Ei ole mikään ihme että ravintolat ja kahvilat eivät menesty Suomessa
Jyväskylässä on tänään Yläkaupungin Yö -festivaalit ja yritin löytää ravintolaa missä syödä, mutta moni ravintola ja kahvila on laittanut ovensa kiinni jo klo 19-20 aikaan. Ainoastaan Mäkkäri, Taco Bell ja Burger King on auki vaikka kadut ovat festaritapahtumasta nauttivia ihmisiä. Huonoa bisnestä.
Kommentit (55)
Iltakävelylle kun menee ei ole auki muita kuin kaljabaareja.
Aika ankeaahan suomen iltaelämä on.
Ravintolat ja kahvilat ovat lisäksi usein kiinni isän- ja äitienpäivä sunnuntaina. Yritä siinä löytää paikkaa minne menette juhlistamaan päivää ruualla tai kakkukahveilla.
Miksei kelpaa ne festarialueen ruokapaikat?
Torialue & infopiste – herkut, löydöt ja festaritunnelmaa koko päiväksi
https://www.ylakaupunginyo.fi/2026/05/11/torialue-infopiste-herkut-loyd…
Vierailija kirjoitti:
Iltakävelylle kun menee ei ole auki muita kuin kaljabaareja.
Aika ankeaahan suomen iltaelämä on.
So true. Ainakin kahviloita sais olla auki illemmaksi. Heti työpäivän jälkeen ei yleensä jaksa mennä, mutta jos olisi paikat edelleen auki siinä kasin aikaa niin tulisi enemän käytyä kahvilla eurooppalaiseen tapaan. Ja lisäksi on outoa se että kahvilat ei usein aukea kuin vasta kymmeneltä, niin ei edes pääse kahvilan kautta hakemaan aamukahvia ja eiväitä töihin.
Jyväskylässä on vaikka kuinka moni ruokapaikka auki tälläkin hetkellä. Ap on vain tyhmä ja uusavuton.
Vierailija kirjoitti:
Kalliimpaa kuin ravintolassa. Ja lisksi söisitkö itse ennemmin kunnon ravintolaillallisen vai samalla hinnalla jonkun pienen annoksen voissa paistetttuja muikkuja tai pyttipannua?
Vierailija kirjoitti:
Peräjunttila menee aikaisin kiinni, koko Suomi ei menesty. Hyvin sä vedät.
Pelkkiä maalaistolloja täynnä koko jyväkylä täynnä. Hyvä, että Mestari Purra vie kaikki tuet noilta syrjäseuduilta.
Frans& Sandra auki klo 23 asti, samoin Revolution, Viikinkiravintola Harald, Hesburger jne.
Etniset paikat tuntuvat olevan auki pyhinä ja pikkutunneilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalliimpaa kuin ravintolassa. Ja lisksi söisitkö itse ennemmin kunnon ravintolaillallisen vai samalla hinnalla jonkun pienen annoksen voissa paistetttuja muikkuja tai pyttipannua?
Jos kävisit töissä niin se 40e annoksesta pyttipannua olisi halpa eikä kallis. Turha itkeä hintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi uliset täällä, etkä ole esim. noissa klo 23 asti olevissa ravintoloissa, joita on enemmän kuin edellä mainittu?
Kävin eräässä ravintolassa säännöllisesti ja kun tuli maksun aika eikä minulla ollut s etukorttia, pyysin että saisin käyttää äitini s etukorttia samalla kun olimme yhdessä syömässä. Tarjoilija sanoi että ei onnistu joten jouduin maksamaan ruuasta enemmän kuin äitini jolla on s kortti. En ole käynyt enää ko ravintolassa. Samoin kävin eräässä koruliikkeessä, jossa myyjä katsoi minua ylimielisenä, kysyin hoitokoruja hän tokaisi "ei me niitä täällä erikseen aleta myymään". En tule sielläkään enää asioimaan...
Purra voi ja sais lopettaa sen yliopiston niin päästäisiin eroon koko typerästä Jypinkylästä.
Ap taitaa olla vaan ammattivalittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi uliset täällä, etkä ole esim. noissa klo 23 asti olevissa ravintoloissa, joita on enemmän kuin edellä mainittu?
Kun haluan kunnon ravintolaan enkä mitään kebab-pitsaa tai pikaruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Purra voi ja sais lopettaa sen yliopiston niin päästäisiin eroon koko typerästä Jypinkylästä.
Purra-fanipersuincelin päiväuni :DDD
Pöllöwaari on lauantaisin 23 saakka auki.
Harald on 23 saakka auki
Kissanviikset on 23 saakka auki
Figaro on auki puolille öin
Ciel on 23 saakka auki.
Ap kävi katsomassa Rossossa ja sitten alkoi valittaa.
Sunnuntaisin harva paikka on auki, koska ei niitä kolmen asiakkaan takia kannata pitää ja kuitenkin pitää maksaa henkilökunnalle tuplasti. Niissä paikoissa missä itse käyn sunnuntaisin missä vaan, ei ole kyllä kuin kourallinen ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun haluan kunnon ravintolaan enkä mitään kebab-pitsaa tai pikaruokaa.
Etkäö ääliö edes tajua etteivät esim. nämä ole noita mainitsemiasi:
Frans& Sandra auki klo 23 asti, samoin Revolution, Viikinkiravintola Harald
Osaatko edes netistä lukea ruokalistoja tai katsoa aukioloaikoja? Jos et, niin en voi tyhmyydellesi mitään.
Peräjunttila menee aikaisin kiinni, koko Suomi ei menesty. Hyvin sä vedät.