Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut häissä joissa

Vierailija
16.05.2026 |

porukka jaetaan vihkimisen jälkeen niihin joille tarjoillaan ja niihin joiden pitää poistua?

Minä olin tänään ja olen todella hämilläni, kakkosluokan vieraisiin laskettiin.

Nyt harmittaa kun annoin vähistä rahoistani ihan huomattavan lahjankin, olis ne kakkukahvit maistunu.

Huono fiilis jäi näin oudoista häistä.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ollut häissä, joissa vihkimisen jälkeen kaikille tarjottiin kakkua ja sampanjaa ja sen jälkeen morsiuspari tanssi häävalssin. Sitten oli tauko, jolloin osa vieraista poistui ja lopuille tarjottiin illallinen. Illalline oli ohjelmallinen. 
Ilmeisesti ihan yleinen tapa tässä maassa. 

Vierailija
22/57 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole kuullut tuollaisesta. Minusta kaikille vieraille kuuluu samat tarjoilut ja ohjelmat. Jos ei ole varaa, pidetään pienemmät häät. Tuollainen kävisi korkeintaan kuninkaallisiin häihin, missä ns. edustusvieraat kutsuttaisiin vain  vihkimiseen ja/tai häävastaanotolle ja privaatimmar vieraat iltajuhlaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitäisi enää kavereina.

Vierailija
24/57 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa!

Vierailija
25/57 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kurja ylläri vieraille..

Vierailija
26/57 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sai kutsun tyttärensä häihin, minä toinen vaimo jo yli kymmenen vuotta en. Mies ei mene kun on noin törkeää. Rahaa kuulemma pitäisi lahjoittaa häämatkaa varten.  Tätä pyydetään kaikilta vierailta. Mies ei osallistu, ei siten maksakkaan. 

Vierailija
27/57 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko asiasta kutsussa mitään mainintaa?

Kehtaako joku pitää häät joihin kutsutulle mainitaan että sinä sitten poistut kun tarjoilu alkaa?

Vierailija
28/57 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies sai kutsun tyttärensä häihin, minä toinen vaimo jo yli kymmenen vuotta en. Mies ei mene kun on noin törkeää. Rahaa kuulemma pitäisi lahjoittaa häämatkaa varten.  Tätä pyydetään kaikilta vierailta. Mies ei osallistu, ei siten maksakkaan. 

Mies ei mene oman tyttärensä häihin sinun takiasi???

Et ole tytön äiti.

Vierailija
29/57 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö jaottelusta oltu kerrottu kutsussa? Silloin todella outoa, ja muutenkin ehkä.

Vierailija
30/57 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yleensäkään täytyy juhlien vieraita alkaa jakamaan jostain syystä, ja jos bileet herättää paljon kielteisiä tunteita, kannattaa lähteä vaikka tekosyyn varjolla pois, oli se sitten mikä tahansa! Jos hääjuhlissa on idioottimaisia rajoitteita joillekin esim. Ei lapsia, tai kakkoskavereita,  mutta koiria saa tuoda, ei juhlat ole ainakaan minua varten! Tuollaiset liitotkaan eivät ole kestävälle pohjalle rakentuva!

Vierailija
31/57 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yleensäkään täytyy juhlien vieraita alkaa jakamaan jostain syystä, ja jos bileet herättää paljon kielteisiä tunteita, kannattaa lähteä vaikka tekosyyn varjolla pois, oli se sitten mikä tahansa! Jos hääjuhlissa on idioottimaisia rajoitteita joillekin esim. Ei lapsia, tai kakkoskavereita,  mutta koiria saa tuoda, ei juhlat ole ainakaan minua varten! Tuollaiset liitotkaan eivät ole kestävälle pohjalle rakentuva!

Niin minulla on tunne että tämä pari ei pysy yhdessä.

Liian ylpeitä itsestään. Ap.

Vierailija
32/57 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulisi tunne että keräsivät vaan lahjoja, mikä on tosi noloa!

Vierailija
33/57 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä niitä juhlia ole sinua varten tehtykään vaan ihan kuule hääparia varten.

Vierailija
34/57 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut useammissakin häissä, joissa vihkiminen oli pienelle porukalle, sen jälkeen kakkukahvit, ehkä lasillinen skumppaa ja myöhemmin illalla isommat bileet isommalle porukalle jossa kunnon tarjoilut. Näin päin toimii mielestäni loistavasti. Yksikään näistä ei tosin ole tehnyt tätä ratkaisua säästösyistä, vaan päinvastoin: niihin juhliin on yleensä satsattu todella paljon aikaa, vaivaa ja rahaa. 

Syytkin on olleet hyvin loogiset: vihkimispaikka on voinut olla pieni joten sinne on mahtunut vain hääparin perheenjäsenet ja kaaso + bestman. Vihkiminen on ollut aamupäivällä ja sen ja varsinaisen juhlan välillä on ollut tunteja, se olisi hyvin epämukava tilanne esimerkiksi kauempaa tuleville vieraille. Myöskin vihkimiseen on osallistuneet iäkkäät/avustettavat isovanhemmat joiden olisi ollut vaikea päästä itse juhlaan mutta jotka osaavat arvostaa sitä, että vihkimisen jälkeen on rauhalliset kakkukahvit jossa ehtii seurustella hääparin kanssa ilman hälinää ympärillä. 

Mielestäni tämä on todella hyvä ratkaisu. Perinteisissä häissä joissa kaikki ovat sekä vihkimisessä että hääjuhlassa on usein paljon turhauttavaa odottelua kun siirrytään kirkosta juhlapaikalle ja hääpari usein välissä käy vielä ottamassa hääkuvat. Tässä mallissa tällaista odottelua ei ole, ja kuten sanottua; se on erittäin ystävällinen ratkaisu myös niille jotka tulevat pidemmän matkan takaa ja joilla ei ole paikkaa minne mennä lepäämään jos vihkimisen ja juhlan välillä on useita tunteja.  

Vierailija
35/57 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole ollut häissä, joissa vihkimisen jälkeen kaikille tarjottiin kakkua ja sampanjaa ja sen jälkeen morsiuspari tanssi häävalssin. Sitten oli tauko, jolloin osa vieraista poistui ja lopuille tarjottiin illallinen. Illalline oli ohjelmallinen. 
Ilmeisesti ihan yleinen tapa tässä maassa. 

Missä maassa tuollaista? Se on kyllä yleistä, että on kahdenlaisia kutsuja niin häihin kuin hautajaisiin: kaikki kutsutaan vain kirkkoon, ja sitten erikseen pienempi joukko muistotilaisuuteen tai hääjuhlaan,  yleisemmin suullisesti ja se voidaan järjestää eri päivänä kuin siunaus tai vihkiminen.

Vierailija
36/57 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollaisia häitä kehtais järjestää, tottakai jos kerran kutsutaan niin kaikille kakkukahvit!

Vierailija
37/57 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittääkö joku viedä koiran haukkumaan jonkun häihin?

Vierailija
38/57 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä niitä juhlia ole sinua varten tehtykään vaan ihan kuule hääparia varten.

Kutsuisivat sitten vaan todistajat, ei tarttis kahveja tarjota.

Vierailija
39/57 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häissä, mutta rippijuhlissa kyllä. Oltiin vielä niin hölmöjä, että edellisenä päivänä tehtiin talkoilla kaikki tarjottavat ja seuraavana päivänä ne paremmat vieraat marssitettiin lihapatojen ääreen ja me muut surkeat saatiin vain kahvit ja kakkua. Ne paremmat vieraat eivät edes olleet mukana talkoossa. 

Vierailija
40/57 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmiset tulleet pöljiksi vai mitä tuommonen nyt on.

Eihän nyt juhlaväkeä jaeta osiin missään vaiheessa kesken päivää.

Jos on juhlat, vaikkapa häät, sinne kutsutaan porukkaa ja sama porukka on tietysti kaikissa vihkipäivän osuuksissa mukana.

Samat ruokailut ja kahvitukset kaikille.

Hautajaisissa on yleensä niin että kirkkoon voi mennä kuka tahansa ja muistotilaisuus läheisten ja kutsuttujen kesken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän