Iltasanomat: Parikymppisenä suuret rinnat alkoivat haitata Martan elämää entistä enemmän.
"Sinä kesäiltana parikymppinen Martta Lampikoski oli ystäviensä kanssa viettämässä hauskaa bileiltaa. Hyvin pian tunnelma muuttui hämmentyneeksi ja ärsyyntyneeksi. Martalla oli yökerhossa yllään olkaimeton toppi, kuten monella muullakin baarissa olevalla.– Portsari tuli luokseni ja sanoi ärhäkästi, että nyt laitat jotain tuohon päälle tai hän heittää minut baarista ulos, Martta muistelee."
Tässä 57v nainen, jonka rinnat olleet aina DDD ja myönnän, että eivät aina ole kivat! Ei maratoneja juoksennella, ja epämiellyttäviä huomautuksia olen saanut miehiltä. MUTTA! Minulle ei kyllä kukaan koskaan ole tullut portsarit sanomaan, että rinnat pitäisi peitellä, ihan itse olen sen osannut tehdä. Olisko kuitenkin niin, että "Martta" on mennyt aika "tyrkkyasu" edellä baariin ja siksi portsari on asiasta huomauttanut? Eli on ollut kiva esitellä suuria rintojaan? Ajttelin vaan, kun tuntui niin epätodelliselta tuo artikkeli.
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isot tissit aiheuttavat kateutta pikkutisusille naisille.
Eivät aiheuta. Olen itse pienirintainen, mutta elänyt naisen kanssa, joka on kärsinyt ja itkenyt isojen rintojen aiheuttamaa kipua ja elämän haittaa. Eipä todellakaan ole syytä olla kateellinen. Miksi olla kateellinen kivusta? Oletko sinä kateellinen syöpäsairaille?
Joo hyvä, vertaa isoja tissejä syöpään. Syövänkin jotkut tarkoituksella hankkivat ulkonäkösyistä.
Liian isot tissit on terveyshaitta.
Eikä ole.
Eikä siks'toiseen liian isoja daisareita ole olemassakaan.
Unski Daisarifiili
Kohta on Marta ottamassa silareita kun ei saa huomiota samaan tapaan kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät aiheuta. Olen itse pienirintainen, mutta elänyt naisen kanssa, joka on kärsinyt ja itkenyt isojen rintojen aiheuttamaa kipua ja elämän haittaa. Eipä todellakaan ole syytä olla kateellinen. Miksi olla kateellinen kivusta? Oletko sinä kateellinen syöpäsairaille?
Joo hyvä, vertaa isoja tissejä syöpään. Syövänkin jotkut tarkoituksella hankkivat ulkonäkösyistä.
Eikä ole.
Unski Daisarifiili
Kyllä ne on terveyshaitta. Niska-, hartia- ja selkäkivut, hikoilu ja hiertymät, haavoiksi kehittyvät hiertymät...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aiheuta. Pienet rinnat on kaikessa niin paljon paremmat mitä isot.
Jos pienet rinnat ovat paremmat, miksi jotkut naiset kuitenkin niitä implanteilla suurentavat?
Paino sanalla jotkut. Silikonien ottajat ovat edelleen marginaalisen pieni vähemmistö.
Suurin osa silikonit ottavista pitää myös järjen päässä eivätkä hanki liian isoja.
Vierailija kirjoitti:
Pedarit tykkää pikutisuista.
Tai kaappi homot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rintojen pienennys ei ole mikään pikkuleikkaus ja lopputuloskaan ei ole aina toivotunlainen, vaikka pienemmät rinnat melko varmasti saakin. Ei ole rohkeus riittänyt leikkaukseen itsellä, vaikka joka päivä kärsin näistä möhkäleistä.
Itse pääsin viime vuonna julkiselle rintojenpienennysleikkaukseen. Läpäisin leikkauskriteerit, mm. BMI -raja on HUS:in alueella 28, eikä siitä jousteta. Mulla oli todella pahat niska- ja hartiakivut. Leikkauksessa molemmista rinnoista poistettiin 600g, ja olo oli leikkauksen jälkeen ihan uskomattoman kevyt. Olin ihan euforisessa olotilassa puolitoista viikkoa. Kaikki liikkuminen oli niin helppoa, eivätkä rintsikoiden olkaimet vetäneet hartioita alaspäin. Itsellä rintakudos oli vielä poikkeuksellisen tiivistä ja painavaa. Rintaa jäi vielä leikkauksen jälkeenkin, mutta nyt pystyn liikkumaan normaalisti. Olo ei ole kömpelö.
Leikkaus oli hämmästyttävän kivuton, parilla buranalla selvittiin ja kuukausi sairauslomaa. Voin kyllä ehdottomasti suositella leikkausta kaikille, jotka kärsivät liian painavien rintojen aiheuttamista kivuista ja hankaluudesta.
Tuleeko noin pitkä sairausloma kuitenkin? Eli eikö saa mitään tehdä kuukauteen, makaillaan vaan kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rintojen pienennys ei ole mikään pikkuleikkaus ja lopputuloskaan ei ole aina toivotunlainen, vaikka pienemmät rinnat melko varmasti saakin. Ei ole rohkeus riittänyt leikkaukseen itsellä, vaikka joka päivä kärsin näistä möhkäleistä.
Itse pääsin viime vuonna julkiselle rintojenpienennysleikkaukseen. Läpäisin leikkauskriteerit, mm. BMI -raja on HUS:in alueella 28, eikä siitä jousteta. Mulla oli todella pahat niska- ja hartiakivut. Leikkauksessa molemmista rinnoista poistettiin 600g, ja olo oli leikkauksen jälkeen ihan uskomattoman kevyt. Olin ihan euforisessa olotilassa puolitoista viikkoa. Kaikki liikkuminen oli niin helppoa, eivätkä rintsikoiden olkaimet vetäneet hartioita alaspäin. Itsellä rintakudos oli vielä poikkeuksellisen tiivistä ja painavaa. Rintaa jäi vielä leikkauksen jälkeenkin, mutta nyt pystyn liikkumaan normaalisti. Olo ei ole kömpelö.
Leikkaus oli hämmästyttävän kivuton, parilla buranalla selvittiin ja kuukausi sairauslomaa. Voin kyllä ehdottomasti suositella leikkausta kaikille, jotka kärsivät liian painavien rintojen aiheuttamista kivuista ja hankaluudesta.Tuleeko noin pitkä sairausloma kuitenkin? Eli eikö saa mitään tehdä kuukauteen, makaillaan vaan kotona?
No sairausloma on varalta se neljä viikkoa. Koskaan ei tiedä, eteneekö toipuminen hyvin. Osa toipuu nopeammin, osa hitaammin. Pitää levätä, ei saa harrastaa hikiliikuntaa tai nostella mitään painavaa. Keskimäärin kuitenkaan ei ole mitään kovia kipuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aiheuta. Pienet rinnat on kaikessa niin paljon paremmat mitä isot.
Jos pienet rinnat ovat paremmat, miksi jotkut naiset kuitenkin niitä implanteilla suurentavat?
Se täytyy kysyä heiltä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suuririntainen ei saisi käyttää samoja vaatteita kuin muut? Joku peittävä poolokaulus saa rinnat näyttämään entistä suuremmilta.
No ohan se nyt eri asia pukeutua toppiin joka näyttää tavallisten päällä normaalille topille ja peittää normaalisti kuin tunkea isot läskitissit siihen samaan toppiin josta ne sitten pursuilevat ulos. Pitää olla aikamoinen juntti jos ei tätä tajua. Minne on unohtunut sivistynyt tapa pukeutua oman kropan muotojen mukaan? Ai niin, ei teiltä tursobilluleggari-hyypiöiltä voi edes vaatia moista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole.
Unski Daisarifiili
Siitä vaan kasvattamaan isot manboobsit niin tiedät miltä tuntuu.
Miksi tässä keskustelussa on niin paljon vammaisia miehiä länkyttämässä ja alapeukuttamassa NAISTEN omia kokemuksia isojen rintojen kanssa? Tämä asia ei koske ukkoja joten turpa kiinni. Isoissa painavissa säkeissä ei ole mitään kivaa ja ajan myötä vaan enemmän haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Missä pääsee pienennysleikkaukseen noin pienillä rinnoilla? Hakeudun sinne leikkausjonoon. Mulla roikkuu ja hiertää rinnat, koskee selkään ja niskaan, ja iho rintojen alta kutiaa todella paljon. Rinnat valuu kainaloihin, ja urheilussa ovat vaan tiellä. Itse asiassa urheilussa rinnat kipeytyvä todella paljon, eikä siihen tulevat urheiluliivit auta. Omat rinnat paljon isommat ja roikkuvammat kuin kuvan naisella, ja en silti päässyt julkiselle leikkaukseen. Minulle sanottiin, että rinnoista pitäisi saada väh. leikattua 300g pois - jos sitä ei saatu minulta, miten on saatu häneltä? Iho-oireet eivät ainakaan minut katsoneella lääkärillä olleet riittävä kriteeri leikkaukseen.
Jos käynyt yksityisellä, vai sanottiinko tuossa jutussa että julkisella ? Ei oltu poistettu kuin 230 g eli 300 g kriteerikään ei täyttynyt.
Hassua. Jos on pienet rinnat, haluaa suuret. Jos on suuret, haluaa pienet.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tässä keskustelussa on niin paljon vammaisia miehiä länkyttämässä ja alapeukuttamassa NAISTEN omia kokemuksia isojen rintojen kanssa? Tämä asia ei koske ukkoja joten turpa kiinni. Isoissa painavissa säkeissä ei ole mitään kivaa ja ajan myötä vaan enemmän haittaa.
Miehet voisivat vaikka miettiä, miltä tuntuisi jos omassa jalkovälissä roikkuisi esimerkiksi kolme kertaa nykyistä suuremmat kivekset. Olisiko kivaa ja korvaisiko miehekäs pullotus etumuksessa kaikki huonot puolet? Miltä tuntuisi ajaa pyörällä?
Ei muuta kuin heittää tissit olalle ja eteenpäin!
Vierailija kirjoitti:
Rinnan ja kudoksen malli vaikuttaa ihan hirveästi siihen, millaista niiden kanssa on elää. Jutun naisella on tainnut olla todella riippuva/löysä rintakudos, hyvä, että sai vihdoin apua. Mulla on rinnat ehkä samaa kokoluokkaa kuin hänellä ennen leikkausta (70H), mutta en koe, että ne aiheuttavat mitään kipuja tai ongelmia.
Hän sanoi että roikkuvat mahassa asti tai jotain. Minulla on sama..epäilen että minulla on tubulaariset rinnat vaikka aina annetaan kuvaa että ne ovat vain pieniä ketunneniä. rintani roikkuvat alhaalle ja ovat painavat. Se sattuu--liivien kanssa näyttävät juuri sellaisille isoille höttöpalloille. Näiden kanssa on vaikea olla ja painavat aika pahasti rinnasta, varmaan juuri sen takia kun roikkuvat niin alhaalle. En usko että saisin näihin mitään leikkausta.
Ymmärrän hyvin.