Ei ole mikään ihme että ravintolat ja kahvilat eivät menesty Suomessa
Jyväskylässä on tänään Yläkaupungin Yö -festivaalit ja yritin löytää ravintolaa missä syödä, mutta moni ravintola ja kahvila on laittanut ovensa kiinni jo klo 19-20 aikaan. Ainoastaan Mäkkäri, Taco Bell ja Burger King on auki vaikka kadut ovat festaritapahtumasta nauttivia ihmisiä. Huonoa bisnestä.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et juo kahveja kotona kuten me kaikki muut? Miksi ne kahvilat pitää olla juuri sinun takia aukia aavarhaisesta yömyöhään vain koska sinä haluat?
Sivistyneissä maissa nyt vaan on tapana käydä kahviloissa ja ulkona syömässä. Suomi ei tunnu sellainen olevan ja vaikka sinä olet tyytyväinen, moni muu käyttäisi mielellään rahojaan.
Niissä on hintatasokin ihan eri eikä se ole yrittäjän vika, ei kahvilalla rikastu jos ei ole jotain erikoistoimintaa tai jatkuvaa isoa asiakasvirtaa. Täältä on lopettanut ties kuinka monta kahvilaa muutaman vuoden sisään. Ainoastaan ne pärjää, joilla on pitopalvelua tai tekevät kakkuja tilauksesta, mutta se on raskasta ja heti kun on yksikin työntekijä, alkaa kulut olla isot.
Vierailija kirjoitti:
Mun puoliso on leipuri.
Yhä useampi kahvila paistaa itse pakasteita eikä tilaa enää tuoretta, ammattilaisten leipomaa. Kaikkialla samat pakastemunkit, pullat, viinerit...ja hinta silti posketon.
Nykyään on todella kovat määräykset siihen, mitä kahvilassa saa leipoa. Pitää olla eriliset leipomotilat. Leipomotoimintaan pitää olla rasvanerottimet, ilmanvaihto määräysten mukainen jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin eräässä ravintolassa säännöllisesti ja kun tuli maksun aika eikä minulla ollut s etukorttia, pyysin että saisin käyttää äitini s etukorttia samalla kun olimme yhdessä syömässä. Tarjoilija sanoi että ei onnistu joten jouduin maksamaan ruuasta enemmän kuin äitini jolla on s kortti. En ole käynyt enää ko ravintolassa. Samoin kävin eräässä koruliikkeessä, jossa myyjä katsoi minua ylimielisenä, kysyin hoitokoruja hän tokaisi "ei me niitä täällä erikseen aleta myymään". En tule sielläkään enää asioimaan...
Mikä on hoitokoru ?
Esimerkiksi diabeetikoilla se on koru josta löytyy tieto että henkilöllä on diabetes.
Mitä hyötyä siitä on, sillä kuulostaa aika turhalta kun eikö sen tiedon voisi suoraan kysyä siltä henkilöltä, esime "Hei, me ei tunneta, mutta haluaisin tietää että onko sulla diabetes"?
Vierailija kirjoitti:
Kävin eräässä ravintolassa säännöllisesti ja kun tuli maksun aika eikä minulla ollut s etukorttia, pyysin että saisin käyttää äitini s etukorttia samalla kun olimme yhdessä syömässä. Tarjoilija sanoi että ei onnistu joten jouduin maksamaan ruuasta enemmän kuin äitini jolla on s kortti. En ole käynyt enää ko ravintolassa. Samoin kävin eräässä koruliikkeessä, jossa myyjä katsoi minua ylimielisenä, kysyin hoitokoruja hän tokaisi "ei me niitä täällä erikseen aleta myymään". En tule sielläkään enää asioimaan...
No olisihan sun äitis voinu maksaa sun laskun ja olisit sitte maksanu äidillesi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et juo kahveja kotona kuten me kaikki muut? Miksi ne kahvilat pitää olla juuri sinun takia aukia aavarhaisesta yömyöhään vain koska sinä haluat?
Sivistyneissä maissa nyt vaan on tapana käydä kahviloissa ja ulkona syömässä. Suomi ei tunnu sellainen olevan ja vaikka sinä olet tyytyväinen, moni muu käyttäisi mielellään rahojaan.
Siellä "sivistuneissä maissa" ihmisillä on enemmän rahaa käydä noila hinnoilla kahviloissa toisin kuin täällä Suomessa. Kallista lystiä kun kuppi seissyttä termari- tai pannukahvia maksaa noin vitosen.
Ravintoloita ne Mäkkärit ja kebab-pizzeriatkin ovat.
Kahvit ja ruoat voi tehdä myös itse kotona, niissä ravintoloissa ja kahviloissa ei ole ap mikään pakko käydä.
Vierailija kirjoitti:
Kahvit ja ruoat voi tehdä myös itse kotona, niissä ravintoloissa ja kahviloissa ei ole ap mikään pakko käydä.
Minä puolestani en ymmärrä teitä. Ap haluaa kantaa rahoillan kortensa kekoon ja auttaa maan sisätaloutta ku taas te haluatte vain pahentaa Suomen ahdinkoa ja taloustilannetta sillä että ihmiset eivät kuluta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä puolestani en ymmärrä teitä. Ap haluaa kantaa rahoillan kortensa kekoon ja auttaa maan sisätaloutta ku taas te haluatte vain pahentaa Suomen ahdinkoa ja taloustilannetta sillä että ihmiset eivät kuluta.
So? Entä sitten?
Esimerkiksi Zinnkeller on auki tänään puoleen yöhön asti.
Miksi ap kirjoitat paskaa kuten tässä ketjussa on moneen kertaan todettu?
Urban Bistro on auki kello kahteen aamulla. Ja Baar Verso on auk puoleen yöhönt. Mee ap sinne syömään ja opettele olemaan hiljaa ja pitämään suun kiinni ennen kuin alat sekoilla mitään tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun puoliso on leipuri.
Yhä useampi kahvila paistaa itse pakasteita eikä tilaa enää tuoretta, ammattilaisten leipomaa. Kaikkialla samat pakastemunkit, pullat, viinerit...ja hinta silti posketon.
Nykyään on todella kovat määräykset siihen, mitä kahvilassa saa leipoa. Pitää olla eriliset leipomotilat. Leipomotoimintaan pitää olla rasvanerottimet, ilmanvaihto määräysten mukainen jne.
Toki, mutta tilaisivat nyt edes leipomoista, eivätkä vain tukusta halvinta bulkkia.
On paljon leipomoita, joissa tehdään ja paistetaan ne munkitkin itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on hoitokoru ?
Esimerkiksi diabeetikoilla se on koru josta löytyy tieto että henkilöllä on diabetes.
Mitä hyötyä siitä on, sillä kuulostaa aika turhalta kun eikö sen tiedon voisi suoraan kysyä siltä henkilöltä, esime "Hei, me ei tunneta, mutta haluaisin tietää että onko sulla diabetes"?
Googlaapa diabeettinen kohtaus.
Siinä tilassa potilas ei välttämättä pysty edes puhumaan. Korusta näkee, mistä on kyse.
Mun puoliso on leipuri.