Mielipiteitä Graco Cosmicista?
Ostimme tänään kyseisen istuimen ja vasta oston jälkeen luin ruotsalais testistä missä istuin hylättiin. (Aikaisemmin en ollut lukenut kun luulin ettei sitä osteta hinnan takia...)
Eli haluan tietää miksi ostit tai et ostanut Cosmicia.
Ja mielestämme ruotsalais testi oli siinä huono, että istuin oli kiinni takapenkissä mutta ei taas apukuskin penkkissä/kojelaudassa.. Ei se oikeasti voisi lentää niin, eihän?
Huolestunut Bejpi
Kommentit (7)
Istuin oli kyllä ihan hyvän oloinen ja sen sai tukevasti kiinni. Vei kyllä hirveästi tilaa eikä meidän tyttö mahtunut istumaan selkämenosuuntaan, kuin vähän yli kaksi vuotiaaksi. Myytiin istuin eteenpäin ja nyt pitäisi sitten kakkoselle ostaa uusi istuin. Nyt olen ajatellut ostaa Britaxin Securan, jos se vaan sopii hyvin meidän autoon. Vaikuttaa tosi hyvältä istuimelta.
eilen asensimme istuimen kokeeksi autoomme, ja todelle hyvin se on siellä kiinni. Eli uskallamme hyvin käyttää sitä kun aika tulee. :)
Bejpi
Hannahto, mistä suomalaistestin tuloksista puhut? Juuri jstain tuulilasin sivuilta katsoin että oli saanut arvosanaksi heikko törmäystesteissä ja harmittaa.
2,5 v poika matkustaa takapenkillä selkä menosuuntaan ja niin hyvin mahtuu, että samalla tavalla saa luvan istua ainakin kolmevuotiaaksi.
Ainoa miinuspuoli, että mun oli alussa vaikea oppia kuinka laitan turvavyön lukon kiinni, mutta sekin on helppoa kun mies sen mulle rautalangasta väänsi :)
Ninnu
Hei, tässä linkki videonpätkiin, joissa eri istuinten ominaisuuksia sekä etu- että sivutörmäyksessä.
http://www.tekniikanmaailma.fi/turvaistuin/
Aika hurjan näköistä joka tapauksessa...
Meillä on ollut nyt muutamia kuukausia käytössä Cosmic ja olen ainakin vielä ollut tyytyväinen. Minulle tuotti myös päänvaivaa aluksi vöiden lukon kiinnitys, mutta käytössä senkin palikkatestin oppi ;)
Terkuin Rizzu & Pyry pian 10 kk
Pitää kertoa kun vastaan tuli tapaus jossa perhe oli joutunut auto-onnettomuuteen jossa auto oli kieriny usemman kerran ympäri ja yhdeltä oli revenny perna, toiselta katkennu jalat jne..Ainoa joka oli selvinny vammoitta oli lapsi joka oli istunu Gracon Cosmicissa!!! Penkissä ei edes oltu löytetty mitään vikaa mutta meni toki vakuutuksen kautta uudelleen vaihtoon. Itse sen kuultua ainakin olen aika tyytyväinen että meillä sama penkki!!
Eli ei valitusta täällä ainakaan...Ja meillä neiti 2 mahtuu hyvin penkkiin vielä!
.. Eli oikein kiinnitettynä ei missään tapauksessa käyttäydy noin, eli huoli pois.
Taasen suomalaistestin voittaja on Graco Cosmic XTP, eli eiköhän ole varsin turvallisesta turvaistuimesta kysymys. Meiltä löytyy samainen istuin ja ollaan oltu erittäin tyytyväisiä. Meillä päädyttiin Cosmiciin ko. (hyvän) testituloksen vuoksi ( isäntä arvosti ) ja minun mielestäni Cosmic jo näyttikin yhdeltä tukevimmista istuimista. Ja ei myöskään miinus ollut, että Cosmicin verhoilut olivat siellä tyylikkäämmästä päästä :-).