Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykopaatti: Empatian puute, katumuksen puute, muiden halveksunta -Tuleeko joku henkilö mieleen?

Vierailija
15.05.2026 |

Empatian puute: Psykopaatti ei kykene asettumaan toisen asemaan tai ymmärtämään (saati jakamaan) toisen tunteita emotionaalisella tasolla. He voivat kuitenkin ymmärtää kognitiivisesti, miltä toisesta tuntuu, ja käyttää tätä tietoa hyväkseen manipuloinnissa.

Katumuksen puute: Teot, jotka aiheuttavat muille kärsimystä, eivät aiheuta psykopaatille omantunnontuskia tai syyllisyyttä. He eivät koe vastuuta toiminnastaan.

Muiden halveksunta: Psykopaatit näkevät usein muut ihmiset pelkkinä välineinä omien tavoitteidensa saavuttamiseksi. He pitävät itseään muita parempina, oikeutettuina sääntöjen rikkomiseen ja kokevat usein ylimielisyyttä.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Empatiakyvytön narsisti ninenomaan hakeutuu valta-asemiin, esim tukihenkilöksi. 

Ei tukihenkilöllä ole mitään valtaa.

Mutta ex-työnantajani on psykopaatti. Uhriutui minkä ehti. Nykyinen työnantajani on narsisti, joka on sairastuttanut työyhteisön uupumuksen partaalle. Ei taida missään enää olla hyvää työpaikkaa...

Työpaikka ei ole mikään äiti vaan yrittäjä yrittää hyötyä sinusta. Jotkut reilusti, toiset epäreilusti.

Vierailija
42/60 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ex-työnantajani on psykopaatti. Uhriutui minkä ehti. Nykyinen työnantajani on narsisti, joka on sairastuttanut työyhteisön uupumuksen partaalle. Ei taida missään enää olla hyvää työpaikkaa...

Työpaikka ei ole mikään äiti vaan yrittäjä yrittää hyötyä sinusta. Jotkut reilusti, toiset epäreilusti.

Tämä. Yrittäjä on aina hyväksikäyttäjä ja pyrkyri. Tälle myydään sielu. On outoa ettei ihminen opi koskaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Yrittäjä on aina hyväksikäyttäjä ja pyrkyri. Tälle myydään sielu. On outoa ettei ihminen opi koskaan!

Voihan sitä myydä kunhan katsoo että saa käyvän hinnan. 

Vierailija
44/60 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstavasemmistolainen tulee ensimmäisenä mieleen.

Ja sellainen vammainen jankuttaja vassu

Vierailija
45/60 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin selityksiä ongelmille ja tuntuu lohduttavalta laittaa ne jonkun muun piikkiin. 

Vierailija
46/60 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsin selityksiä ongelmille ja tuntuu lohduttavalta laittaa ne jonkun muun piikkiin. 

Marttyyrius on narsismin piirre. 

Vierailija
47/60 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen se tärkein. Poliitikon pitää ymmärtää juuri minun tarpeita ja ongelmia. 

Vierailija
48/60 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs joskus tuntemani. On aina pyrkinyt ottamaan hallintaansa jokaisen tuöyhteisön, mihin on päässyt, hyvä puhumaa, joten on yleensä aina päässyt. Mlko pian on aina päätynyt jonk7nlaisrlle törmäyskursdille esihenkilön tai joidenkin työntekijöiden kanssa. Alkaa hajottaa ja hallita; valkkaa työporukan jollain tavalla heikoimmilla olevan, jonka nostaa aluksi jalustalle ja jonka saa puhuttua puolelleen. Pian kuitenkin ääni kellossa muuttuu ja syöksee tyypin jalustalta, koko työporukka on hämmennyksen ja sekasorron vallassa.  Aina ollut sama kaava. 

Saa aikaan tunnekuohuja ja kertoo nauttivansa siitä. Ei epäröi hyökätä myös esihenkilön kimppuun sanallisesti ja selän takana. Haluaa avoimsti valtaa ja haluaa hallita, ei väliä miten ja mihin hintaan tai kenen kustannuksella. Muuta henkistä elämää ei ole, todella musta sielunmaisema.

Vierailija
49/60 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scamma

Vierailija
50/60 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riikka Purra

Ymmärrättehän, että työrooli voi olla eri kuin henkilö siviilissä. En usko että tunnet yhtään poliitikkoa. Tai olisit työssä.

Vierailija
51/60 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riikka Purra

Ymmärrättehän, että työrooli voi olla eri kuin henkilö siviilissä. En usko että tunnet yhtään poliitikkoa. Tai olisit työssä.

Empatiaa kyllä vaaditaan heiltä, mutta ei suoda ajatusta sille miltä tuntuisi olla heidän kengissä. 

Vierailija
52/60 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riikka Purra

Sofia Virta on oivallinen esimerkki siitä miten hän on ammattipolitikko, mutta siviilissä voi toimia toisin. Hän itsekin puhuu paljon siitä miten asiat riitelee, ei ihmiset. 

Vierailija
53/60 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko orpon hallitus, erityisesti orpo ja riikka!

Tällaisia luonnevikoja osoittavat päättäjät pitäisi erottaa virastaan ja määrätä pakkohoitoon!!

Vierailija
54/60 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuh mun exä sanoi lapsemme nähden että hän vihaa ja halveksii minua. Sossut ovat hänen puolellaan. Kun Psykopaatti ilmoitti heille, että asiat tulee hoitaa vain hänen kauttaan niin Sossut kiltisti tottelivat psykopaattia. 

Meillä sama. En olisi uskonut että  ex miehen puoleen täysin kumartavat. 

Vierailija
55/60 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko orpon hallitus, erityisesti orpo ja riikka!

Tällaisia luonnevikoja osoittavat päättäjät pitäisi erottaa virastaan ja määrätä pakkohoitoon!!

Anna täti vähän lohduttaa. Kohta se hallitus vaihtuu ja he puhaltaa sun kaikki pipit pois ja elät onnellisena elämäsi loppuun asti. Jaksa vielä vähän aikaa. 

Vierailija
56/60 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse olen tuollainen. En jaksa mitään draamoja jostain katkenneesta kynnestä. Hyvin harvasta julkkiksesta olen kiinnostunut. Lähinnä tuhahtelen kaikille esityksille silmiä pyöritellen. Väsyn ihmisistä. Olisin mieluiten joku aatelinen 1700-luvulla.

Vierailija
57/60 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma faija tulee mieleen. Narsisti-psykopaatti. 

Vierailija
58/60 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riikka Purra

Voi sinua työtöntä raukkaa, miten urheasti yrität esittää menestynyttä ihmistä täällä. Jatka toki harjoituksiasi, se on oikein viihdyttävää luettavaa.

Vierailija
59/60 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Riikka Purra

- Sanna Marin

- Donald Trump

- Vladimir Putin

Vierailija
60/60 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuh mun exä sanoi lapsemme nähden että hän vihaa ja halveksii minua. Sossut ovat hänen puolellaan. Kun Psykopaatti ilmoitti heille, että asiat tulee hoitaa vain hänen kauttaan niin Sossut kiltisti tottelivat psykopaattia. 

Tuskin exän vuoksi sossut ilmaantu.Ehkäpä joskus olisi viisainta vaan myöntää totuus itselle,  se on eteenpäin vievää.