Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehopositiivisuus ja kehorauha

Vierailija
16.05.2026 |

Olisi kiva tietää mitä mieltä olette näistä ilmiöistä. Ja huomautus niille, jotka luulee/väittää, että nuo tarkoittaa samaa asiaa. Eivät tarkoita.

Kannatatko kehopositiivisuutta ja kehorauhaa?

Vaihtoehdot

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehorauha on todella, todella tärkeä asia! Kehopositiivisuudessa on jotain kieroa. Ainakin sitä ilmennetään epäterveellä tavalla.

Vierailija
2/21 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvii olla aikamoinen idiootti, jos ei kannata kehorauhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskään kehopositiivisuudessa - niin kuin se pitää ymmärtää - ei ole mitään ei-kannatettavaa. Koskee kehopositiivisuutta sekä itseä että muita kohtaan.

Vierailija
4/21 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein rikosilmoituksen lääkäristä, joka kehotti minua laihduttamaan ja kauhisteli painoani. Olen 160 senttiä pitkä ja painan 157 kilogrammaa. Mielestäni olen sopusuhtainen ja sutjakka. Lääkärin kommentit loukkasivat minua ja häiritsivät kehorauhaani.

Vierailija
5/21 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myöskään kehopositiivisuudessa - niin kuin se pitää ymmärtää - ei ole mitään ei-kannatettavaa. Koskee kehopositiivisuutta sekä itseä että muita kohtaan.

Mutta eikö siinä ole vähän sellaista, että annetaan ymmärtää, että myös painoindeksillä 35 voi elää ihan täydellistä elämää? Ja siten välittää sellaista asennetta vaikka nuorille. Se on siinä pilallista. Voi olla, että olen ymmärtänyt väärin.

Vierailija
6/21 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö siinä ole vähän sellaista, että annetaan ymmärtää, että myös painoindeksillä 35 voi elää ihan täydellistä elämää? Ja siten välittää sellaista asennetta vaikka nuorille. Se on siinä pilallista. Voi olla, että olen ymmärtänyt väärin.

Olet väärässä. Sinä vaadit että ihmisen bmi 35 pitäisi piiloutua. Pysytellä kotona ja olla onneton.

Ihminen saa elää täyttä elämää, käydä töissä, huvittelemassa, kävelyllä, uimahallissa, rakastaa ja viis veisata siitä että joku huomauttelee törkeitä.

Vierailija
7/21 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino-ongelmaisena en tosiaan halua kenellekään uskotella että lihavuus on ihailtavaa. Olisin mielelläni vaatekokoa 36.

Mutta hyväksyn itseni,  en ole piiloutunut kotiin,  olen siis kehopositiivinen.

Koitapa sinäkin sntaa kaikille kehorauha 

Vierailija
8/21 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kehopositiivisuus ei alunperin tarkoittanut ylipainoa, mutta siitä tehtiin vain sellainen. Ajatus oli että jos sulla on vaikka rumat sääret tai paha ihottuma, voi silti pitää kesällä shortseja tai lyhyttä hametta. 

Vierailija
9/21 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Sinä vaadit että ihmisen bmi 35 pitäisi piiloutua. Pysytellä kotona ja olla onneton.

Ihminen saa elää täyttä elämää, käydä töissä, huvittelemassa, kävelyllä, uimahallissa, rakastaa ja viis veisata siitä että joku huomauttelee törkeitä.

Niin, mutta sinun viimeiset sanathan sen kertoo. Sinä(kin) puhut kehoRAUHASTA!

Vierailija
10/21 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et anna ihmisille kehorauhaa vaan joka päivä teet aloituksen. Oletko joku missi? 

Jos hyväksyn itseni en välitä laisistasi. Sitä tarkoitti viimeinen lauseeni.

Miksi vaadit että lihavien/rumien/rampojen, paksupohkeisten,  tms pitäisi masentua ja pysyä pois näkyvistäsi?

Vierailija
11/21 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä kumma kun varsinkin naiset eivät tiedä, että mitä ja minkä verran tarvitsee syödä. Katselin laivalla näitä lyllertäjiä. Ikää 40-60v, mutta ovat jalat eivät kanna painolastia kunnolla. Eikö nykyajan ihminen siedä nälkää, varsinkaan sellaista kuin itsellä lukioaikana, maha murisi ja vieruskaverit nauroivat.

Vierailija
12/21 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei tosiaan kestä nälkää. Ajatustoiminta hämärtyy, silmät ei "näe", puhe puuroutuu. 

On kumma kun kaikki eivät ole yhtä täydellisiä.

Vierailija
13/21 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsemme enemmän läskifobiaa koska se motivoi ihmisiä syömään terveellisesti ja liikkumaan enemmän.

Läskifobia kouluihin oppiaineeksi ja woke aineet pois.

Vierailija
14/21 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et anna ihmisille kehorauhaa vaan joka päivä teet aloituksen. Oletko joku missi? 

Jos hyväksyn itseni en välitä laisistasi. Sitä tarkoitti viimeinen lauseeni.

Miksi vaadit että lihavien/rumien/rampojen, paksupohkeisten,  tms pitäisi masentua ja pysyä pois näkyvistäsi?

Kehorauha on vain uusi tapa hyväksyä epäterveet elämäntavat ihmisille ja lakaista ne maton alle.

Vierailija
15/21 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveyden ongelmat ovat myös moninaisia. Jos ajatusmaailma pyörii toisten ulkonäön ympärillä ja hokemalla jotakn wokea kun tiktokkaaja käytti sitä sanaa.  Yhdellä jos toisella on silläkin saralla ongelmaa.

Vierailija
16/21 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä kumma kun varsinkin naiset eivät tiedä, että mitä ja minkä verran tarvitsee syödä. Katselin laivalla näitä lyllertäjiä. Ikää 40-60v, mutta ovat jalat eivät kanna painolastia kunnolla. Eikö nykyajan ihminen siedä nälkää, varsinkaan sellaista kuin itsellä lukioaikana, maha murisi ja vieruskaverit nauroivat.

Mä en tykkää olla nälissäni mutta olen normaalipainoinen. Syön sen verran että nälkä lähtee, mutta en napostele tai älyttömiä määriä kerralla, enkä syö öisin  ollenkaan  tai myöhään illalla mitään raskasta.  Yksi juttu on se, että en juo mitään kaloripitoista juurikaan, lukuunottamatta juhlia tai muutaman kerran vuodessa ravintolassa otan viiniä tai muuta tilanteeseen sopivaa juomaa. Sekä liikun paljon, ihan perusarkiliikkuntaa, niin kunto on hyvä ja terveys on hyvä. En harrasta mitään raskasta liikuntaa ja uskon että juuri arkiliikunta, luontoretket ja tavalliset kävelylenkit sekä sunnuntaihiihtely talvisin on syy terveyteen. 

Miksi kehopositiivisuudesta on tehty yksinomaan lihavien juttu? Ehkä meille rumasäärisille/rumille pitäisi olla joku ihan oma sama. 

Vierailija
17/21 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsemme enemmän läskifobiaa koska se motivoi ihmisiä syömään terveellisesti ja liikkumaan enemmän.

Te läskit ryhytykää läskifobikoiksi.

Vierailija
18/21 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein rikosilmoituksen lääkäristä, joka kehotti minua laihduttamaan ja kauhisteli painoani. Olen 160 senttiä pitkä ja painan 157 kilogrammaa. Mielestäni olen sopusuhtainen ja sutjakka. Lääkärin kommentit loukkasivat minua ja häiritsivät kehorauhaani.

Painavat luut

Vierailija
19/21 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehopositiivisuus termissä ei sinällään ollut muuta vikaa kuin se että (pahantahtoiset) ihmiset ymmärsi sen positiivisuus osan (tahallaan) väärin, muka sairaallisen lihavuuden glorifioinniksi, minkä takia se muutettiin muotoon kehoneutraalius ja kehorauha.

Eipä kutita mun persettä se että ihmiset haluaa rauhaa olla omassa kehossaan riippumatta millainen se on, eikä sekään vaikka joku rakastaisi läskejään. Enemmän huolestuisin niistä ihmisistä joita nämä asiat häiritsee niin etteivät osaa pitää typeriä mielipiteitään itsellään.

Vierailija
20/21 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, läskifobia ei ole koskaan johtanut terveelliseen syömiseen, vaan vähemmän syömiseen keinolla millä hyvänsä. Esimerkiksi amfetamiinipohjaisilla lääkkeillä. Tai hankkimalla lapamadon. Tai sitten vain olemalla syömättä niin, että elimistö menee täysin sekaisin. Anorektikoilta kestää vähintään vuosia ennen kuin elimistö jotenkin palaa normaalitilaan senkin jälkeen, kun alkavat syödä normaalisti, osalle jää elinikäiset terveysongelmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi