Kymmenem vuotta se kesti, mutta olen onnistunut kouluttamaan mieheni
Tänään huomasin, että ostaa viedä roskat pyytämättä, ja huomasi ihan itse, kun roskis oli niin täynnä ettei sinne enää mahdu. Toivoa ei kannata menettää eikä eroa ottaa liian aikaisin.
Kommentit (25)
Toista ihmistä ei voi muuttaa.
Kun olet muodostamassa parisuhdetta jonkun ihmisen kanssa, sinun on hyväksyttävä ihminen sellaisena kuin hän on. Tai lähdettävä lätkimään.
Vierailija kirjoitti:
Erosin itse 9v jälkeen. Ei oppinut mitään. Ainut plussa minun ostamat asialliset vaatteet.
Olisit kestänyt vielä vuoden :(
Vierailija kirjoitti:
Kun olet muodostamassa parisuhdetta jonkun ihmisen kanssa, sinun on hyväksyttävä ihminen sellaisena kuin hän on. Tai lähdettävä lätkimään.
Minä en koskaan hyväksynyt sitä, että minun piti viedä roskat. Tai kyllä mies vai jos minä pyysin, mutta minun pito siitä aina sanoa. Mutta nyt huomasin ihan itse, Ai tätä onnenpäivää! Annoin kehuja kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en koskaan hyväksynyt sitä, että minun piti viedä roskat. Tai kyllä mies vai jos minä pyysin, mutta minun pito siitä aina sanoa. Mutta nyt huomasin ihan itse, Ai tätä onnenpäivää! Annoin kehuja kyllä.
Tämä siis ap. Anteeksi kirjoitusvirheet, olen niin täpinöissäni tästä kehityksestä!
Parisuhde vai roskaämpäri?
Rahat vai kolmipyörä?
Mutta hei ap, oletko opettanut miehesi pesemään pyykkinsä itse. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Sen osasi jo alusta alkaen. Luonnonlahjakkuus ilmeisesti tuossa, mutta roskat teki tosi tiukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap: n pitäisi muuttua, jos mies ei suostu muuttumaan?
Nää on niin hauskoja nää "toista ei voi muuttaa", kun ne aina sanotaan naiselke, joka yrittää saada miehen tekemään jotain, mikä on yhteistä.
Parisuhteen kulmakiviä: Opettaja- oppilassuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen osasi jo alusta alkaen. Luonnonlahjakkuus ilmeisesti tuossa, mutta roskat teki tosi tiukkaa.
Hyvä hyvä, ei ihan lapamato.
Hieno että oot saanu opetettua miehesi tavoille. Miten sen teit? Käytitkö opetuksessa jotain palkkioita, esim. kaljaa?
Meillä on joskus ollu vähän ongelmaa että mies juoksee narttujen perässä ulkona. Miettiny joskus että pitäisköhän luopua miehestä. On se silti tärkeä perheenjäsen. Katoo ny.
Minun mies osasi viedä roskat heti suhteen alussa jo. Osasi myös tiskata ja siivota ja pestä omat pyykit. On ollut todella helppoa seurustella mieheni kanssa joka täytti 47 vuotta. Olen miettinut että miten tälläistä miestä ei ole ennen tullut vastaan. Tapasimme baarissa toisten ystävien kautta.
Minulla on paljon omaa aikaa koska mies siivoo ja meillä on aina siistiä ja voin lähtäe huoletta omiin harrastuksiin koska tiedän ettei sen jälkeen ole mitään siivottavaa.
Voimon koulutus se vasta kovaa hommaa onkin. Uuno on siitä asiallisesti kertonut elokuvissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap: n pitäisi muuttua, jos mies ei suostu muuttumaan?
Nää on niin hauskoja nää "toista ei voi muuttaa", kun ne aina sanotaan naiselke, joka yrittää saada miehen tekemään jotain, mikä on yhteistä.
Ei ole yhtä oikeaa tapaa suhtautua roskien viemiseen. Puolisoilla voi olla erilaiset siisteyskäsitykset. Yhteiselämä voi silloin olla hankalaa. Silloin molempien on tultava vähän vastaan. Jos ei onnistu, on ero ainoa oikea ratkaisu. Ketään ei voi taivuttaa olemaan jotain, mitä hän ei ole.
Olen yrittänyt eri juttuja opettaa yli 50 v ja onko vika oppilaassa vai opettajassa, kun ei mene perille.
Esim. farkut käännetään nurinpäin pesukoneeseen ja paitojen laskostus tapahtuu intin tavalla, jolloin hihat menee ryppyyn ekä minun tavallani ja intissä oli vain 11 kk.
No eipä oo rima ainakaan korkealla, jos roskisten viennistä aletaan juhlimaan. Mutta sellaista se joskus on ja eihän sitä voi liikaa vaatia....
Mun mieheni saa olla ihan oma itsensä. Siihen mieheenhän mä rakastuinkin ja rakastan edelleen. Kummallakin meistä on omat ominaisuutemme; yhteiset asiat ovat nitoutuneet yhteen- ilman sen kummempia kouluttautumisia- puolin tai toisin.
Vierailija kirjoitti:
Erosin itse 9v jälkeen. Ei oppinut mitään. Ainut plussa minun ostamat asialliset vaatteet.
No millai se oli plussaa jos valitsit ja ostit vaatteetkin?