Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~ELOTÄHKÄT vk 40~~

29.09.2008 |

Ihania nimiä ovat tähkät saaneet!! Onnittelut jokaiselle erikseen! Sisuliinille onnittelut avioitumisesta! Ja kyllä terve lapsi kertoo jos ei saa tarpeeksi ruokaa, poikkeuksia tietysti voi olla, mutta siksihän käydään neuvolassa puntarilla! Luota vaan että maitua tulee tarpeeks!

Maija.M: Toivottavasti ei tule huomenna huolta munuaisesta! Ja toivottavasti vyöhyketerapiasta on teille apua! Meillä on sydän kontrolli 29. päivä, sitä jännittyneesti odotetaan.

Nukuttamisesta: Oletteko kokeilleet unipussia tai niitä kehtonappuloita pinnarin jalkoihin ??

Vaaka: Toivottavasti teidän nuhanenä ja silmätulehdus paranee pian!! Ja teirän hissi korjataan pian!! rajansa kuntoilullakin =)

Harrastuksista: Vauvan kanssa en harraste, olisi täällä vauva-äiti jumppaa. Itse haaveilen kuntolattareista, mutta voi olla ettei haavat vielä moista kestä, täytyy kysyä jälkitarkastuksessa.

Täälläkin alkaa hormooninäppylät hävitä, nuhaa on myös, nokka tukossa varsinkin aamuyöstä, sen verta pahasti ettei meinaa syöminen onnistua. Lisäksi jossain siellä syvällä on maitoa tms, (pulauttelee aikas paljon, siksi maitoa epäilen sen olevan) hirveä kurina aina välillä kuuluu.

Meikällä oli tänään äiti -vapaa, lähdin aamulla kaupunkiin ja shoppailin koko päivän. Mummot oli täällä lapsia katsomassa. IHANAA!!! vitsi että oli mukava olla pelkkä nainen. Mulla oli hillitön lista mitä pitää ostaa ja piti vähän turhuuksiinkin sortua, ostin meidän eteiseen pienen puisen taulun, jossa lukee "unohtakaa koira, varokaa lapsia" =) Kuvaa meidän huushollia tosi hyvin!! Ihana oli myös syödä kaikessa rauhassa, ilman että tarvitsi muista huolehtia, tissit kyllä huuti hoosiannaa kun kotiin myöhään iltapäivällä tulin..

Nyt taidan lönähtää sohvalle vielä toviksi, lapsoset ovat jo unten mailla, rankkaa tuo koko päivän kävely (korot kengissä ei auttaneet tilannetta lainkaan)

-E- ja poju 5 vk

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas meni tovi ennenkuin tänne kerkesin...olen havainnut, että arkirytmi menee ok, silloin kun ei ole kuin oma perhe ja normaalimenot ---> heti kun on joku ylimääräinen meno tai jotain vieraita tulossa niin mulla on koko päivä sekaisin kun Jere-Matias ei nuku yhtä paljon silloin...eilen oli siis sellainen päivä, että toiseksi pienimmäisellä oli aamusta hammashoitola-käynti, mulla oli aamulla kakkosen eskari-keskustelu ja mummo oli hoitamassa pieniä. Sitten puolen päivän jälkeen tuli tuttava-perhe kylään ja koko päivä meni pojan kannalta siis puolen tunnin päikkäreillä...noo, nukahti sitten ennen 21 ja nukkui aamulla 8 asti 2 syötöllä.

*Sannami* olin töissä reilun vuoden osasto 3B:llä ja siitä ihan rehellisesti tykkäsin kovasti: työilmapiiri hyvä ja paljon erilaisia potilaita ( luukirurginen osasto). Olen aiemmin ollut työharjoittelussa 4B:llä ja sekin oli hyvä paikka, joskin työilmapiiri on vähän huonompi.

Minä ostan tänään sitten maissivelliä, kun meillä kanssa ruokamäärät on taasen nousseet isommiksi ja tuntuu, että eikait tuo korvike tee muuta kun pissattaa ja pulaututtaa vaan...

Meillä Jere-Matias nukkuu aamupäivisin pidempään ja sitten illalla 21-22 yöunille.

Kivoja nimiä on useilla ja tosiaan, meillä oli toisena vaihtoehtona pojalle tuo *SANTERI*, mutta synnärillä huonekaveri puhui pojastaan Santerina ja se sitten jotenkin meillä jäi pois.

Täytyy mennä: kone pysähtyi ja pieni mies älähtelee..

Tarja ja Jere-Matias 8 viikkoa ja 2 päivää

Vierailija
22/50 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika vetelee iltatirsoja niin äkkiä kerkeen piipahtaa koneella.

Tarja-Mamma: Joko annoit velliä? Mä olen kans miettinyt milloin aloittelen vellin annot, esikoinen sai jo 2,5kk iässä, kun korviketta meni ja paljon ja lääkärin mielestä se oli ok, neuvolan täti ei oikein tykänny, mutta kuten A-J totesi maalaisjärki on sallittua ;)

A-J: Mukavia ristiäisiä teille, tulehan nimi paljastamaan meillekkin sitten ;)

Kävin siellä jälkitarkastuksessakin ja minipillerit piti mukaan ottaa, sanoin kyllä terkalle ettei se haittaa vaikka vahinko sattuisi ja alkasin odottamaan taas, kun se paasasi mulle ehkäisyn merkityksestä..sanoin sille viellä että mulla on jo vauvakuume se vain naureskeli..

Täytyy tästä lähteä iltapalalle ja kuulostaa tuo Santerikin heräilevän ei onneksi nuku kuin muutaman minuutin näin illalla. Heipat =)

T:Sanna ja Santeri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli sitten vihdoin ja viimein ne ristiäiset ja Elli sai virallisen nimen, joka on *Senja Anni Karelia*. Tilaisuus oli lämminhenkinen ja kaunis, neiti nukkui melkein koko toimituksen ajan :) Nyt en jouda muuta, yritän myöhemmin paremmalla ajalla...

-AJ-

Vierailija
24/50 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-J:Kaunis nimi Tytöllä =) Ei tullu Elliä oikeesti ;)

Nyt keksinkin gallupin kun aika monella vaavilla alkaa olemaan jo nimi: Mikä on lapsenne nimen historia?

Mulla tuli vain mieleen Santeri, puhuttelin heti synnytyksen jälkeen Santeriksi, on vain niin Santerin näköinen poika ;) Johannes on peruja mun papalta ja oli oikeestaan ainut mikä sopi Santerin kanssa. Toinen mikä olisi ollut hyvä toiseksi nimeksi niin Sebastian ja mua jäi vähän harmittaan ,kun keksin sen turhan myöhään..Noh jos se poika vielä tulee joskus ;)

Joko täällä moni kokeilee vellejä? tai soseita? Kummalla aloitatte?

Mä varmaan parin kolmen viikon päästä taidan antaa vellejä, jos saisi tuota unta vähän erilaiseksi, kun päivällä ei juurikaan nuku ja on melkein koko ajan tissillä..Yölläkin toisinaan useasti ja minimissaan herää sen 2 kertaa kuintekin syömään.

Nyt taidan lähteä oottaan milloin bb alkaa =)

Illan jatkoja jos olette linjoilla ;)

T:Sanna ja Santeri

Vierailija
25/50 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova myrsky oli viime yönä, mutta nyt näköjänsä hellitti jo...

Tosi kaunis nimi on A-J:n tytöllä, vanhanaikainen ja silti erikoinen..:)

*Sannami*: meillä on nyt velliä annattu 50 ml kahtena aamuna perätysten ja tänään siirrän antoajankohdan iltaan, kerta ei tullut mahavaivoja lainkaan. Kakka alkoi luistamaan paremmin, mutta se on vain positiivistä meille kun tuliskin kerran päivässä ja ilman ponnstusitkuja.

Meillä tuo nimi sai alkunsa näin: molemmat ollaan aina tykätty Jere-nimestä, mutta kun suvussa on jo yksi Jere niin mietittiin eroavaisuutta siihen. Mies keksi tuon Matiaksen (sointuu hyvin) ja minä keksin tuon väliviiva-jutun. Mun miehellä on kaksiosainen nimi väliviivalla. Olavi taas kulkee mun miehen suvussa. Toisina vaihtoehtoina mulla oli Santeri ( olis ollut hauskaa kun olis ollut näyttelijäkaima...hih), mutta se on nyt aika yleinen ja tosiaan se huonekaveri synnärillä puhui heti omastaan Santerina. ja sitten oli vaihtoehtona mulla Rasmus ---> mies ei tykännyt kun on liian "ruotsalainen".

Mutta kaiken kaikkiaan olen tosi tyytyväinen tuohon meidän pojan nimeen..on vilkkaan oloinen poika ja kuitenkin Jere sopii aikuisellekin miehelle!

Perjantaina lähdemme koko perhe autolla Keuruulle katsomaan viikon ikäistä serkkupoikaamme...tulee hermoja raastava reissu noiden tyttöjen kanssa....( milloin ollaan perillä? mua pissattaa!)

Nyt hermostuu pieni mies, joten moro vaan.

Tarja ja Jere-Matias tänään tasan 2 kk

Vierailija
26/50 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas vain myräkkä viime yönä - Senja valvoi pitkästä aikaa keskellä yötä pari tuntia ja yhessä kuunneltiin tuulen huminaa ja sateen ropinaa :) Nyt onkin mainio syyskeli - aurinko paistaa ja happirikas ilma.

*Sannami* Me ei olla vielä alotettu vellejä tai soseita, mutta varmaan tässä parin viikon sisään lähtee :) Ja vellin lantraan ensin maitoon ja isonnan määriä pikkuhiljaa eli normi viikon totutusjakso tulee Senjallekkin, kuten on ollut myös meän muilla muksuilla, ko siirtyivät niihin.

*Nimestä* Haeskelin kauan aikaa sellaista nimeä, joka passaa isosiskonsa kanssa eli Ronjan. Eka kävin läpi kaikki R-kirjaimella alkavat, mutta ei löytynyt sopivaa. Eräs ehoton kriteeri oli se, että nimestä ei pysty vääntämään mitään haukkuma-lempinimeä. Vaihtoehtoja oli muutamia, mutta mies innostui Senja-nimestä ja pakko oli mun antaa periksi tossa asiassa ;) Toinen nimi tulee mun edesmenneeltä sukulaiseltani ja kolmas nimi löytyi täältä Nimi-osiosta ja se passaa oikein hyvin meän Ronjan 3. nimeen, joka on Linnea ja toinen nimi tulee mummoltani. Meän neitit ovat siis Ronja Viivi Linnea ja Senja Anni Karelia :)

Ja nyt heräs Ronja, joten mentävä!

-AJ-

Vierailija
27/50 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yritetään toipua virtsarakon varjoainekuvauksesta... Vatsa kolmas lääkäri onnistui katetroimaan henkensä edestä huutavan lapseni.

Kerron tarkemmin myöhemmin kun olen itse henkisesti toipunut.

Vierailija
28/50 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut noin sään puolesta. Välillä tullut vettä kuin aisaa ja sitten paistanut aurinko. Kävin tuossa Ellanoora liinassa koiran kans lenkillä. Aamukävely jäi väliin, kun käytettiin neljä veetä kirjaston satutuokiolla. Kummasti lisätehoja saa kävelyyn, kun on mötikäinen kannossa eikä kärryssä lykittävänä.

Nimigalluppiin: Annikki tulee miehen äidiltä, joka on jo kuollut. Ellanoora muotoutui, kun haettiin hyvää, Ellaa, Elliä ja Emmiä soviteltiin. Nimestä tuli poikien nimiin verrattuna pitkän livakka, mutta istuu hyvin neidille. Poikien suussa Ellanoora lyhentyy ainakin välillä Ellaksi, aika näyttää, mikä lopulta kutsumanimi on.

Nuhaa pukkaa meillä. Esikko on räkäillyt viikonlopuna ja neiti on nyt aika rohiseva. Toivottavasti ei mene korviin...

Meillä ollaan täysimetyksellä, eikä vielä olal aikeissa mössöjä tai vellejä aloittaa. Tätä menoa jos mennään, niin varmaan joulun tienoilla aloitellaan, eli neljän kuukauden jälkeen. Tietysti jos yösyötöt harvenisivat nykyisestä, niin pitempäänkin voisi täysimetyksellä mennä, mutta en usko.

Nyt kutsuu joku maitobaaria...

Vierailija
29/50 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, jotenkin oli hullun myllyä koko viikonloppu.. pe-la välinen yö meni hyvin no la-su välinen yö meni niin että meidän sänkyyn Ida nukahti mutta ei omaan sänkyynsä ja aina kun olin sitä nostamassa omaan sänkyyn niin heräsi.. Puoli kahdelta annoin periksi ja annoin sen nukkua meidän välissä.. Sunnuntaina-iltana alkoi sitten ikuisuus ja itki pari tuntia putkeen kunnes nukahti.. Eilen ei taas oikeen halunnu nukkua päivällä oikeen yhtään.. Nyt onneks nukkuu tuolla vaunuissa.. Joten viikonlopusta jäi vähän univelkaa mutta ehkä se sitten joskus tasottuu..

Täällä oli aamulla ihanan raikas ilma, ja meinasin lähteä ulos mutta sohva houkutteli enemmän..Pitää varmaan ottaa päikkärit jossain vaiheessa että jaksaa taas..

Musta tuntuu että meillä täysimetys loppuu jo jossain 3kk vaiheessa, en itse sitä ihan vielä silloin lopettaisi mutta kova "pelko" on että maito loppuu ennen sitä.. Oon kuitenkin nyt jo hieman toivonkipinää saanut että riittäisi tuonne 3kk asti. saas nähdä..

Mutta taas työt kutsuu..

Sisuliini ja Ida 2kk

Vierailija
30/50 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kesä säillä hellinyt, niin onpa syksy ollut sitten sitäkin ihanampi. Aurinkoa ja ruskaa! On ollut ihana olla kotona, kun on voinut ulkoilla lasten kanssa niin helposti. Itse inhoan sitä kuravaaterallia..

Meidän Vilja vetelee aamutirsoja sisällä. Tänään sitten haetaan vaunuilla isommat pvkodilta ja suunnataan kohti kampaajaa/parturia, jotta saadan isosisko ja -veli siistimpään kuosiin. Me syödään sitten kahviossa välipala ja käydään vielä vaatekaupassakin. Vilja nukkuu varmaan suurimman osan reissusta ja lasten ollessa kampaamossa on myös helppo imettää. Mun oli aikanaan niin vaikea lähteä ekan lapsen kanssa mihinkään. Mut kolmen kanssa liikahtaa tosi näppärästi. Sitä ei kai stressaa enää turhia..

Velleistä ja muista olette kirjoitelleet. Meillä esikko aloitti jo 2-3kk iässä vellit hyvällä menestyksellä. Tokan kanssa (hänellä halkio) aloitettiin muut kuin maito (jonka sai siis pullosta) vasta 5-6kk iässä ja olin tähän ratkaisuun hänen kohdallaan tosi tyytyväinen. Yöt meni molemmilla konsteilla yhtä hyvin.. No, nyt täysimetän ekaa kertaa ja luulenpa, että vellit ja soseet saavat odottaa ainakin joulukuulle asti, jos imetys sujuu jatkossakin näin hyvin. Vaan eihän sitä koskaan tiedä. Vauvat ovat niin erilaisia. Meidän kakkonen ei olisi ollut missään nimessä valmis soseisiin ennen 5kk ikää.

Heräilyn ääniä vaunukopassa.. Pitäis kehitellä hyvät venyttelyliikkeet hartioiden jumituksen poistoon. Onko joku muuten jo aloittanut punttiksella käyntiä? Mulla se on aina ollu selälle ja hartioille parasta lääkettä. Ens viikolla on jälkitarkastus ja ehkä sitten uskaltais aloitella.

Nyt äitiä viedään ;=)

Lyle

Vierailija
31/50 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon sisuliinin viestiin piti kommentoida sen verran että tuosta teijän sunnuntai illan itkemisestä.. Meillä esikoinen alotti reilu 2kk:den iässä tuollaset iltaraivarit ja niitä jatku ja jatku kunnes tajusin antaa lisämaitoa pullosta,sit loppu kuin seinään. Eli oli nälkänen. Ja imetys loppuikin kokonaan noin 3kk:den iässä vaikka mielelläni olisin imettäny :(

Sama kävi nyt tämän kuopuksen kanssa mutta jo aiemmin ja annoin heti sillon lisämaitoa ja nyt on ollut todella tyytyväinen ja rauhallinen neiti :) Ja imetys on loppunut jo! :( Mutta minkäs teet kun ei maito vaan kertakaikkiiaan riitä meidän suursyömäreille, vaikka kittasin kuinka nestettä (n8-9l/pvä!) :)

-sari, nea 1,5v ja netta 7vkoa

Vierailija
32/50 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin tuppaudun mukaan teidän keskusteluihinne nyt vihdoin ja viimein. Olen kyllä paljon lueskellut näitä juttuja, mutta en ole koskaan mukamas kerinnyt kirjoitella.

Elikkäs meillä on 7 vko vanha Vili-poika, joka on ensimmäinen lapsemme. On ollut jotenkin "mukava" kuulla, että on muitakin, joille oma maito ei riitä ja on jouduttu antamaan korviketta, sillä se on tuttua minullekin. Pääasiassa mennään täysimetyksellä, mutta muutaman kerran omaa maitoa ei jostain syystä ole tullut tarpeeksi ja olemme joutuneet turvautumaan korvikkeeseen. Imetyksen hyvistä puolista on puhuttu niin paljon, että itsestäni tuntui alussa tosi pahalta, kun oma maito ei riitä. Nyt olen jo päässyt asian ylitse, kiitos itseasiassa tämän vauva-palstan! Kirjoittelin asiasta nimittäin tännekin ja sain monia ihania viestejä, jotka lämmittivät mieltä.

Olen miettinyt, että jos kolme neljä kuukautta pääsisi pääasiassa omalla maidolla, niin olisin tosi tyytyväinen. Tosin imetän tällä hetkellä päivisin kahden tunnin välein (iltaisin tiheämminkin) ja yksi imetyssessio kestää puolesta tunnista jopa tuntiin, jonka vuoksi en voi kiistää sitä, ettenkö jo odottaisi aikaa, jolloin poika pärjäisi isänsäkin hoivissa hieman pitempään. Olisi ihana käydä rauhassa kaupungilla, mutta aina on hirveä kiire kun tietää, että kohta poika jo huutaa ruokaansa. Pumppaamista en ole uskaltanut kokeilla, kun tuota maitoa ei tosiaan tule kuin juuri pojan tarpeeksi.

Mutta nyt poika jo heräilee...

Tinja82 ja Vili

Vierailija
33/50 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellanoora valvotti rohinoillaan viime yön. Tyttö nukkui kohtuu hyvin, mutta rohisi, köhi ja ähräsi kovaan ääneen. Päivällä huitaisikin melkein viiden tunnin unet...

Imetysvälejä ja lisämaitoja on mietitty täällä. Muistan esikoisen vauva-ajalta, kun joku tv:n chatissa kirjoitti, että syöttövälit ovat lyhentyneet kahteen tuntiin, pitäisikö aloittaa korvike. Minä ihmettelin, kun ei meillä niin pitkät ikinä olleet olleetkaan... Eikä siihen auttanut korvikekaan. Kiinteiden aloituksen ja kasvamisen myötä rytmiä alkoi löytyä. Keskimmäisen ja tämän kohdalla en ole syöttövälejä sitten miettinytkään, mutta ovat kyllä olleet isoveljeään vähän rytmikkäämpiä. Ellanooran kohdalla päänvaivaa aiheuttaa se, ettei tutti oikein kelpaa. Silloin ei valveilla ollessa kelpaa lohduttajaksi muu kuin äiti (lue tissi).

Mutta nyt täytyy kiitää hakemaan pojat liikkumasta.

Vierailija
34/50 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans vaivaa nuha pienintä..taas..Onneksi on vain pieni nuha, mutta valvottaa se silti öisin, raukka parka. Täälläkään ei tutti kelpaa niin hyvin kuin esikoisella, joka imi todella ahkerasti tuttia aina 1 1/2 vuotiaaseen asti. Voihan se olla, että vähän ajan päästä kelpaa paremmin..

Olen alkanut miettimään omaa maidontuotantoa onko se vähenemässä, koska Santeri syö taas melko tiheään ja nukkuu huonosti, yölläkin syö 5-6 kertaa, päivälläkään ei nuku kuin niitä pätkiä. Muuten on kyllä ihan tyytyväinen naureskelee ja juttelee, eikai nälkäinen vauva jaksaisi.

Huomenna on neuvola saa tietää paljon poika painaa ja samallahan se selviää saako riittävästi maitoa. Aattelin kuitenkin viimeistään parin viikon päästä kokeilla velliä tai aikaisemmin katsotaan nyt miten nuo yöt menee, tietty tukkoinen nenäkin valvottaa ja eikös 2kk iässä ole tiheän imun kausi taas??. Hirvittää vain antaa korviketta sen Kiina jupakan vuoksi..Eihän suomessa sitä vaaraa ole, mutta silti voisi olla,

onhan se Nan:kin Nestlen tuottamaa..:(

Toivottavasti se joka siitä on vastuussa saa ansionsa mukaan, aivan järkyttävää..

Laskin tuossa just että ei oo mulla enää kuin 7viikkoa lomaa sitten pitää lähteä kuolun penkille :( Pitää nauttia joka hetkestä lasten kanssa kun vielä voi..

Palailenpa taas =)

T:Sanna

Vierailija
35/50 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkään ei tutti kelpaa kuin ihan satunnaisesti. saattaa kuulostaa jonkun korvaan hassulta, kun miehen kanssa puhutaan että yritetään opettaa vauvalle tutinsyöntiä... mutta kyllä se vaan helpottais jos ei ite tarvis olla huvi- ja lohtututtina.

mä en noista tiheän imun kausista tiedä, meillä tuntuu olevan sellainen jatkuvasti. ainakin paino oli viime neuvolassa noussut hyvin, mutta niin sietäiskin, kun koko ajan tissillä viihdytään... en kyllä ymmärrä miten pärjäisin jos olis vanhempiakin lapsia hoidettavana.

sunnuntaina olis meillä sitten nimiäiset, eli siivotakin pitäis jossain välissä. viikonjatkoja siis.

Vierailija
36/50 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyär vetelee unta palloon tuolla ulkona jo neljättä tuntia - nauttii aivan mahoton ulkona nukkumisesta. Ja valvoo nykyään paljon enemmän päivisinkin, jee!

Tiheästi meilläkin viime yönä syötiin, parin tunnin välillä :o Normisti se yks pätkä on 5-6 tuntia. *Tiheän imun kausia* on 3 ja 6 vkon tienoilla sekä 3 ja 6 kk:n tienoilla - sanoo netissä moni saitti :) Meillä ainakin vanhempi tyär alkoi syömään tyyliin tunnin välein, nii tiesin siitä, ettei maito enää riittänyt ruuaksi ja aloin antamaan kiinteitä/vellejä. Ja näin syöntivälitkin pitenivät :)

Ja kukas se puhuikaan siitä, ettei saa tuttia vauvalle?! Yks jippo on avittaa siten, että antaa imeä äidin tai vaikkapa isän pikkurilliä ja sitten hivuttaa tuttia suuhun :) Ite oon joutunut käyttämään tota sormituttia, jos on iskenyt hätä eikä tuttia oo mailla eikä halmeilla. Mutta onhan tossa tutinkäytössä niin hyvät kuin huonotkin puolensa - meillä esmes jos tutti tippuu kesken unentulonl, nii voi mahoton mikä huuto!

Nyt on pakko mennä jatkamaan hommia vielä ko neiti nukkuu ulkona :)

Vierailija
37/50 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että kovasti parantumisia kaikille pikku nuhanenille :)

Vierailija
38/50 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida viitsiä enää uutta pinoa tälle viikolla aloitella, pysytellään vanhassa.

Me käytiin neuvolassa, en muistaakseeni ole palannut sen jälkeen tänne. Paino oli noussut hyvin ja pituuttakin oli tullut yli 4 cm lisää eli hillitön kasvupyrähdys oli tullut. Mutta näkyy tissi silti riittävän kun hienosti käyrillä kasvellaan ja on tuo ukko sen verta tyytyväinen kuitenkin että ei kyllä epäilytäkkään etteikö maito riittäisi. Pakko mun on vielä päivittäin pumpata jonkin verran, muuten tulee liian suihkuten ja ulos ei kyllä täysillä tisseillä uskalla lähteä.

Viime yönä olisi pienimmäinen koisannut hyvin, niin totta kai isoveikka heräili. Kyllä nimittäin on sellaiset silmäpussit tällä äitillä että huh huh!! Näihin ei nimittäin auta varmaan kuin viikko unta palloon yhtä soittoa!

Hymyjä pieni mies jakaa jo päivittäin, äidille ainaskii =) Ja kauhia sätkiminen on kun lattialla makailee. Lattialla viihtyy jo paljon paremmin ja hereilläkin ollaan jo huomattavasti pidempiä aikoja, ilman tissi suussa lussutteluakin viihdytään siis hereillä jo pitkiä aikoja =)

Unet maistuu parhaiten ulkona, saas nähdä mitä tänään pitää päälle tunkea, meillä oli aamulla 6 astetta pakkasta. Nyt on aikas ihana ilma, kun aurinko paistaa ja maa on kuurassa, juuri oikeanlainen syysaamu!

Nyt käy kutsu ja vinniltä kuulostaa että lattia tulee alas, kun isommat siellä pomppivat!

-E- ja poju 7 vk

Vierailija
39/50 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa tuli käytyä tänään, painoa ei kovin häävistä ollut tullut 5700g (3490g) mutta pituutta sitäkin enemmän 60cm (49cm) kyseessä siis 2kk neuvola. Seuraavassa neuvolassa sitten onkin eka rokote ja influenssa rokotekin pitäisi vielä pistäyttää :(

Inhottava ilma ollut, koko päivän satanu vettä ei edes ulos ole pääsyt, siksi varmaan esikoinenkin hyppii kohta seinille :( huh

Nyt on parempi painua tuonne sohvalle kun se vielä on mahdollista, mies viihdyttää Santeria niin saa ite hengähtää =)

-Sanna -

Vierailija
40/50 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän keskimmäinen järjesti viime yönä jonkun ihme shown, jonka tuloksena koko perhe oli hereillä. Neidillä on ollut tosi hankala kausi menossa ja välillä on aivan kädetön olo hänen uhman ja kiukun kanssa. Noh, ohihan nämä vaiheet aina menevät ennemmin tai myöhemmin.

Mun piti tosta maidon riittämisestä ja pumppaamisesta kommentoida.. Joku kirjoitti siitä, ettei viitsi pumpata, ettei maito lopu. SItähän ei tarvitse pelätä, sillä pumppaaminen tai tiheä imetys itse asiassa lisäävät maidon tuotantoa. Jossain lehdessä olikin hyvin kirjoitettu, että tiheän imun kausi on "tilausta myöhemmälle" eli se lisää tuotantoa niin, että maitoa tulee sitten isommankin tarpeisiin. Läheskään aina ei siis ole kysymys siitä, etteikö maitoa riittäisi, vaikka vauva söisi äkisti tosi tiheään.

INfluenssarokotteesta Sanna mainitsi. Mä oon ymmärtänyt, että sitä annetaan vasta yli 6kk ikäisille. Mä otatan sen itselle ja isommille lapsille, sillä viime tammikuun influenssa on turhankin hyvässä muistissa. Oli kamala tauti! Oli muuten juuri rokotteen kantaa, eli mieheni ja keskimmäinen eivät sitä saaneet, koska olivat rokotettu (neiti sai sen ilmaiseksi viime vielä vuonna). Harmillistahan on, et rokote ei suojaa kuin yhden tyypin influenssalta..

Nyt haen toisen kupin kahvia. Vilja nukahti sitteriin.

Lyle ja neiti 6vk