Voinko viedä roskakatokseen vaatteet joita en tarvitse
Kommentit (64)
Huonokuntoiset vien sekajätteeseen, hyväkuntoiset paikalliseen Pelastusarmeijaan. Mihinkään tekstiilikierrätykseen en ala kuljettelemaan. Olen saanut vuosien kuluessa vanhoja vaatteita tuttujen kuolinpesistä, mm. paljon tukevia puuvilla-tuotteita ja pukuja 1950-80 -luvuilta. Mutta tyylit, kuosit ja värit eivät itselle sovi. Joten Pelastusarmeija kutsuu, olen kantanut heille vuosien kuluessa kassikaupalla. UFFille en periaatteessakaan lahjoittaisi edes tiskirättiä.
Vierailija kirjoitti:
Huonokuntoiset vien sekajätteeseen, hyväkuntoiset paikalliseen Pelastusarmeijaan. Mihinkään tekstiilikierrätykseen en ala kuljettelemaan. Olen saanut vuosien kuluessa vanhoja vaatteita tuttujen kuolinpesistä, mm. paljon tukevia puuvilla-tuotteita ja pukuja 1950-80 -luvuilta. Mutta tyylit, kuosit ja värit eivät itselle sovi. Joten Pelastusarmeija kutsuu, olen kantanut heille vuosien kuluessa kassikaupalla. UFFille en periaatteessakaan lahjoittaisi edes tiskirättiä.
Mikset?
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä bussipysäkkiä? Minä jätin joskus vaatetta puistonpenkille illalla. Aamulla olivat jo menneet. Bussipysäkiltä menee varmaan vielä nopeammin.
Eli myönnät syyllistyneesi roskaamiseen (mahdollisesti ympäristörikokseen)?
Vierailija kirjoitti:
Minä tekisin niin, että jättäisin roskakatokseen säiliön viereen vaatekassin ja lapun päälle "saa ottaa". Päivän tai kahden jälkeen, jos ovat vielä siinä, heivaisin kassin sekajätteisiin. Tietoni mukaan käyttäkelvottomat vaatteet saa laittaa sekajätteisiin.
Mietipä, minkälainen siivo siellä olisi, jos kaikki veisivät kaikki omat kierrätyskamat sinne. Kierrätyskeskus on erikseen. Viekää sinne.
Alusvaatteista saa 20 - 200e per kpl! Kannattaa laittaa kiertoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä bussipysäkkiä? Minä jätin joskus vaatetta puistonpenkille illalla. Aamulla olivat jo menneet. Bussipysäkiltä menee varmaan vielä nopeammin.
Mikä helvetin ympäristörikos? Menkää ottamaan lääkkeenne!
Voit viedä roskapönttöön. Ulkopuolelle ei saa jättää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetin ympäristörikos? Menkää ottamaan lääkkeenne!
"Ympäristörikos on teko, joka vaarantaa tai vahingoittaa ympäristöä, luonnonvaroja, kasvillisuutta tai eläinkuntaa. Tyypillisiä tekoja ovat jätteiden luvaton hävittäminen..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tekisin niin, että jättäisin roskakatokseen säiliön viereen vaatekassin ja lapun päälle "saa ottaa". Päivän tai kahden jälkeen, jos ovat vielä siinä, heivaisin kassin sekajätteisiin. Tietoni mukaan käyttäkelvottomat vaatteet saa laittaa sekajätteisiin.
Mietipä, minkälainen siivo siellä olisi, jos kaikki veisivät kaikki omat kierrätyskamat sinne. Kierrätyskeskus on erikseen. Viekää sinne.
puhumattakaan rotista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset?
Tällä palstalla jo aiemmin kehotettiin tutkimaan tuo UFF. Googlaa, hyvä ihminen. Boikotissa se on minullakin. Touhu ei ole pelkästään vain kaksinaamaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus vien hyviä tavaroita rappukäytävään joita en enää tarvitse. Oli joku keräilypehmo (hinta lappuineen, täysin uusi) ja joku haki sen jo minuutissa. Muut naapurit alkaneet tehdä samaa mutta he tuohat jotain krääsää kuten käytettyjä kirjoja, tai rikkinäisiä vaatteita.
Siivooja varmsti tykkää,kun rapukäytävä täynnä rojua.
Siivooja tyytyväisesti otti kalliin apple pencil kynän itselleen
Joskus on kiva jättää jotakin tarpeellista bussipysäkille, puiston penkille tms. Joku tarvitseva voi sen siitä sitten ottaa omakseen.
Vähän sama idea kuin, että maksaa kahvilassa seuraavan kahvikupillisen.
Vierailija kirjoitti:
Joskus on kiva jättää jotakin tarpeellista bussipysäkille, puiston penkille tms. Joku tarvitseva voi sen siitä sitten ottaa omakseen.
Vähän sama idea kuin, että maksaa kahvilassa seuraavan kahvikupillisen.
Olispa ihana saadakin joskus jo valmiiksi maksettu kahvikupillinen! 😊
Turhat vaatteet viedään joko keräykseen tai roskikseen.
Vien hyvät kengät ja vaatteet uffiin ja huonot sekajätteisiin.
Älä kysele. Vien sekajätteeseen vaatteet, ruoantähteet, patterit ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kelvollisia nämä on, laitan lapun että saa ottaa. Ap
Älä! Ärsyttää kun ihmiset jättää romujaan roskisten päälle. Kukaan EI HALUA niitä. Paiskaan itse aina ne roskiin.
Jos sinä et halua, joku toinen voi haluta. Meidän roskakatoksessa on ollut vaikka mitä, kuten ruokailuryhmä, joka kaipasi vain maalia ja sitten se meni kaupaksi 50€:lla. Kerran oli myös jätesäkillinen vaatteita ja ne sain pesun jälkeen myytyä vintedissä.
Minä.järjestim kerran kahvitarjoilun nisun kera koko pihalliselle roskiksen vieressä. Kyllä joukot söi ja joi.
Vierailija kirjoitti:
Minä.järjestim kerran kahvitarjoilun nisun kera koko pihalliselle roskiksen vieressä. Kyllä joukot söi ja joi.
Hienosti tehty! Paljonko oli porukkaa yhteensä?