Oletko ollut häissä joissa
porukka jaetaan vihkimisen jälkeen niihin joille tarjoillaan ja niihin joiden pitää poistua?
Minä olin tänään ja olen todella hämilläni, kakkosluokan vieraisiin laskettiin.
Nyt harmittaa kun annoin vähistä rahoistani ihan huomattavan lahjankin, olis ne kakkukahvit maistunu.
Huono fiilis jäi näin oudoista häistä.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Onko ihmiset tulleet pöljiksi vai mitä tuommonen nyt on.
Eihän nyt juhlaväkeä jaeta osiin missään vaiheessa kesken päivää.
Jos on juhlat, vaikkapa häät, sinne kutsutaan porukkaa ja sama porukka on tietysti kaikissa vihkipäivän osuuksissa mukana.
Samat ruokailut ja kahvitukset kaikille.
Hautajaisissa on yleensä niin että kirkkoon voi mennä kuka tahansa ja muistotilaisuus läheisten ja kutsuttujen kesken.
Niin, jäi kirjoittamatta et olen pikaisen muistelun jälkeen käynyt 25 eri häätilaisuutta läpi, on ehkä enemmän, ei muista kaikkia juhlia.
Vierailija kirjoitti:
Laitat viestiä heillä tuosta! Ja kerrot omat pahat tunteesi. Ja loppuun laitat, että tämä ”ystävyys” oli tässä.
Hirveetä meininkiä jos tämä on totta! Todellakin haistatat paskat heille!!!
Oikein uhmakkaasti poljet jalkaa ja huudat: Minä en leiki enää sun kaa!
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut sellaisissa missä jako tehtiin jo kutsuissa. Itse sain b-luokan vieraiden kutsun kirkkoon ja iltabileisiin, varsinaisiin juhliin ei kutsuttu.
Itse en olisi osallistunut noihin kemuihin, edes lahjan vertaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut sellaisissa missä jako tehtiin jo kutsuissa. Itse sain b-luokan vieraiden kutsun kirkkoon ja iltabileisiin, varsinaisiin juhliin ei kutsuttu.
Eikö iltabileissä ollut mitään tarjoilua?
Vierailija kirjoitti:
Mies sai kutsun tyttärensä häihin, minä toinen vaimo jo yli kymmenen vuotta en. Mies ei mene kun on noin törkeää. Rahaa kuulemma pitäisi lahjoittaa häämatkaa varten. Tätä pyydetään kaikilta vierailta. Mies ei osallistu, ei siten maksakkaan.
Minkä ikäisiä olette? Onko sinulla omia lapsia? Onko häissä kysymys tyttärestä vai sinusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies sai kutsun tyttärensä häihin, minä toinen vaimo jo yli kymmenen vuotta en. Mies ei mene kun on noin törkeää. Rahaa kuulemma pitäisi lahjoittaa häämatkaa varten. Tätä pyydetään kaikilta vierailta. Mies ei osallistu, ei siten maksakkaan.
Mies ei mene oman tyttärensä häihin sinun takiasi???
Et ole tytön äiti.
Vai onko nykyinen akka kieltänyt menemästä??? Jos näin olisi, laittaisin tuon akan käpälämäkeen!
Vierailija kirjoitti:
Ap, miten ilmoitettiin, ketkä joutuvat lähtemään ja ketkä kutsutaan juhlimaan? Ihanko nimenhuuto kirkon portailla pidettiin?
Todennäköisesti kutsussa ilmoitettiin vihkimisen ajankohta ja juhlien alkamisajankohta klo 19 tms. Eli vieraat saivat erilaiset kutsut.
Itse en.ole ollut tuollaisissa häissä.
Toisinpäin olen ollut eli vihkiminen kirkossa vain muutaman ihmisen kanssa ja sen jälkeen isot juhlat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö iltabileissä ollut mitään tarjoilua?
Oli siellä juomatarjoilu ja iltapalaa.
Todella outoa jos kutsutaan häihin eikä ruokailuun.
Me saimme kutsun, jossa mieheni kutsuttiin vihkimiseen ja hääjuhlaan mutta minut vasta jatkoille iltamyöhään. Hieman kyllä kulmakarvat nousi, kun kutsua luettiin.
Voi olla monenlaisia juhlia. Ulkomailla suurissa juhlissa lienee tavallisempaa, että kutsu koskee vain osaa päivästä. Esimerkkinä nyt vaikka kuninkaalliset häät. Voi olla kirkossa tuhat henkeä, sen jälkeen vastaanotolla x henkeä ja iltajuhlassa vielä vähemmän, perhettä ja muita läheisiä.
Itse en Suomessa oikein voi kuvitella häitä, joissa kutsutaan vain vihkimiseen. Kyllä shamppanjat ja kahvitus kuuluu asiaan kaikille kutsutuille. Vanhemmille vieraille se voi olla juuri sopivasti. Iltajuhla illallisineen voisi olla pienelle joukolle läheisimpiä.
Viimeisimmät häät joissa olin: koko iso juhlapaikka oli käytössämme, joten kirkolta suoraan juhlapaikkaan. Oli ruokaa ja juomaa, pienet puheet sekä viimeeksi kakkukahvit. Sitten salin puolella ohjelmaa ja tanssit. Väkeä oli vauvasta vaariin. Tunnelma oli kepeä ja sieltä (me lähimmät nuoret) lähdimme vielä saattamaan morsiusparia hääsviittiin päin ja joimme drinksuja aulabaarissa. Kaiken kaikkiaan mukavat häät. Kyllä ennen oli paremmin!
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet tunkeilija miehen alkuperäiseen perheeseen. Tytär haluaa juhlia vain oman isänsä ja äitinsä kanssa.
Aika tyhmä mies, kun ei voi ilman sinua mennä tyttärensä häihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet tunkeilija miehen alkuperäiseen perheeseen. Tytär haluaa juhlia vain oman isänsä ja äitinsä kanssa.
Aika tyhmä mies, kun ei voi ilman sinua mennä tyttärensä häihin.
Sulleko tuo tilanne olisi ok?
Loppuisi yhteydenpito siihen, jos ei kerran ole tarpeeksi hyvä vieraaksi. Jos kutsu olisi vain kirkkoon, en menisi.
Ap, miten ilmoitettiin, ketkä joutuvat lähtemään ja ketkä kutsutaan juhlimaan? Ihanko nimenhuuto kirkon portailla pidettiin?