Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin usein miehet preferoivat koiria ja naiset kissoja?

Vierailija
16.05.2026 |

Poikkeuksia on mutta näin se enimmäkseen usein menee.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on 2 kissaa eikä se kyllä järin feminiininen ole.

Vierailija
22/46 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KISSAT LAITTOMIKSI!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan heikkona älykkäisiin kissanomistaja-miehiin. Jos mies vielä käy salilla, niin uuuh..... 

Vierailija
24/46 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira ovat mulcun jatke

Eikö kissa ole englanniksi pussy, kertoo kaiken naisten ajatuksista.

Vierailija
25/46 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pidä paikkaansa.

Vierailija
26/46 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kissa ihminen, olen 50v melko "äijätyyppinen" mieshenkilö, erotessani vaimon kanssa sovittiin että minä otan Viirun, akka sai sai auton ja pesukoneen, minulla on Viiru🙂!

Kissaäijä täällä myös. Yhdessä vaimon kanssa otettiin kaksi kissaa, hän oli vähän aktiivisempi asiassa. Nyt kuitenkin mä olen se joka valvoo yön, joss kissa on kipeä ja lukee kasakaupalla kirjoja ja tutkimuksia kissojen terveydestä, käyttäytymisestä ja hyvinvoinnista. 

Halusin ottaa kissat mukaan päiväkävelyllekin, joten hankin kissavaunut. Mä niitä työntelen, vaimo ei. Kyllähän ihmisiltä hymy vähän irtoaa kun tällainen kirveellä veistetty parrakas korsto lykkii kissoja vaunuissa.

Vierailija
27/46 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran voi alistaa perheen alimmaiseksi, siksi miehet tykkäävät koirista. Koira on tottelevainen ja miellyttämisen haluinen eikä sillä ole omaa tahtoa, siksi miehet tykkäävät koirista. Koira on aina valpas palvelemaan ja vaikka uhraamaan henkensä miehen edessä. Naiset tykkäävät kissoista, koska kissoilla on oma tahto eikä niitä voi kouluttaa samalla tavalla omaksi orjakseen. Naisena sanoisin, että pidän koirista paljon, mutta kissoista pidän vähän enemmän koska kissa myös huolehtii itsestään paremmin kuin koira joka juoksee päättömänä ja sitä pitää komentaa ja kouluttaa. 

Tähän lisäisin, että koira palvoo isäntäänsä. Se on se juju. Jotkut miehet ovat kasvaneet aikuisiksi eivätkä tarvitse palvojaa ja ehdotonta kuuliaisuutta. Usein sanotaan, että ei tykätä kissasta, koska se on peto. Petohan koirakin on. Tappaa vuosittain monta ihmistä. Koskaan en ole kuullut kissan tappaneen ihmisiä.

Mulla itseasiassa on ollut kissa, jonka epäilen joissakin olosuhteissa olevan kykenevä tappamaan ihmisen joskin en suoraan vaan hullu kissa joka raapi syvät jäljet voi laukaista jonkun tulehduksen. Mutta muuten kissa ei suoraan kyllä voi ihmistä tappaa. 

Vierailija
28/46 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksen mukaan kissoista pitävät ihmiset ovat keskimäärin älykkäämpiä kuin koirista pitävät.

https://time.com/2798972/studies-show-cat-people-are-smarter-than-dog-p…

Vierailija
29/46 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on preferointi?

Vierailija
30/46 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kissa ihminen, olen 50v melko "äijätyyppinen" mieshenkilö, erotessani vaimon kanssa sovittiin että minä otan Viirun, akka sai sai auton ja pesukoneen, minulla on Viiru🙂!

Kissaäijä täällä myös. Yhdessä vaimon kanssa otettiin kaksi kissaa, hän oli vähän aktiivisempi asiassa. Nyt kuitenkin mä olen se joka valvoo yön, joss kissa on kipeä ja lukee kasakaupalla kirjoja ja tutkimuksia kissojen terveydestä, käyttäytymisestä ja hyvinvoinnista. 

Halusin ottaa kissat mukaan päiväkävelyllekin, joten hankin kissavaunut. Mä niitä työntelen, vaimo ei. Kyllähän ihmisiltä hymy vähän irtoaa kun tällainen kirveellä veistetty parrakas korsto lykkii kissoja vaunuissa.

On kyllä hellyttävä näky varmasti. Mutta samasta syystä varmaa jotkut naiset tykkää koirista eli kun eivät kyseenalaista ja tottelevat ehdottomasti. 

Vierailija
31/46 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan heikkona älykkäisiin kissanomistaja-miehiin. Jos mies vielä käy salilla, niin uuuh..... 

Palomies + kissa-kalenteri on mullakin seinällä 😍

Vierailija
32/46 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat eivät tarvitse "vauvanvaunuja", ne osaavat kävellä, samoin myös kääpiökoirat. 

Vierailija
33/46 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät tykkää itsenäisistä, omat rajansa asettavista ei alistujista.

Tämä.

Jännä että tämäkin kommentti oli pitänyt sensuroida. Onpa sairasta.

Vierailija
34/46 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira on älykäs olento joka ymmärtää ja oppii koulutuksen,  ,kissa taas tyhmä koska ei tottele vaan toimii miten sattuu - aivan kuten naisetkin ja siten kaikki meneekin vituralleen.

Kissa on siinä määrin älykäs eläin että sillä ei ole tarvetta alistua ihmisen tahtoon eikä sitä ole pakko ulkoiluttaa päivittäin missään "koiranilmassa"  eli surkeassa säässä. Kissa osoittaa tunteitaan aidosti eikä käskyjä noudattamalla ja keksii tekemistä itsenäisesti. Monet tunnetut mieskirjailijat ja miestutkijat ovat olleet kissaihmisiä, mutta sitä vastoin diktaattorit ovat tavallisemmin koiraihmisiä. Tosin nykyisin monet suosivat todella pieniä koirarotuja, jotka ovat isokokoista kollikissaa pienempiä.

Vierailija
35/46 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissat eivät tarvitse "vauvanvaunuja", ne osaavat kävellä, samoin myös kääpiökoirat. 

Eivät ne vauvanvaunuja tarvitsekaan, vauvoja kun eivät ole. Kissavaunut ovat kuinkin hyvät, koska eivät seuraa hihnassa samalla tavalla kuin koirat.

Vierailija
36/46 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä on 2 kissaa eikä se kyllä järin feminiininen ole.

Ei ole Jone Nikulakaan vaikka hänelläkin on kissoja. 

Vierailija
37/46 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurimies taluttelee joskus kissojaan tuossa pihalla. Ei se juuri seisoskelua kummempaa ole, kun kissat tykkää istua ja tarkkailla ympäristöä.

Vierailija
38/46 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne vauvanvaunuja tarvitsekaan, vauvoja kun eivät ole. Kissavaunut ovat kuinkin hyvät, koska eivät seuraa hihnassa samalla tavalla kuin koirat.

Miksi niiden pitäisi seurata kuin koira? Kissaa voi kantaa jos pakko mennä vauhdilla paikasta A paikkaan B tai kissan voi laittaa kantokassiin tai reppuun, kyllä sellaisia kissoille on. Kissoissa on eroja, jotkut kissat kulkee taluttimessa hyvinkin reippaasti jopa pitkiä matkoja kuten omani ja jotkut kissat päättävät unohtua ruohonkortta ihailemaan kuten toinen omani. Tsekatkaa FB Reissukissa Pessi, siinä vasta kissa, ei omani. 

Vierailija
39/46 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on/ollut 7 koiraa ja 8 kissaa. Molemmat 💖

Vierailija
40/46 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissa haluaa ulkoilla joka päivä olipa pakkasta tai sataisi vettä. Kissa ulkoilee valjaissa ja pitkässä flexissä. 🐈&🐕🐕🐕