Kun oma lapsi on isovanhempien suosikki-lapsenlapsi :-/
Tuntuu niin nololta, että minun lapsi on se heidän suosikki. Se lapsenlapsi, jota kehutaan, jota lahjotaan, jota rakastetaan, jota otettaisiin jatkuvasti yökylään jne.
Minun sisaruksilta on tullut ilkeää palautetta ja vihjailua, kun mummo ja vaari puhuvat vain hyvää minun lapsesta. Ovat kateellisia.
Minua vaivaa tämä asia.
Onko kokemusta vastaavasta tilanteesta?
Kommentit (10)
Minun lapseni (2 kpl) taas ovat oman äitini lempilapsenlapsia, äiti ei mielestään näytä sitä, mutta kyllä sen kaikki huomaa. Onhan se välillä kiusallista ja aiheuttaa kahnauksia erityisesti kälyjeni osalta.
AP
Vierailija:
Moneskos lapsi sinä olet heille ja monesko lapsenlapsi lapsesi on?
Kyllä meidänkin lapsi on kummankin suvun lellikki, kun on ensimmäinen lapsenlapsi ja myös ensimmäinen lapsenlapsenlapsi, kauan haluttu ja toivottu.
Tosin ei muita kuitenkaan haukuta, mutta kyllä tämä ekalapsi on eka aina kaikille suvussa.
Minä olin mummini ainoa " tyttärentytär" ja omat lapseni ovat samaa äidilleni.
ketään erityisesti eli kaikkia tasapuolisesti. Mutta omaa lastani otetaan eniten yökylään ja toivotaan kylään jne. Sisarukset ovat kateellisia, mutta taas toisaalta he eivät ole ITSE yhteyksissä vanhempiini samaan tapaan kuin minä ja lapseni. Eli ruukataan kyläillä ja soitella useasti viikossa, kun taas sisarukset harvakseltaan. Olen sitä mieltä, että katsoisivat peiliin! Itse ovat olleet etäisempiä vanhemmille. Eivät esim. kyläile lasten kanssa vanhempien luona kuin pakollisina juhlapyhinä!!!
AP
Vierailija:
Onko sinulla ja sisaruksillasi iso ikäero?
Aika lapsellista käytöstä ja tökeröä käytöstä suosia yhtä!
Onpas teillä " kypsiä" isovanhempia!!
isovanhemmat vaistomaisesti ja tietämättään suosisivat oman tyttären lapsia, koska he voivat olla suht varmoja, että lapset todella ovat biologisia jälkeläisiä. Pojan lapsista kun ei voi aina varma olla. Mene ja tiedä, pitääkö paikkansa, meidän lapsien kohdalla ei ainakaan.
ottaisi tätä hoitoon milloin vain mutta kuopusta ei halua
tämä se vasta pahalta tuntuukin
Se otetaan aina yökylään, siitä ja sen tekemisistä puhutaan aina. Se saa tehä mummolassa kaikkee kiellettyä. Sille ostetaan vaikka mitä. Meiänkin lapset ovat huomanneet tuon suosimisen. Lapsen äiti käyttää tilannetta vaan hyväkseen ja ostattaa kaikkee ja lapsi on jatkuvaan hoidossa mummolassa. Tekis mieli joskus sanoo suoraan..
Lasten puolesta tämä ärsyttää..