Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

## MARRASmasut vko 40 ##

29.09.2008 |

Tulkaahan kertoilemaan kuulumisia!

Tällä viikolla alkaa jo "meidän" kuukautta edeltävä kuukausi ja lyön vetoa, että ekat marraskuuksi taimatut syntyy jo hyvissä ajoin lokakuun puolella..

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon taka-alalta tyytynyt vain lueskelemaan muiden juttuja, mutta nytpä sitten rohkaistuin kirjoittelemaan omia tuntemuksia tänne :)

Virallinen äippäloma alkoi maanantaina, mutta sairaslomalla oon ollut jo n.2kk. Selkä sanoi yhteistyösopimuksensa irti jo aikaisessa vaiheessa, eikä se ole helpottanut vielä tähänkään mennessä. Painoa on tullut enemmän kuin tarpeeksi.. Turvotusta kuulemma suurin osa ja todellakin toivon niin! Sf on hyppinyt kk:n ajan sinne tänne, mutta tänään lääkärillä mitaksi saatiin 31cm, mikä ok.

Tulin äsken tosiaan viimeiseltä lääkärikäynniltä ja pienessä shokissa ajelin kotiin.. Rv tänään 35+1 ja lääkäri vain totesi tutkimuksen tehtyään ettei laskettuun aikaan ainakaan mene. Kohdunsuu oli ensisynnyttäjäksi "epätavallisen" pehmeä ja kaulaakin jäljellä vajaa 2cm. Eilen illalla kun Pakoa tv:stä katselin, tuli yhtäkkiä todella kivulias supistus, joka säteili koko lantion alueelle. En voinut maata enkä istua. Seisominenkaan ei helpottanut ja siinä sitten kärvisteltiin minuutin verran. Nojasin sohvan reunaan ja heijasin itseäni eestaas. Hetken päästä onneks helpotti, mutta toinen mokoma tulikin perään. Hyi se, hetken ehti jo ajatella että nytkö sitä jo mennään! Ja mies on vielä työmatkalla! Pari viikkoa ainakin pitäisin masuasukin kohdun suojissa että olisi pikkuinen valmiimpana maailmaan. Lääkäri tosiaan sanoi vielä että jos samanlaisia supistuksia vielä tulee, niin synnärille vaan. Saavat ainakin tarkistaa tilanteen, huoh..

Mitenkähän vakavasti ja oikeasti tuo synnytys lähenee.. Yöunet varmasti vähissä ensi yönä, jaiks!!

Vierailija
2/28 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä onkin ollut jännittäviä hetkiä! Kunpa nuo vauvat vielä malttaisivat vähän kasvaa. Tsemppiä teille joita mahdollisesti jo kohta synnäri kutsuu!!!

Mitäs tänne. Kuopuksen kanssa tuo kamala korvakierre vienyt kyllä voimat. Tasan viikko nyt siitä kun kuudes (!!) peräkkäinen antibioottikuuri loppui ja "innolla" taas odotan joko taas pitää mennä lekuriin. Ens maanantaina olis korvapolin aika ja sitten 13pv se putkitus. Ja toivotaan että siitä se apu löytyy.

Äitin kanssa on päästy puheväleihin ja hän on tulossa huomenna meile pariksi päiväksi. Toivottavasti sitten tajuaa elää ihmisiksi tai saa lähteä saman tien takasin. En kuuntele yhtään sitä P:tä enää. Rankasti sanottu, mutta totta.

Masu se vaan kasvaa! Ja poika edelleen. Äitipolikontrolli oli rv 32 ja painoarvio oli 2440g eli jos tätä vauhtia kasvaa on poitsu 5kg laskettuna aikana. Onneksi lääkäri oli sitä mieltä että ei tarvitse synnyttää noin isoa vauvaa. Kontrolli rv 37 ja päättävät sitten mahdollisesti käynnistämisestä. Toivottavasti vaan on silloinkin sama lääkäri ja vielä samaa mieltä asiasta.

Neuvolassa kaikki on ollut ok. Verenpaineetkin pysyneet hyvinä meikäläisen normiarvoihin verrattuna :) Hb 122 ja rautaa syön välillä. Sf 35cm ja sen kyllä tuntee. Verensokereita käskivät mittailla aina neuvolan yhteydessä koska vauva kasvaa noin isoksi. No viimeksi ainakin oli normaali arvo. Paino ei ole noussut kuin 4kg! Käden kipu ja puutuminen on ollut tässä viime aikoina inha vaiva. Keskimmäinen hermo kuulemma jumissa. Jumpata pitäisi. Kun kärsis. En viitsi kamalasti noita kipulääkkeitäkään syödä.

Esikoisen synttärit ois 19pv. Meidän "iso" täyttää jo 4v :) Taidan tilata laiskana kakun tuosta lähileipomosta. On muuten hyvät kakut, nam

Mullahan loppui työsuhde elokuun loppuun ja äippäloma alkoi 17.9 (jes!). Saikulla olin pari vikaa kuukautta. Ja kiva niin. Nyt hakevat sinne duunipaikkaan kahta hoitajaa, joista toinen vakkari. Laitoin pokkana hakemuksen että voin sitten tulla töihin vuoden päästä :) Haku loppui eilen ja odotan jännityksellä miten ne mulle sen kieltävän päätöksen esittävät. Tuonne meinaan ei kyllä palkata ketään äippälomalaisia. Kun eivät myönnä virkavapaitakaan. Mutta mielenkiintoista..

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

AIHA ja tytöt + Tomi rv 33+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Jos, niin kysy lakimieheltä, mitä hän on mieltä tilanteesta. Määräaikainen työsuhteesi päättyy äitiyslomaan, eikä sitä uusita, mutta samaan aikaan otetaan uusia tilalle, kyseessä on sinun osaltasi syrjintä. Äitiysloma ei ole syy olla jatkamatta määräaikaista työsuhdetta, eikä myöskään syy olla vakinaistamatta jos oma tehtäväsi olisi vakinaistettu ilman että olet jäämässä äitiyslomalle. Eli työnantajan ON valittava sinut tehtävään, pidät sitten vaan normaalin äitiysloman ja palaat takaisin kun äitiys + mahdolliset hoitovapaat pidetty. Näin sen oikeesti pitäisi olla, eri asia miten työnantajat toimivat. Jos eivät jatka työsopimustasi, saat apua liitostasi.

Itselläni sama tilanne, selvitin liiton juristilta, joka kannusti nostamaan jutun, jotta työnantajien pelleily loppuisi.

Siskot, pidetäänpä huolta siitä, ettei äitiyttämme näin törkeästi aliarvioida.

Sirilii 34+5

Vierailija
4/28 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIrilii: Kuulun Superiin. Täytyypä ottaa juu liittoon yhteyttä. Tuolla työpaikassa nyt kaikki asiat on ihan rempallaan joten eikait se ois ihme jos tämäkin menis miten sattuu. Mut saas nähdä kuin muijan käy :) Johan ne yritti multa saikkurahoista pimittää reilut 300€! Sain kun sanoin olleeni liittoon yhteydessä ja ne kuuluu maksaa. Ihme touhua!

AIHA

Vierailija
5/28 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs olekaan sitten ollut aikoihin täällä palstalla...täytyy syyttää kiireitä ja sitä ettei 25 tuntia vuorokaudessa riitä minulle.

Koiranpennut myyty, kaikki kuusi viime viikolla, ensi viikolla tulee uusia pentuja kun meidän vanhempi koira odottaa myös. Sitten on tuo meidän oma pentu Toyvillis, joka vie aikaa.

Siihen lisäksi perhe, suuri lapsikatras, harjoitukset...blääh...

Joo, neuvolassa ollaan käyty, vaikka sanoin jo etten enää sitä tarvitse kiitos.

Vauva kasvaa alarajoilla, tunnen itseni ihan elefantiksi, treenaan kahdesti päivään, ja yritän pysyä järjissäni tämän vatsan kanssa, joka painaa ja ahdistaa...(mukavaa eikö totta)

Viikkoja se 33 kasassa.

Ajattelin että jos vielä kuukauden pysyisi niin sitten voisikin jo tulla, kunhan menee tuonne skorpparin merkkiin niin hyvä.

Ei tässä nyt muuta...väsyttää emäntää hieman, mutta kantapäät eivät saa viistää maata...EI!

Pusut kuonoon kaikille.

Riesa ja pien'

Vierailija
6/28 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta tulevasta tapahtumasta olin ajatellut että olisin laitoksella eli tässä tapauksessa naisten klinikalla mahd pitkään (2-3vrk) että sais levättyä yöt kun vauva kansliassa hoidossa mutta tänään vahvistu se mitä olin muualta jo kuullut.

Kaikki vauvat ovat vierihoidossa jolleivat tarvitse erityishoitoa eikä valohoito tässä tapauksessa ole sitä. Mahd tarvittavat laitteet tuodaan viereen ja näytteet otetaan huoneissa. Kaveri sai pari viikkoa sitten vauvan nkl:lla ja viereisessä sängyssä oli vauva joka tarvitsi valohoitoa keltaisuuteen eli valo oli päällä kokoajan.

Ei nukkumisesta tullut oikein mitään ja sitten syönteihin yms heräsivät muutkin.

Itselläni kaikki edelliset ovat vaatineet erilaista seurantaa josta esikoinen oli vastasyntyneiden valvontayksikössä matalan verensokerin vuoksi ja siitä johtuen sai nenämahaletkun puoli vuorokautta synnytyksestä. Kakkonen oli osastolla seurannassa mahd kuivumisen vuoksi ja kolmonen ei suostunut syömään mitään ennen kuin 2vrk synnytyksestä koska hänellä oli sitten lapsivettä mahalaukussa ja ennenkuin tuon oli saanut pulauteltua pois ei syönyt mitään.

Olenkin miettinyt miten alkaa tämän tulokkaan elämäntaival kun muistakin ollut pientä huolta.

Jos edes yöt saisi nukuttua joten kuten auttaisi se palautumaan synnytyksestä paremmin. Toki neuvoa aina saa hoitajilta kysyä mutta sitä yöapua ei sitten enää olekaan.

Mieltäni vain tulin purkamaan :(

Moschino rv35+3

Vierailija
7/28 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus oli 46cm!

Vierailija
8/28 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaina lähin aamulla hammaslääkäriin klo 10.30:een.Sen jälkeen sitten tuli vähän huono/ei mukava olo,en nyt tarkkaan muista millanen,mutta mies heitti sieltä sitten kotiin,kun koulua ois ollu vaan tunnin verran niin piti sitä vähän turhana..11olin kotona ja sitten alko supistukset,niitä tuli 6-4 min välein ja alko olla kivuliata.Soitettiin neuvolaan 12 aikaan ja täti sano että käy polilla ainakin näytillä.Odottelin vielä tunnin ja pähkäilin.Soitin miehen 13 ja 5min päästä oltiin polilla..Ottivat käyrää ja tutkivat kohdun suun.Oli sormelle auki ja reunat pehmeät.Olivat sitä mieltä että tilanne voi pysyä samana vielä kuukauden.Halusivat kuitenkin että lääkäri katsoo vielä.Osasto oli aika täynnä ja sielä kiirettä joten siirryin Synnytyssaliin 15.05.Synnytys kynnistyi todella nopeasti ja enpä itsekkään tajunnut että tultiin synnyttämään ennen kuin kätilö huikkas minulle että hiukset tuntuu ja pää on tulossa,saat ponnistaa!sitten huikkas käytävään että täällä alkaa syntyä,oisko lastenlääkäriä viikkoja 35+0!!!?Pieni tyttö 2110g,syntyi 2,10.2008 klo 15.45!!Luomuna ja ilman neuloja ja tikkejä!Synnytys kokonaisuudessaan oli helppo ja kesti supistusten alettua lapsen syntymään vain 4h 45min!!

Tyttö on vielä lasten osastolla, omilla keuhkoilla pärjännyt hyvin ja pullosta juonut.Imetystä kokeiltiin tänään.Pikku hiljaa..Pääsee kotiin kun paino selvästi nousee ja mitään takapakkia ei tule ja syö kunnolla rintaa.Veikkaus vauvasta kotona 3pvä-2vkoa!

Itsellä hyvä olo ja mieli,ei tunnu yhtään että ois synnyttäny,paitsi rinnoissa!!

Yllätys oli meille suuri mutta myös iloinen.Niin se vaan päätti tulla ja kiireellä vaikka tiistaina olilla sanoivat että hyvin pysyy,varmasti loppuun asti.Minä innoissani että saan koulu hommat ja päättötyön valmiiksi!

Mutta näin...Olen NIIN ONNELLINEN!!Rakastunut!!

Onnellinen äiti ja pikku ILONA ja ISÄ myös!!-Oli muuten aika ihmeissään kun saatiin kahvit synnytyksen jälkeen...Katto mua ja sano että,:enpä ois ikinä uskonu ja että oli paljon helpompi kun sen kauhukuvat joista nyt sitten kertoi..tokasi vielä että kaikki muuten tosi hyvn paitsi että mun ripsari on kuulemma vähän levinny:))

Oikein paljon onnea kaikille synnytykseen ja loppu odotukseen!!

Vierailija
9/28 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että kaikki meni hyvin, vaikka tytär päättikin ottaa vähän varaslähdön. Niin on sitten jo yksi "marrasmuru" maailmassa! Hurjaa! :)

Oletteko itse koko ajan sairaalassa vai käyttekö kotona välissä? Onnea vielä koko perheelle!

Ruskanodotus, rv 35+0

Vierailija
10/28 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi marrasmasulainen ilmoittautuu jonon jatkoksi. Laskettu aika 20.11. ja huomenna kuukautislaskennan mukaan viikkoja 34.

Alavatsa on ajoittain aika hellänä, kuten juuri nyt. Tuntuu, että se jää puristuksiin reisien väliin :D Pitäis vaan muistaa käyttää sumovyötä, niin helpottaisi. Samoin närästys on jokapäiväinen ja varsinkin iltainen ongelma. Rennie on tällä hetkellä paras ystäväni, tänään juuri tankkasin suosiolla kaksi niitä ispoja paketteja.

Odottavalla mielellä ollaan, ensimmäistä kun kaikkien näiden vuosien jälkeen ootellaan syntyväksi...

Miia ja "jalmari"

Vierailija
11/28 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen ottivat kasvukontrolliultran jälkeen sisään osastolle tarkkailuun, koska vauva on pieni ja sydänkäyrä on "nuivaa". Tarkkailivat perjantain ja lauantain, uhkailivat kaikella kromosomihäiriöistä hapenpuutteeseen, ja la illalla tekivät päätöksen, että lapsi leikataan ulos kiireellisenä sektiona NYT. Joten eilen klo 21.08 syntyi maailmaan hyvin, hyvin pieni henkilö z, 1915g ja 42 cm. Terve lapsi, ainakin mitä osaavat nyt sanoa, hyvävoimainen, hengittää itse eikä ole keskoskaapissa. Minä voin myös yllättävän hyvin, tosin en saanut häntä tavata kuin minuutin verran ennen kuin lähti lääkäreiden ja siipan kanssa vauvojen valvontaosastolle. Huomenna sitten pääsen häneen enemmän tutustumaan myös mahan ulkopuolella. Meillä siis kaikki hyvin, tosin romanttiset synnytyssuunnitelmat ja lapsivuodeajan ajatukset meni vähän uusiks, mutta elämä on. Nyt oon vaan NIIIN onnellinen että lapsi on terve ja hänellä on kaikki hyvin. Kännykkänetin voimalla terveisiä Naistenklinikalta, ja onnea myös sille ihan ekaksi ehtineelle Marrasmasulle, hieno homma että sielläkin kaikki näyttää hyvältä! :-) -zel & z, 4,5h...

Vierailija
12/28 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Zelille<3

On tää vaan niin hirmusen ihanaa ja onnea ja kaikkea..

Minä olin kaksi yötä osastolla ja lähdin sitten eilen illalla kotiin nukkumaan.Sairaalaan pääsee 5min autolla että kaukana en ole.Kotona saan kuitenkin nukuttua kun sairaalassa en saanu millään!

Nyt tyhjään vähän tissejä...PAKKO!Täytyy ottaa hyvät maidot talteen,eihän sitä tiedä että vaikka tulisi takapakkia enkä pääsisi imettämään niin on vauvalla sitten jemmassa hyvää rasvaista alkumaitoa.

Onnea Zelille ja perheelle ja ennen kaikkea pienelle vielä kerran!Toivotaan että kaikki menee jatkossakin hyvin eikä mitään vakavampaa tule..

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Vierailija
13/28 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut ensimmäiset marrasmurut saaneille! Tuntuu aika hurjalta, että nyt näitä marraskuisia sitten alkaa syntyä, vaikka itsellä on viikkoja vielä aika vähän. Juuri eilen yksi tuttu sanoi, että vatsani näyttää niin pieneltä, ettei uskoisi, että synnytän jo ensi kuussa. Olenkin kyllä koko ajan ajatellut, että varmaan mennään joulukuulle.

Vointi on ollut aika hyvä. Siksi en ole varmaan tännekään oikein ehtinyt. Töitäkin on vielä muutama päivä jäljellä, ja uskon, että jaksan ihan hyvin loppuun saakka.

Huomenna on taas neuvola. Yritän sen jälkeen tulla kertomaan paremmin kuulumisia. Tällä hetkellä lähinnä huolettaa se, että vauva taitaa edelleen olla perätilassa. Onneksi vielä on aikaa kääntyä, mutta on tässä tullut jo mietittyä sitäkin vaihtoehtoa, että perätila jatkuu loppuun saakka.

Tiitikkä rv 33+2

Vierailija
14/28 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on olleet pikkuisia, mutta onneksi muuten kaikki hyvin. Vauvan tuoksua!

AIHA rv34+1

Vierailija
15/28 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla että kaikki mennyt hyvin vaikka varaslähdön ottivatkin :D

Moschino rv35+5

Vierailija
16/28 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin uutiset vasta tänään; isot halit vauvoille ja vauvojen perheille!

Vierailija
17/28 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa vanhaa. Neuvolan täti jo melkein huolestui, kun sf-mitta menee sillä samalla omalla alakäyrän alapuoleisella käyrällä. Oli nyt kasvanut kahdessa viikossa sentin. Siippakin onnistui saamaan jonkun "vauvalla on varmaan joku kehityshäiriö" -kohtauksen. Oonkohan mä ihan jossain kieltotilassa tai jotain kun mua ei juurikaan huolestuta?

Torstaina on ultra ja siellä ne toivottavasti kertoo enemmän sitten.

Sen sijaan tyypin sykkeet oli tänään poikkeuksellisen vauhdikkaat, saatiin jopa se 120 bpm:n haamuraja rikki ekaa kertaa sitten toukokuun alun...

Painoa on tullut mulle 2 viikossa kilo lisää, mikä on kyllä muuten ihan jees, mutta epäilen, että se johtuu pääasiassa aineenvaihdunnan hidastumisesta, joka ilmenee ärsyttävänä ummetuksena. -huoh-

Tämän verran tällä kertaa, nyt meen katsomaan kuinka omenapiirakka jaksaa.. Mulla on huomenna duunissa läksiäiset ja leivoin niille omppupiirasta.. Ne on aina ihan hämmentyneitä kun ilmennän jotain tällaista käsityö- tai leipomus- tai ruuanlaittopuolta, mun ulkoinen habitus ei taida kannustaa uskomaan sellaisia puolia minusta löytyvän.. ;-)

-zel & z, 35+2

Vierailija
18/28 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kuitenkin meidän beibe malttais pysyä kohdussa kasvamassa vielä pitkään, vaikka laskettu aika onkin sillä marraskuun alkupuoliskolla.

Zel, sinulla on juuri oikea asenne, sillä turhaapa sitä on hätäillä ennenkuin on oikeasti aihetta. Viimeksi mua mitatessaan rv 33+3 kätilö sai sf-mitaksi 24 cm ja se on koko ajan mennyt alakäyrän alapuolella. Vaikka sen seurauksena käynkin nyt niissä kasvukontrolliultrissa, niin aika luottavainen olen itsekin kaiken suhteen. Vauva kuitenkin kasvaa koko ajan. Ehkä sullakin ultra kertoo jotain syitä, niinkuin mulla sen, että vauvan pää on niin alhaalla, ettei maha senkään vuoksi pullota. Se muuten aiheuttaa myös tuota taipumusta ummetukseen, nimim. kokemusta löytyy. ;)

Minä kävin eilen kuuntelemassa vauvan sydänääniä, 140-160 luokkaa olivat. Vauva liikkui niin ahkerasti, että ne anturit vain pomppivat mahan päällä. Illalla oli vielä ensimmäinen synnytysvalmennus, joten tuli vietettyä aika lohkaisu päivästä neuvolassa. Valmennus oli aiheesta vanhemmuus ja yllättävän mukavahenkinen. Referoin sitten myöhään illalla saunan lauteilla keskusteluja reissusta palanneelle miehelle.

Hyvää vimppaa työpäivää, Zel! Mulla loma alkaa virallisesti vasta perjantain jälkeen, mutta katsotaas, jos tässä saisi hommat pakettiin jo aiemmin. Etätyöläisenä en pääse leipomaan läksiäisjuttuja, harmi!

Ruskanodotus, rv 34+3

Vierailija
19/28 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne kuuluu samaa "vanhaa". Eli ei muutoksia.

mutta hei, onko jollain ollut vaikka edellisissä raskauksissa vähän lapsivettä? perjantaina kun neuvolatäti kokeili vauvan asentoa, niin sanoi että vettä on normaalia vähemmän, ja sanoi että senhän katsoovat sit äippäpolilla kun sinne muutenkin menen.. Mutta siihen on vielä kaksi viikkoa aikaa, ja tietty mä tressaan tällä asialla!!

Zel: tosta sf mitasta... Mullahan se hyppäs yläkäyrän yläpuolelle ja siellä mennään nytkin. Neuvolalääkäri siitä hieman huolestui, mutta äippäpolin lääkäri ei. Siis ultralla kätilö katsoi vauvan koon ja se oli ok. Niin lääkäri selitti että koska mulla on kaksosraskaustakana jolloin vatsa oli valtava, niin nyt tässä raskaudessa vatsanpeitteet ym antavat helposti periks ja vatsasta tulee sen takia iso.Vauvalla on tilaa kasvaa. Ja kertoi siinä että jos on trimmit vatsanpeitteet, niin sf mitta voi sen takia olla pieni. Ultra on hyvä, kun sillä tarkistetaan vauvan koko ja lapsiveden määrä (joskus sf mitta antaa viitteitä niistä), mutta sf mitta ei paljoa kerro yksistään. On vaan neuvolan mitta, jos ei ole ultraa käytössä. Näin mua infottiin.

meilläpäin ei oo muuten ollenkaan synnytysvalmennusta. Vielä 7 vuotta sitten oli kun poikia odotin, mutta säästösyistä ne lopetettiin. Ainoastaan on sairaalan oma infoilta. Pitäis käydä neuvolassa katsomassa milloin niitä oli... Edellisessä raskaudessa on sinne kyennyt menemään. Olis kiva tietää synnytystavoista ja puudutteista. Poikia odottaessa en niistä ottanut selvää, kun kaksossynnytyksissä on vaan sängyllä ponnistaminen selin mahdollista ja puudute vaihtoehtojakaan ei ol kuin ebiduraali. En tosin tiedä annetaanko mun ponnistaa nytkään muualla kuin sängyssä, ja tosin muakin muualla olo arveluttaa. Pitää jutella sit kätilön kanssa kun sen aika on.

Vierailija
20/28 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen juu oli neuvola eikä mitään uutta. Siitä olin ihan varma että vauva on väärinpäin mutta kyllä th tutkinnan jälkeen sanoi että olis pää alhaalla. Se tuntemus että kun hikottelee ylempänäkin ei ole sitten pää vaan takapuoli mutta kyllä aikamoisella rullalla tuolla sitten on :) Painoa tullut taas 900g/vko. Vauvan syke 145 mutta oli hereillä tutkimuksen aikana joten lähti karkuun. Sf-mitta 30 mikä sekin menee edellisten käyrien mukaan.

Sormet on aikamoiset nakit aamupalan jälkeen jos en heti ole vettä juonut. Muuten tuo turvotus ei pahemmin haittaa.

Kuopuskin on sitten oppinut tuon että vasta lomalla sairastellaan kun su vastasena yönä nousi kuume ja ma alkoi ä-loma. Ittellä on yleensä niin että lomalla olen kipeenä ja sit sopivasti kun työt alkaa olen siihen mennessä tervehtynyt. Su illalla oli vielä sit sen verran korkee kuume että rupes selittämään jostain valoista ja ankoista kun heräs pissalle. Ihmettelin tytön silmiä kun ne vaan seiso päässä ja naureskeli ittekseen. Olin jo pukemassa päälle että lähdetään päivystykseen kun ei ole meillä aiempaa kokemusta tuollaisesta. Mies sit meni vielä tsekkaamaan tytön ja sano että on ainakin hänen mielestään normaali. No siinä vaiheessa jo tosiaan olikin normaalit puheet kun kävin uudestaan katsomassa. Pojalla on ollu laryngiittia muutaman kerran ja siihen on hoito-ohjeet mutta tuo hiukka säikäytti. Toki pojankin eka kerta käytiin sairaalassa.

Ihanan kirpee syksy aamu kun vein pojan eskuun. Eka yö kun oli ollu pakkasta. Eikös joku jo kirjotellu että pohjosessa on tullu lunta? Voi kun tänä talvena tulis edes lunta. Viime talvi oli niin surkee.

Vointeja kaikille ja kaunista syyspäivää :)

Moschino rv35 (jos isosiskoon tulee syntyy kahden viikon päästä!!)