## MARRASmasut vko 40 ##
Tulkaahan kertoilemaan kuulumisia!
Tällä viikolla alkaa jo "meidän" kuukautta edeltävä kuukausi ja lyön vetoa, että ekat marraskuuksi taimatut syntyy jo hyvissä ajoin lokakuun puolella..
Kommentit (28)
Viime viikon murinat terveydenhuollon säästöistä jatkavat ilmenemismuotojaan. Teillä ei siis edes synnytysvalmennusta! Meillä taas neuvolalääkäripalvelut jäissä, eli jos ei ole mitään ongelmia, ei neuvolalääkärille pääse kuin kerran alkuraskaudessa. Ongelmatilanteissakin osoite on terveyskeskuspäivystys tai yksityinen kun ajat on varattu kuukaudeksi eteenpäin ellei satu onni potkaisemaan ja saa peruutusajan...
sirilii 34+3
Eilen oli ensimmäinen virallinen lomapäivä.
Hitsi kun en nyt muista nimimerkkiä mutta joku oli vauvalle sängyn laittanut valmiiksi. Mä mietin tänään ihan samaa että josko tuon laittaisi valmiiksi niin onko liian aikaista.
Mä olen noita vauvan vaatteita vähän silittänyt. Nyt niitä jaksaakin silitellä mutta sitten kun vauva on niin tuskin jaksaa, yritän ainakin. Itse ainakin tykkään kun vaatteet on silitetty eikä laita ryppyisenä päälle.
Mulla on toi sf-mitta ollut koko ajan vähän yläkäyrillä. Viimeksi oli 32cm.
Eilen vein kelaan paperit kun pyysivät viimeiseltä puolelta vuodelta vähän tietoja tuloistani joten saas nähä millon rupeen saamaa sitä äitiyspäivärahaa. Viime aikoina ne on kyllä aika nopeita ollut päätöksissään, ei oo mennyt kuin pari viikkoa ni jo on vastaus tullut. Mun piti viedä sen takii ne tiedot sinne kun ne ei voinu multa ottaa 2006 vuoden tulojen mukaan, kun opiskelin silloin.
Siis aika outoa että teillä Ellenlelli ei järjestetä edes synnytysvalmennuksia. Jokaisella paikkakunnalla on näköjään tapansa säästämisessä...
crabu-87 ja "Hertta" 34+6
tää taitaa olla viimeisin?
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Täällä ollaan äitiyslomalla neljättä päivää ja tosi hyvällä mielellä! Jotenkin oon hirmu hyvällä tuulella ollut nyt viime päivinä. Oon kotona leiponut ja laitellut vauvan huonetta ja nauttinut aurinkoisista syyspäivistä ulkoilemalla. Ja tänään kävin kampaajallla vähän piristämässä ilmettä! Yöunet on käyneet aika kehnonlaisiksi, sillä levottomat jalat ja närästys vaivaavat, mutta onneksi päivällä voi ottaa torkkuja. Onko vinkkejä levottomiin jalkoihin? Magnesuimia ostin nyt tänään, toivottvasti auttaa edes vähän... Vauva puuhailee tosi ahkerasti ja välillä aika keljunkin tuntuisesti painaa tuonne alas. Ja ajoittain painaa jotain sisäreiden hermoa niin, että meinaa koko jalka lähteä alta. Mites muuten teidän muiden masut, onko ne jo alhaalla? Itse en ole huomannut mitään varsinaista masun laskeutumista, mutta kaikki ympärillä mulle siitä huomauttelee, että vatsa on jo niin tosi alhaalla.
Hyviä vointeja kaikille!
T: iippulainen 35+3
Tänään kävin taas neuvolassa tarkastuksessa, ja eilen olin siellä sokerirasitus testissä.
Sokerit olivat hyvällä mallilla, pikkusen korkeammat kuin esikoista odottaessa, mutta hyvät kuitenkin.
Sf mitta oli nyt 33cm, viimeviikolla 30cm ja toissa viikolla 32cm. Vauvan asento tosissaan vaikuttaa, meilläkun (neiti?) on miten sattuu mahassa, välillä poikittain välillä raivotarjonnassa ja toisinaan veljensä tapaan perätilassa. Nyt oli vaihteeksi kääntynyt oikein päin, mutta neuvolatädin kanssa nyt jännitetään jäisikö jo paikalleen.
Vauvan sykket oli 150 paikkeilla, ovat olleet kokoajan suht korkeella, mutta siis ihan normaaleissa puitteissa.
Minäkin haluaisin käydä ultrassa, ihan vaan uteliaisuuttani mutta eipä ole mitään tarvetta tullut vastaan. Olisi vaan niin mukava nähdä pikkuinen ja saada varmuus siitä että kaikki hyvin. Minähän en ole käynyt ultrassa np-ultran jälkeen laisinkaan.
Miinat 34+1
Minulla siis sf-mitta pomppas alarajalta ylärajan yläpuolelle viikolla31. Lapsivettä on reilusti ja liikaa ja nyt sitten olaan oltu kasvu seurannassa polilla..Kaikki kuitenkin hyvin.
Tässä ois vähän mittoja ja arvioita.
rv 27+ sf-mitta 24cm, lapsen syke kea.käyrällä 140
rv 30+4 31cm 137
rv 31+6 30.5cm - ei käyrää siinä130
rv 32+5 36 cm siinä130 painoarvio 1923g
rv 34+5 33,5cm kea. käyrällä135 2200g
Viikonpäästä tulis taas lisää..
Vointi ollut loistava suorastaan ja yritän ahkerasti opiskella ettei jäisi projekteja kesken.
Hyviä vointeja kaikille, kohta päästään hakemaan kääröjä<3
Leila ja mutruhuuli rv 34+5
mulla on meneillään omena projekti.omena sosetta, piirakkaa, pullaa..mitä vielä vois omenasta keksiä?? ainakin on tekemistä näin sairaslomalla ja lapset tykkää.
mulla ei lonkat kestä enään kävelyäkään kunnolla, tai kestää, mutta sitten ei yöllä saa nukuttua kun särkee. panadolia ja rennietä kuluu yö aikaan.
viikko sitten kävin sielä pelkopolilla ja 20.päivä sitten lääkärin kanssa keskusteluun ja synnytystapa arvioon. Ihan mukava kätilö sielä oli juttelemassa ja kertoi asioita, edellinen synnytys käytiin läpi mistä se pelko on 8.vuotta sitten alkunsa saanut, mutta en vielä ihan vakuuttunut siitä että lähtisin alateitse yrittämään. kuitenkin koen sitten olevani huono äiti/ tai synnyttäjä kun sitä kipua niin paljon pelkään. ainahan naiset on synnyttäneet ja ennen ilman mitään kivunlievityksiä.. onko joku muu ollut pelkopolilla ja oliko siitä apua?
minttuliini rv 33+4
Zelille aaltoja.... täälläkin äippäloma alkoi virallisesti eilen. En päässyt tosin tämän hetkistä voimakasta leipomaviettiä toteuttamaan, koska takana sairaslomaa muutama viikko. Taidanpa paistaa omalle pesueelle omppupiirakkaa. Omenoita saatiin sukulaisilta kassllinen ja jotenkin niistä pitäisi taikoontua jotain ennen läpeensä mustumista.
Äippäloman kunniaksi sitten asettelin eilen jo valmiiksi vauvan nukkumaboxin, mistä mies vähän myhäili, että aikas jännää, että jokohan siinä ensi viikolla joku nukkuisi. Meillä siis nukutaan ekat viikot äitiyspakkauksen pahvilaatikossa. Mikä muuten esikoisesta on aika huvittavaa: hieman herätti hämmennystä, että ihanko siis vauva nyt pahvilaatikkoon pannaan nukkumaan ja laitetaanko se laatikko kiinni. No ei sentään kannen alla... Koristeltiin laatikko sitten kankaalla oikein nätiksi minun "huippuvisuaalista" kodinsisustukseen suuntautunutta silmääni hyödyntäen. A vot, tuli nätti.
Hei mutta siellä Ruskanodotuksen kotikonnuilla pohjoisessahan on nyt kuulemani mukaan tosi upea ruska! Täällä etelässäkin on päästy värien makuun ja olipa tänä aamuna pakkastakin. Pakko oli käydä haukkaamassa happea muutaman minuutin kävelysessiolla ja nautiskella. Eilen vähän ylitin voimavarani ja kävelin kohtalaisen pitkän, joskin hitaan lenkin ja siitäpä seurasi armotonta sahalaitaa silmiin. Hieman säikäytti ja aattelin soitella neuvolaan tänään, että mistäköhän mahtaisi johtua. Hirveän huolissani en kyllä osaa olla. Uskallan epäillä, että normaalia on kun ei tuota verenpainettakaan ole.
Zel: äläpä ole huolissasi noista mitoista, sehän riippuu vauvan asennostakin, että millaisia mittoja tulee.
Närästyksiä...
Sirilii 34+3