Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Keskustanuorilta yllättävä avaus: Suomen valtiolle oma deittipalvelu

Vierailija
17.05.2026 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/55a8e6af-442c-4432-b229-d7acc5c52…

"Keskustanuoret esittää, että Suomeen kehitetään valtion ylläpitämä, maksuton ja voittoa tavoittelematon parisuhdepalvelu."

"Palvelusta tehtäisiin myös erittäin turvallinen. Käyttäjien pitäisi todistaa henkilöllisyytensä luotettavasti, esimerkiksi pankkitunnuksilla. Tämä karsisi huijarit ja häiriköt pois, jolloin kumppanin etsiminen olisi huoletonta."

"Keskustanuoret nostaa esiin huolen alhaisesta syntyvyydestä. Tiedotteen mukaan yhteiskunnassa on jäänyt liian vähälle huomiolle perheen muodostumisen ensimmäinen askel, eli kumppanin löytäminen."

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Toimii varmasti yhtä hyvin kuin koronavilkku ja 112-sovelluksen hätätiedotteet ja mitä näitä muita valtakunnallisia yritelmiä on ollut :D

Vierailija
62/64 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä avaus. Olen vuosikaudet miettinyt miksi tämmöistä ei ole, jos syntyvyydestä ollaan huolissaan.

Miksi verovaroilla pitäisi ylläpitää tuollaista? Mitä lisäarvoa valtiolla olisi asiassa? Miksi valtion algoritmi olisi yhtään parempi kuni nykyiset eri yhtiöiden omat algoritmit?

Itsekin näen valtion ihan turhana toimijana tuossa. Toki sellainen deittisovellus olisi oikeasti hyvä, jossa algoritmi ei määrittelisi sitä, kuka näkee minkäkin profiilin, vaan kaikki käyttäjät saisivat omien suodattimiensa perusteella näkyviin kaikki profiilit. Ja sellainen voisi olla hyvä, jossa voisi iän, sukupuolen ja asuinpaikan lisäksi suodattaa profiileita esim. arvomaailman ja kiinnostuksenkohteiden perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä avaus. Olen vuosikaudet miettinyt miksi tämmöistä ei ole, jos syntyvyydestä ollaan huolissaan.

Miksi verovaroilla pitäisi ylläpitää tuollaista? Mitä lisäarvoa valtiolla olisi asiassa? Miksi valtion algoritmi olisi yhtään parempi kuni nykyiset eri yhtiöiden omat algoritmit?

Deittisovellusten algoritmit optimoivat käyttäjien paluuta sovellukseen eivätkä ihmisten yhteensaattamista.

Miten olet päätynyt tuollaiseen? Todellisuudessa esim. Tinderin profiilitiedoilla et vielä pysty yhdistämään ketään yhtään mihinkään. 

Deittisovellusten tarkoitus on tuottaa rahaa omistajilleen. Ihmisten pariutuminen on deittisovelluksen kannalta huono asia, koska se poistaa maksavia asiakkaita. Aiheesta löytyy kyllä tietoa netistä. 

Vierailija
64/64 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä taas vaihteeksi?!

Aina kepusiat ja demaripaskat on naukumassa valtiota ja valtion verovaroja milloin mihinkin.

Valtio ei tässä tee yhtään uutta sadetta asian suhteen, mitä kaupalliset ei jo tekisi.

Tulevatko monenkin kaupallisen tahon tuotot siitä, että asiakkaat onnistuvat löytämään pysyvän parisuhteen? Vai olisiko heille kuitenkin sitä tuottavampaa, mitä useampi jatkaa etsintöjään loputtomiin?

Kyllä tuo loputon etsiminen johtuu vain naisista itsestään. Eivät vaivaudu edes nykyisilläkään alustoilla ottamaan itse yhteyttä, ja ne joihin otetaan yhteyttä jonkun ajan päästä ilman selitystä katoavat, kun koko ajan valkataan uutta uuden perään eikä koskaan kukaan mies ole tarpeeksi hyvä.

Ja nyt on kyse muistakin alustoista kuin syöpätinderistä.

Ymmärrän, että moni mies kokee asian näin. Kun miehillä usein on kriteerinä naisen suhteen vain ikä ja ulkonäkö (miehestä riippuu, toivotaanko hyvää ulkonäköä vai vain "ihan ok" tai siedettävää), joillain sitten lisäksi, että nainen on "mukava ihminen", niin naisten "vaatimukset" tuntuvat varmasti ihan käsittämättömiltä, kun naisten kriteereissä on kaikenlaista arvomaailmaan, samanhenkisyyteen, kommunikointiin, molemminpuoliseen vetovoimaan, jne liittyvää. Moni mies ei varmasti ymmärrä ollenkaan, miksi nainen ei halunnut jatkotreffejä, vaikka miehen näkökulmasta kaikki meni hyvin, kun juteltiin hyväntuulisesti pintapuolista small talkia - nainen sitten on saattanut kokea, että ei ollut mitään yhteistä, mies ei vaikuttanut kiinnostuneelta hänestä, eikä minkäänlaista yhteyttä tai vetovoimaa syntynyt. Moni mies kun ei suhteelta naisen kanssa hae mitään erityisempää henkistä kohtaamista eikä kaipaa edes ihastumisen tunnetta, niin silloin ei pysty ymmärtämään, mitä näitä toivova vastapuoli oikein olisi halunnut.

Olen itse ollut treffeillä, joilla kävi ilmi, ettei minulla ja miehellä ollut mitään yhteistä. Mies jopa avoimesti ihmetteli ja kyseenalaisti arvomaailmaani. Hän olisi kuitenkin halunnut jatkaa tutustumista, ja varmaan oli ihan ihmeissään kun minä en halunnut. Hänen näkökulmastaan treffit menivät varmasti mukavasti. Itse olen sillä lailla asiallisesti käyttäytyvät, että jos treffeillä käy ilmi, että arvot eivät kohtaa, en kuitenkaan ala väittelemään, ja vaan totean vain mielessäni, että "ok, nyt ei natsaa" (koska miksi alaisin vääntää asioista jonkun tuntemattoman ihmisen kanssa, jota en tapaa koskaan enää tuon jälkeen?). Mies varmaan koki, että "tultiin hyvin toimeen" kun ei tullut riitaa, ja hän varmaan koki, että oli mukavaa. Kun hän kysyi jatkosta, totesin että oli kiva tavata, mutta koen että ollaan liian erilaisia. Varmaan hän jäi pohtimaan, ettei ollut tarpeeksi pitkä, komea ja atleettinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan