Iltasanomat: Parikymppisenä suuret rinnat alkoivat haitata Martan elämää entistä enemmän.
"Sinä kesäiltana parikymppinen Martta Lampikoski oli ystäviensä kanssa viettämässä hauskaa bileiltaa. Hyvin pian tunnelma muuttui hämmentyneeksi ja ärsyyntyneeksi. Martalla oli yökerhossa yllään olkaimeton toppi, kuten monella muullakin baarissa olevalla.– Portsari tuli luokseni ja sanoi ärhäkästi, että nyt laitat jotain tuohon päälle tai hän heittää minut baarista ulos, Martta muistelee."
Tässä 57v nainen, jonka rinnat olleet aina DDD ja myönnän, että eivät aina ole kivat! Ei maratoneja juoksennella, ja epämiellyttäviä huomautuksia olen saanut miehiltä. MUTTA! Minulle ei kyllä kukaan koskaan ole tullut portsarit sanomaan, että rinnat pitäisi peitellä, ihan itse olen sen osannut tehdä. Olisko kuitenkin niin, että "Martta" on mennyt aika "tyrkkyasu" edellä baariin ja siksi portsari on asiasta huomauttanut? Eli on ollut kiva esitellä suuria rintojaan? Ajttelin vaan, kun tuntui niin epätodelliselta tuo artikkeli.
Kommentit (407)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääli, että meni pienennykseen. Ennen-kuvat olivat kauniita.
Mutta palstamammoille tämä oli voitto, koska heidän mielestään:
1) Kaikki isorintaiset ovat tyrkkyh***ia (jos eivät pukeudu rumaan säkkiin).
2) Kaikkien rinnat tulee pienentää.
No, pienirintaiset saavat propagandaansa läpi lehdissä.
Tollolle tiedoksi, että jos jostain seuraa terveysongelmia, niihin saa hakea apua. Itsekin liian isorintaisena haluaisin pienennysleikkaukseen, mutta en uskalla. Elämä olisi helpompaa, jos rintojen aiheuttamat ongelmat poistuisi.
Mikä on kuppikoko anna kun arvaan b
F tai G, liivien valmistajasta riippuen. Vuoden päästä koko lienee H, kun nämä kasvaa koko ajan.
Nämä on isot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isot tissit aiheuttavat kateutta pikkutisusille naisille.
Mieti nyt oikeesti. Haluaisitko sinä kanniskella pääsi kokoisia rasvapantteja rinnuksilla?
Olen kannellut. Itse asiassa hyvillä liiveillä ne eivät tunnu yhtään miltään. Ainoa ongelma on muiden asenne niitä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tollolle tiedoksi, että jos jostain seuraa terveysongelmia, niihin saa hakea apua. Itsekin liian isorintaisena haluaisin pienennysleikkaukseen, mutta en uskalla. Elämä olisi helpompaa, jos rintojen aiheuttamat ongelmat poistuisi.
F tai G, liivien valmistajasta riippuen. Vuoden päästä koko lienee H, kun nämä kasvaa koko ajan.
Miten ne kasvaa? Oletko hoikka, laihdutus voisi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martalla oli kivannäköiset ennen leikkausta.
Kuvasta jo näkee kuinka hankalat tuollaiset roikot on olleet.
Eivät kyllä kuvissa näytä niin mitenkään suurilta tai ikäviltä, mutta toki jos on ollut iho-ongelmia ja muita.
Niihin ongelmiin olis voinut auttaa oikeankokoiset ja oikeanlaiset rintaliivit. Jos on käyttänyt vain sellaisia urheiluliivejä, joilla litistää rinnat kehoon, niin varmasti hikoilee ja hiertyy rintojen alta.
Rintaliivejä joutuisi sitten pitämään yölläkin. Olen nähnyt sen tyyppiset rinnat, jotka tällä naisella ehkä olivat ja todella ymmärrän miten hankalaa sellaisten kanssa on, kun roikkuvat oikeasti todella alhaalla ja ovat lituskat, jolloin paljon ihoa jää niiden alle. Voin kuvitella, että kesäkuumalla nukkuessa siihen heräisi monta kertaa, että ovat tiellä. Päivällä kyllä pystyy hallitsemaan paremmin hyvillä rintsikoilla. Urheiluliivit ovat ihan mahdottoman tosiaan, en itsekään voisi sellaisia käyttää. Ei ole kyllä kokojakaan. Tavallisesta kaupasta ei löydy muutenkaan rintsikoita, kun on pieni ympärys ja suuri kuppikoko, olen aina joutunut ostamaan erikoisliikkeestä rintsikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aiheuta. Pienet rinnat on kaikessa niin paljon paremmat mitä isot.
🖕
Miksi pitää halventaa toista?
Mitä halventaa? Olen itse isorintainen ja toivoisin, että rintani olisivat pienemmät. En vaan uskalla mennä leikkaukseen.
Ai. Mulla on J-kuppikokoiset tissit ja olen tyytyväinen niihin. Eli pienet ei ole kaikessa paremmat. Puhu omasta puolestasi, älä yleistä.
Mä myös olen rintava, mutta ei ole koskaan tullut mieleenkään käydä pienennysleikkauksessa. Tosin en harrasta maratonia tai ylipäätään minkään sortin juoksulajeja, ei vaan onnistu minkään sortin urheiluliiveillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🖕
Mitä halventaa? Olen itse isorintainen ja toivoisin, että rintani olisivat pienemmät. En vaan uskalla mennä leikkaukseen.
Ai. Mulla on J-kuppikokoiset tissit ja olen tyytyväinen niihin. Eli pienet ei ole kaikessa paremmat. Puhu omasta puolestasi, älä yleistä.
Löydätkö helposti sopivia vaatteita vai käykö niin, että kun vaate on rintojen kohdalta sopiva, se on muualta teltta?
Eiks olis kiva, jos vaatteita mitoitettaisiin eri vartalotyypeille? - eri -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🖕
Löydätkö helposti sopivia vaatteita vai käykö niin, että kun vaate on rintojen kohdalta sopiva, se on muualta teltta?
Eiks olis kiva, jos vaatteita mitoitettaisiin eri vartalotyypeille? - eri -
No kyllä olisi. Vaatteiden teettäminen on vaan niin kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne kasvaa? Oletko hoikka, laihdutus voisi auttaa.
Kysytkö ihan tosissasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🖕
Mä myös olen rintava, mutta ei ole koskaan tullut mieleenkään käydä pienennysleikkauksessa. Tosin en harrasta maratonia tai ylipäätään minkään sortin juoksulajeja, ei vaan onnistu minkään sortin urheiluliiveillä.
Mä harrastin nuorempana yleisurheilua ja koko ikäni olen ratsastanut, piti olla aina "teräsliivit" ettei tule kipua rintoihin. Ei urheiluliivejä, ei ole kokoja ja mielestäni ne muutenkin ovat älytön keksintö. Ei mitään järkeä, koska eivät ne estä rintojen liikettä, aiheuttavat vain hikoilua. Ovat myös todella epämukavat. Tukeva malli, leveät olkaimet ja muut osat myös leveät ja tukevat, myös kupissa kunnolla kangasta - sitten pystyy urheilemaan normaalisti tai ainakin melkein. Harjoitusravia en kyllä viitsi pitkää aikaa mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kyllä kuvissa näytä niin mitenkään suurilta tai ikäviltä, mutta toki jos on ollut iho-ongelmia ja muita.
Niihin ongelmiin olis voinut auttaa oikeankokoiset ja oikeanlaiset rintaliivit. Jos on käyttänyt vain sellaisia urheiluliivejä, joilla litistää rinnat kehoon, niin varmasti hikoilee ja hiertyy rintojen alta.
Rintaliivejä joutuisi sitten pitämään yölläkin. Olen nähnyt sen tyyppiset rinnat, jotka tällä naisella ehkä olivat ja todella ymmärrän miten hankalaa sellaisten kanssa on, kun roikkuvat oikeasti todella alhaalla ja ovat lituskat, jolloin paljon ihoa jää niiden alle. Voin kuvitella, että kesäkuumalla nukkuessa siihen heräisi monta kertaa, että ovat tiellä. Päivällä kyllä pystyy hallitsemaan paremmin hyvillä rintsikoilla. Urheiluliivit ovat ihan mahdottoman tosiaan, en itsekään voisi sellaisia käyttää. Ei ole kyllä kokojakaan. Tavallisesta kaupasta ei löydy muutenkaan rintsikoita, kun on pieni ympärys ja suuri kuppikoko, olen aina joutunut ostamaan erikoisliikkeestä rintsikat.
Kuinka usein heräät yöllä, kun sun jalka tai käsi on tiellä?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, kun pääsi pienennysleikkaukseen, elämä muuttui selvästi paremmaksi.
psykiatria olisi tarvinnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tehty myös pienennysleikkaus. Elämäni paras päätös! En näytä enää sellaiselta lihavalta tantalta ja voin pukeutua, miten haluan. Ryhti on myös huomattavasti parantunut.
Okei, kiva sulle, mutta itseä vähän ahdistaa tuollainen kielenkäyttö kun olen isorintainen eli ilmeisesti "lihava tantta" sitten 😑
No, onhan se totta, että istuvien vaatteiden löytäminen on välillä ”haastavaa” ja valitettavasti ostoksilla joskus peilistä katsoo ”lihava tantta”. Sitten vaan seuraavaa sovittamaan. Vaateostoksille pitää varata reippaammin aikaa, ja kun löytää sopivan vaatteen, kannattaa tutkia saman firman muukin valikoima.
Terveisin toinen isorintainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihotat ittees?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tässä keskustelussa on niin paljon vammaisia miehiä länkyttämässä ja alapeukuttamassa NAISTEN omia kokemuksia isojen rintojen kanssa? Tämä asia ei koske ukkoja joten turpa kiinni. Isoissa painavissa säkeissä ei ole mitään kivaa ja ajan myötä vaan enemmän haittaa.
Entä milloin jokainen nainen oppii puhumaan vain omasta puolestaan?
Terveisin H-kuppi, jolla ei ole rintojensa kanssa ongelmia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein heräät yöllä, kun sun jalka tai käsi on tiellä?
Tiellä oli väärä sana, tarkoitan sitä kun rinnat hikoilevat ja tuntuvat ylimääräisiltä, koska ne roikkuvat niin paljon, että ovat ikään kuin muusta kehosta irralliset. Jos ne olivat samanlaiset kuin ne, jotka kerran näin. Edessä on litteä lituska, ne siis ovat aivan erilaiset kuin rinta normaalisti, litteä ja leveä ihonkappale. Silloin iho hautuu todella paljon kuumalla ilmalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse pienirintainen nainen, joten kokemusta ongelmasta ei ole. Noissa kuvissa ei kuitenkaan ole mitään järkeä. Ennen-urheilutoppikuvassa näen ihan tavalliset tissit huonosti tukevilla liiveillä. Eivät todellakaan roiku napaan asti kuten väitettiin. Jälkeen-kuvassa on kaksi kuppikokoa liian pienet liivit, joiden ympärysmitta on liian iso ja jäävät rinnan päälle. Alan epäillä, että koko ongelma olisi vältetty kunnon liiveillä.
Samaa mieltä. Olen itse isorintainen, ja luulin tuota ennen-kuvaa jälkeen-kuvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät aiheuta. Olen itse pienirintainen, mutta elänyt naisen kanssa, joka on kärsinyt ja itkenyt isojen rintojen aiheuttamaa kipua ja elämän haittaa. Eipä todellakaan ole syytä olla kateellinen. Miksi olla kateellinen kivusta? Oletko sinä kateellinen syöpäsairaille?
Joo hyvä, vertaa isoja tissejä syöpään. Syövänkin jotkut tarkoituksella hankkivat ulkonäkösyistä.
Liian isot tissit on terveyshaitta.
Ei isoista rinnoista ole välttämättä mitään terveyshaittaa. Toisilla voi tulla, mutta toisille ei tule. Koko ihmiskeho on sinun teoriallasi terveyshaitta. Jokaiselle tuppaa tulemaan jossain vaiheessa jotain vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse pienirintainen nainen, joten kokemusta ongelmasta ei ole. Noissa kuvissa ei kuitenkaan ole mitään järkeä. Ennen-urheilutoppikuvassa näen ihan tavalliset tissit huonosti tukevilla liiveillä. Eivät todellakaan roiku napaan asti kuten väitettiin. Jälkeen-kuvassa on kaksi kuppikokoa liian pienet liivit, joiden ympärysmitta on liian iso ja jäävät rinnan päälle. Alan epäillä, että koko ongelma olisi vältetty kunnon liiveillä.
Samaa mieltä. Olen itse isorintainen, ja luulin tuota ennen-kuvaa jälkeen-kuvaksi.
Rintojen kokohan ei tuossa ollutkaan leikkauksen perusta, vaan niiden muoto. Eli se hautominen.
Dysmorfiaa oikea paikka olisi martalle ollut mielenterveyshoito eikä mikään leikkaus. Elämme hyvin sairaassa maassa.