Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mr. Lordi Tomi Putaansuu: "Suomalaisilla geeneissä että jos joku nostetaan ylös hänet pudotetaan maanrakoon"

Vierailija
15.05.2026 |

Ei kyse ole siitä. Kahdella oikeasti hyvällä biisillä "Would You Love a Monsterman" ja "Hard Rock Hallelujah" ei ylläpidetä suosiota vuosia tai täytetä Stadionia. Sama se on Käärijän kanssa, jolla vain yksi oikeasti hyvä biisi "Cha cha cha". 

Kommentit (442)

Vierailija
361/442 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun Putaansuuta siteerataan antamistaan haastatteluista tulee tuo kuva, että hän kiihkoissaan vain valittaisi asioista. Kuitenkin kun olen itse katsonut näitä videohaastatteluja tuo nyt vain on hänen tyylinsä puhua ja olla. Kiroilee paljon ihan positiivisistakin asioista puhuessaan jne. mutta ihan rauhallisesti, eikä riehuen ja pilke silmäkulmassa kuitenkin mielestäni. Helppo on sitten nostaa esille näitä mediassa. 

Mutta siis oikeassa hän tuosta oli, että ensin jotain jota porukalla rakastetaan hyvin äkkiä kääntyy sellaiseksi, jota porukalla vihataan. Jokin vastareaktio efekti se lienee olevan ja kyllä itse ainakin tunnistan tämän ilmiön Lordista. Eikä kyse ollut siitä ettei heillä olisi ollut muuta matskua, vaan siitä että se alettiin nähdä elähtäneeltä ja nololta, jota ei jakseta enää vain katsella. En myöskään sano etteikö Putaansuu itse ehkä olisi voinut käyttää mediaa paremminkin alustana, mutta minusta tuntuu ettei häntä myöskään kiinnosta yhtään yrittää vakuuttaa suomalaisia siitä, että Lordi olisi jotenkin kovaa kamaa jota meidän kannattaisi kuunnella. Hän tekee omaa juttuaan, kiertää ulkomailla siellä missä on kysyntää ja tietäjät tietää. Ei tarvitsekaan olla mikään "koko kansan Lordi".  

Aikoinaan oli antanut haastattelua tulevasta Dark Floors-leffasta ja toimittaja oli kysynyt että siitähän tulee sellainen Rölli-peikon kaltainen lastenleffa? No ei kun ihan oikea aikuisten kauhuelokuva johon toimittaja oli tokaissut että miksi, tehän olette Lordi? 2009 oli sitten isot otsikot miten lapsia oli talutettu pois keikalta kun olivat alkaneet itkemään.

Tuo selittääkin paljon. Ihan kiva että silloin voittivat, oli just viisuihin sopiva biisi, olkoot "one hit wonder" (+ehkä 2 hitusen suosittua kipaletta), olisi siitä iloinen, se on kuitenkin enemmän kuin mihin suurin osa bändeistä yltää. Mutta olen pitänyt heitä vähän sellaisena "lapsen eka hevi-fanitus" bändinä, mutta jos lapsetkaan ei viihdy heidän keikoilla niin ei ihme että eivät ole kauhean suosittuja. Jos aikuiset Lordista oikeasti tykkää niin siitä vaan, kyllä mäkin tykkään bändeistä ja kappaleista mitä jotkut varmaan pitäisi nolona tms. mutta en suostu häpeemään :D Kuitenkin tuon haastattelun kysymyksen olisi pitänyt herätellä Lordia että millaiseksi bändiksi monet aikuiset heidät mieltää... ja kääntää suuntansa enemmän aikuisten makuun sopivaksi.

Lordin keikoilla ei ole ikinä ollut mitään lapsille sopivaa, se on teatteria kauhusta pitäville. Se oli sitä jo ennen viisuja, se ei ole Lordin vika että vanhemmat eivät viitsineet ottaa selvää ennen kuin veivät kakaransa katsomaan ja sitten syyttivät bändiä.

No mutta jos musa on enemmän lasten makuun, niin ei ihme että lapsia sinne vietiin. Jos musa ja show sopisi paremmin yhteen niin voisivat löytää sopivampaa yleisöä. Jos halutaan iso yleisö niin pitää mukautua heidän toiveisiinsa. Tai sit taiteilijana tekevät mikä heille tuntuu oikealta, mutta olkoot valittamatta että kun kaikki ei tykkää, vaan keräävät vain pienen fanikunnan.

Itse tykkään kauhusta, mutta heidän musiikkinsa ei iske. Kuuntelen jonkin verran psychobillyä ja käynyt keikoilla/festareilla ja oon huomannut että ne bändit joilla on suurin ja dramaattisin show ja naamat maalattu niin ne on sitä musiikillisesti heikointa antia festareilla. Onhan heilläkin faninsa mutta aika "niche" genre kuitenkin niin eivät hekään stadioneita vetäisi täyteen. 

Vierailija
362/442 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun Putaansuuta siteerataan antamistaan haastatteluista tulee tuo kuva, että hän kiihkoissaan vain valittaisi asioista. Kuitenkin kun olen itse katsonut näitä videohaastatteluja tuo nyt vain on hänen tyylinsä puhua ja olla. Kiroilee paljon ihan positiivisistakin asioista puhuessaan jne. mutta ihan rauhallisesti, eikä riehuen ja pilke silmäkulmassa kuitenkin mielestäni. Helppo on sitten nostaa esille näitä mediassa. 

Mutta siis oikeassa hän tuosta oli, että ensin jotain jota porukalla rakastetaan hyvin äkkiä kääntyy sellaiseksi, jota porukalla vihataan. Jokin vastareaktio efekti se lienee olevan ja kyllä itse ainakin tunnistan tämän ilmiön Lordista. Eikä kyse ollut siitä ettei heillä olisi ollut muuta matskua, vaan siitä että se alettiin nähdä elähtäneeltä ja nololta, jota ei jakseta enää vain katsella. En myöskään sano etteikö Putaansuu itse ehkä olisi voinut käyttää mediaa paremminkin alustana, mutta minusta tuntuu ettei häntä myöskään kiinnosta yhtään yrittää vakuuttaa suomalaisia siitä, että Lordi olisi jotenkin kovaa kamaa jota meidän kannattaisi kuunnella. Hän tekee omaa juttuaan, kiertää ulkomailla siellä missä on kysyntää ja tietäjät tietää. Ei tarvitsekaan olla mikään "koko kansan Lordi".  

Aikoinaan oli antanut haastattelua tulevasta Dark Floors-leffasta ja toimittaja oli kysynyt että siitähän tulee sellainen Rölli-peikon kaltainen lastenleffa? No ei kun ihan oikea aikuisten kauhuelokuva johon toimittaja oli tokaissut että miksi, tehän olette Lordi? 2009 oli sitten isot otsikot miten lapsia oli talutettu pois keikalta kun olivat alkaneet itkemään.

Tuo selittääkin paljon. Ihan kiva että silloin voittivat, oli just viisuihin sopiva biisi, olkoot "one hit wonder" (+ehkä 2 hitusen suosittua kipaletta), olisi siitä iloinen, se on kuitenkin enemmän kuin mihin suurin osa bändeistä yltää. Mutta olen pitänyt heitä vähän sellaisena "lapsen eka hevi-fanitus" bändinä, mutta jos lapsetkaan ei viihdy heidän keikoilla niin ei ihme että eivät ole kauhean suosittuja. Jos aikuiset Lordista oikeasti tykkää niin siitä vaan, kyllä mäkin tykkään bändeistä ja kappaleista mitä jotkut varmaan pitäisi nolona tms. mutta en suostu häpeemään :D Kuitenkin tuon haastattelun kysymyksen olisi pitänyt herätellä Lordia että millaiseksi bändiksi monet aikuiset heidät mieltää... ja kääntää suuntansa enemmän aikuisten makuun sopivaksi.

Tuo ei kerro mistään muusta kuin toimittajan surkeasta taustatyöstä ja vanhempien arvostelukyvyttömyydestä, jos luullaan bändiä joksikin Hevisaurukseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/442 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole halunnut painaa alas maailmalla menestyneitä suomalaisia kapellimestareita. En huomannut, että säveltäjä Kaija Saariahoa olisi yritetty painaa alas vaikka menestyi. Kaurismäkeä tylsine elokuvineen palvotaan täällä, samoin rallitähtiä.

Suomalaiset eivät pidä katteettomasta ylistyksestä, jota juuri tällaisten viihdetähtien kohdalla esiintyy. Kikastakin yritetään vääntää laulutaiteilijaa...

Suomalaiset metallibändit on monesti ulkomailla suositumpia kuin kotimaassaan. Jos bändi on Suomesta, muissa maissa kiinnostutaan välittömästi; maine kulkee edellä. 

Mutta eipä näistä bändeistä saada mitään raflaavia otsikoita eivätkä anna haastatteluja joissa itkevät faniensa reaktioiden takia. 

Hiukat ot, oli jotenkin huvittavaa kuinka paljon Saara Aallosta ja Almasta kohkattiin mediassa, kun heidän suosionsa ei todellisuudessa ollut lähelläkään meidän metallibändejä.

Vierailija
364/442 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei kerro mistään muusta kuin toimittajan surkeasta taustatyöstä ja vanhempien arvostelukyvyttömyydestä, jos luullaan bändiä joksikin Hevisaurukseksi.

Tuo oli vieläpä vuoden pari ennen Hevisaurusta. Hevisaurus itse asiassa kytkeytyy Lordiin siten että kun Lordi oli levyttämässä Deadache-albumia niin projektin isä Mirka Rantanen oli tullut käymään studiolla ja puhunut ideastaan tehdä hirviöheviä mutta lapsille ja sai Lordin tuottajan Nino Laurenteen mukaan hommaan. Putaansuuta oli pyydetty Hevisauruksen "kummisedäksi".

Vierailija
365/442 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
366/442 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessakin tykätään kuunnella hiljaa kun suomenruotsalaiset läksyttää meitä tyhmiä

Vierailija
367/442 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessakin tykätään kuunnella hiljaa kun suomenruotsalaiset läksyttää meitä tyhmiä

No onhan Ruotsi selvästi Suomea parempi maa.

Vierailija
368/442 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkä taiteilijasielu vai hapannaamainen viisastenija ja irsevaltias joka kävelee bändi jäsenten ruumiiden yli? Ehkä hyvä vain että se suurin menestys jäi tulematta.

Vierailija
369/442 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amen on ollu potkujensa jälkeen täysin poissa julkisuudesta, toivottavasti ei ole kuppi miestä vienyt.

Vierailija
370/442 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kunnia vanhoille bändiläisille mutta kyllä nykyinen kokoonpano on soittotaidollisesti paras tähänastisista. Kitaristi Kone on ihan nimensä veroinen, kjunnon tiluttelija. Kannattaa kuunella kaksi uusinta levyä, Koneella on jopa biisintekokrediittejä.

Vierailija
371/442 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kunnia vanhoille bändiläisille mutta kyllä nykyinen kokoonpano on soittotaidollisesti paras tähänastisista. Kitaristi Kone on ihan nimensä veroinen, kjunnon tiluttelija. Kannattaa kuunella kaksi uusinta levyä, Koneella on jopa biisintekokrediittejä.

Niinpä niin, mihin sitä yleisöä tarvitsisikaan kun ovat niiiiin hyviä.

Vierailija
372/442 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ei yökötys näitä maalaistorvia, kateellisia limaisia hiivaisia

Sinullahan on selvästi sana hallussa, kannattaisiko tehdä tästä biisi niin lähtee lordi uuteen nousuun?

Vierailija
373/442 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö se jaksaa naukua tota samaa. 

Vierailija
374/442 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin totta Mr. Lordi puhuu. Te suomalaiset apinat vain ette ymmärrä hyvän päälle yhtään mitään, kun olette mitättömiä ihmissurkimuksia jokainen. Joutuisitte kuolla jokainen.

Onko tämä rovaniemen murretta?

Vierailija
375/442 |
18.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ei yökötys näitä maalaistorvia, kateellisia limaisia hiivaisia

Eikun tämä on rovanimen murretta.

Vierailija
376/442 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö se jaksaa naukua tota samaa. 

Ei varmasti ole viimeinen kerta.

Vierailija
377/442 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidemmän päälle ongelma on se, että imago ja musiikki ei kohtaa. Ollaan niin pelottavia hirviöitä, mutta musiikki on silti kevyttä ja löysää rokkia koomisen kuuloisella mukaärjynnällä.

Vierailija
378/442 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla nousee karvat pystyy täntyylisistä väitteistä. Lordin musa ei ole sillä tasolla, että se yksinään kantaisi kuukausitolkulla jättiareenoilla. Sanon tän itse raskaampaa musaa kuuntelevana. 

(Näitä väitteitä kuulee Suomessa etenkin katkerien yrittäjien suista, joiden paska bisnesidea kera olemattoman mainostamisen on vienyt vararikkoon.)

Näinhän se on. Suomessa on paljon parempiakin hevibändejä - ja sitten niitä on jo aika paljon enemmän, jos skaalaa laajennetaan Suomen ulkopuolelle. Pelleasut ei kompensoi korkeintaan keskinkertaista musiikkia.

Ei pointti olekaan nyt se onko kyseessä mielestäsi hyvä bändi vai ei.

Vierailija
379/442 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla nousee karvat pystyy täntyylisistä väitteistä. Lordin musa ei ole sillä tasolla, että se yksinään kantaisi kuukausitolkulla jättiareenoilla. Sanon tän itse raskaampaa musaa kuuntelevana. 

(Näitä väitteitä kuulee Suomessa etenkin katkerien yrittäjien suista, joiden paska bisnesidea kera olemattoman mainostamisen on vienyt vararikkoon.)

Näinhän se on. Suomessa on paljon parempiakin hevibändejä - ja sitten niitä on jo aika paljon enemmän, jos skaalaa laajennetaan Suomen ulkopuolelle. Pelleasut ei kompensoi korkeintaan keskinkertaista musiikkia.

Lordin heikko suosio Suomessa ja monet sitä selvästi Suomessa suositummat hevibändit puhuvat sen puolesta, etten ole yksin mielipiteeni kanssa.

Vierailija
380/442 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lordin heikko suosio Suomessa ja monet sitä selvästi Suomessa suositummat hevibändit puhuvat sen puolesta, etten ole yksin mielipiteeni kanssa.

Heidän isoin markkina-alueensa on ollut jo alusta pitäen Keski-Euroopa, joka kesä esiintyvät esim Saksassa ja Tsekissä isoille yleisöille. Eivät he varsinaisesti hyödy Suomen kokoisesta markkinasta mitään mutta kotimaa on aina kotimaa.