halusi syödä kakkkuni. syötiin sitten kaikki kakkua sängyssä.
kuopus kiukutteli laukusta, jonka sain lahjaksi, koska hänen mielestä oli huono lahja hänelle. pojalla voimakas tämä on minun vaihe, siis kaikki lahjat on hänelle, niin hän sen käsittää.
myöhemmin pojat jo tappelivat korteista, jotka minulle toivat.
kun lukee noita teidän juttuja, harmittaa aivan kun ovat noin tolloja etteivät viitsi edes äitienpäivää toivottaa :(
Minut tultiin herättämään kahvien ja leipien kera aamulla. Molemmat lapset olivat tehneet kortit ja isompi koulussa myös lahjan. Mies toi jo eilen ruusuja ja leipoi kakun. Kohta alkaa tekemään ruokaa. Illalla mummolaan kyläilemään. Meillä tämä ollut tapana joka äitien-ja isänpäivänä että toinen huolehtii ruoat ja kakut ja muut ja päivänsankari saa vaan olla :)