Hyviä välipaloja laihduttajalle
Yritän laihduttaa n. 10kg. Ruoka-asiat muuten ok, mutta välipalat on hakusessa. Niitä kuitenkin tarvii ainakin 2 tai 3 päivässä.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Itse en syö välipaloja. Aamiainen klo 8, lounas klo 13, päivällinen klo 18.
Itse syön milloin haluan.
BMI 20
Vierailija kirjoitti:
Kääri parsaa pekonisiivuihin ja paista voissa, on muuten hyvää.
Heitä se parsa uittuun. Vielä parempaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heitä se parsa uittuun. Vielä parempaa
Mikäs se uittu on, pappa kävi uitossa, onko sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en syö välipaloja. Aamiainen klo 8, lounas klo 13, päivällinen klo 18.
Itse syön milloin haluan.
BMI 20
Lihavalla ei kroppa itse säätele syömistä, joten on pakko laihtuakseen jotenkin rajoittaa ja säädellä syömisiä.
Rahkaa marjoja sekoita ja pakkaseen hetkeksi tai hedelmää.
Itse pyrin poissa välipaloista tai napostelusta. Löytää se oma juttu tsemppiä!
Pähkinät
Mut ei todellakaan tarvi 2-3 välipalaa päivässä. Ennemmin pätkäpaastoa ja sokerin vähentämistä.
Jos nyt on pakko niitä välipaloja saada, niin vihannekset, esim. kukkakaali.
Joskus aikoinaan muutama vuosikymmen sitten nk. mannekiinit rouskuttivat tuoreen sellerin varsia dippinä valkoinen jugurtti päälle kuppi kahvia ilman sokeria ja maitoa. Olivat kyllä hoikkia ja siroja silloin.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt on pakko niitä välipaloja saada, niin vihannekset, esim. kukkakaali.
Hyi helevetti. On varmaan nautinto. Ja mäkkärin kautta kotiin?
Lapset, teinit ja urheilua harrastavat heille on ok välipalat mutta lihavalle aikuiselle ihmiselle täysin peerseestä, ei niitä tarvita kun syöt ajallaan päivän ateriat ja nekin puolet pienemmät kuin aikana jolloin lihotti itsensä.
Lihava ja laihduttaja voi miettiä joskus jotain muutakin kuin kaikenaikaista syömistä, ja mitä sitä seuraavaksi mutustelisi. Onko heillä ikinä muita ajatuksia kuin ruoka ja napostelu? Epäilen.
Yksi kysymys. Miksi olet lihottanut itsesi?
Ennen vanhaan kun ihmiset oli metsä ja peltotöissä he usein miettivät että mitähän napostelisi illalla kun katselee TV:tä.
Sitten he miettivät että lihottaakohan tuo Leipä jos syön sen ennen metsätöihin menoa.
Metsäkämpälle iltaisin tilattiin paljon Pitsoja ja Kebabbeja. Wolt kulki silloin Hevosella...
Karkkia haettiin lähipuodista mässytettäväksi kilon verran.
Syön välipalaksi esim avokadoa ja graavilohta.
Tää kuulostaa vähän tylsältä, mutta jos haluat laihtua, niin kannattaa vähän totutella siihen että välillä on vähän nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tarvitse välipaloja jos syöt kaksi kunnon ateriaa. Tomaattia tai porkkanaa jos ihan pakko jotain on saada mussuttaa.
Tietenkin laihduttaja tarvitsee välipaloja. Kun laihduttaa, on syötävä säännöllisesti parin tunnin välein.
Pari ruoka-aikaa päivässä on sopiva.
Silloin kun itse laihdutan syön kellontarkasti 4 tunnin välein. Tällä tavalla olen laihtunut 2 kg viikossa. Neljän viikon jälkeen on painoindeksi taas normaali. Käyn säännöllisesti vaa'alla ja jos paino alkaa nousta, alan taas syödä 4 tunnin välein. Minua pitkät ruokailun välit lihottaa.
Vain lihavat syövät välipaloja. Hoikat syö oikeaa ruokaa riittävästi ruoka-aikoina. Pekonipasta pitää nälkää niin, ettei tarvitse syödä iltapalaakaan.
Syö vaan keveitä keittoja, niin napostelet aivan sikana ja aivan koko ajan ja kokonaiskalorisaantisi on pekonipastaa syövän suurempi.