Miksi te suomalaiset aina hehkutatte ihan hirveästi sitä Euroviisu-kappalettanne?
Joka vuosi se sama asia: Suomi voittaa, Suomi on kaikkien suosikki, Suomi on vedonlyöntien ykkönen jne jne. Missään muualla ei ole tällaista itsekehua ja leuhkimista.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla eka vuosi, kun sille on katetta
No, vuonna Lordi oli menestys selvä jo silloin kun kappale kuultiin ensi kerran. Jotain uutta, hauskaa ja kerrasta mieleen jäävää.
Tämänvuotinen kappale alkoi tarttumaan päähän vasta useammalla kuuntelulla. Ammattitaitoista ja näyttävää kyllä, kärkiviisikkoon päätyy. Voi hyvin voittaakin.
Vierailija kirjoitti:
No minkä maalainen ap itse on, kun ”te suomalaiset” on kysymyksessä? Varmaan suomalainen itsekin.
Voihan tuo olla itärajan takaakin. Suomalaisia mollaava ketju viittaisi siihen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Euroviisut pitäisi lopettaa eikä Suomen kuulu ottaa siihen osaa.
Minä veikkaan että Suomi häviää.
Hoppee ei oo häppee niin kuin Savossa sanotaan. Onneksi Suomen edustajat ovat sentään päässeet eroon siitä nollakerholaisten maineesta. Aikoinaan jos jalkapallo-ottelu päättyi 0-0 tasapeliin, niin se oli kojo-kojo tulos. Kyse on silti vain viihdetapahtumasta, jossa eri Euroopan maat pääset tuomaan itseään esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minkä maalainen ap itse on, kun ”te suomalaiset” on kysymyksessä? Varmaan suomalainen itsekin.
Voihan tuo olla itärajan takaakin. Suomalaisia mollaava ketju viittaisi siihen suuntaan.
Ei välttämättä. Kyllä suomalaisissakin on ns epäisänmaallista väkeä, jotka syystä tai toisesta katsoo olevansa jotenkin parempaa ainesta ja haluaa erottautua massasta. Tai on päätynyt muuttamaan aiemmin ulkomaille ja ihmettelee nyt sieltä käsin entisen kotimaansa asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Euroviisut pitäisi lopettaa eikä Suomen kuulu ottaa siihen osaa.
Minä veikkaan että Suomi häviää.
Hoppee ei oo häppee niin kuin Savossa sanotaan. Onneksi Suomen edustajat ovat sentään päässeet eroon siitä nollakerholaisten maineesta. Aikoinaan jos jalkapallo-ottelu päättyi 0-0 tasapeliin, niin se oli kojo-kojo tulos. Kyse on silti vain viihdetapahtumasta, jossa eri Euroopan maat pääset tuomaan itseään esille.
Ja Suomi on tietyllä tavalla nostanut korttejaan ja näkyvyyttään ulkomaiden silmissä (viisufanien ym) ja YouTube-, some- JS TikTok-videot levittää asiaa. Umk myös tiedetään/fanitetaan tietyissä piireissä ulkomailla.
Silleen jännä joo, olin Kreikassa lomalla v.2006 kun Lordi oli voittanut viisut, esim. brittituristit eivät välttämättä edes tienneet koko Euroviisujen olemassaolosta kun juttelin heidän kanssaan.
Saati sitten kuulleet jostain "Lordista".
Suomen biisi on surkea ei mitään melodiaa. Toivotaan floppia
Vierailija kirjoitti:
Ensivuonna viisuihin pitää lähettää orpo ja purra. Kappaleella sakset sakset.
Miksei Purra ja Rantanen kappaleella Sakset 112? Kiva eroottishenkinen saksijumppa siihen rouvien laulun oheen.
Painu helvettiin täältä. Kai tiedät mikä äitis oli ennenkuin juoppo faijasi sen Pietarin kaduilta poimi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itänaapuria ottaa päähän kun ne ei saa euroviisuilla, pitää sitten tulla pilaamaan toisten ilo.
Taas tullut tuo idiootti tällekin ketjulle, Huoh!
Minkäs maalainen se ap on? Eikä nyt ole kyse asuinpaiksta?
Vitut hehkuta. Taas paska biisi menee yrittämään.
Vierailija kirjoitti:
Taas tullut tuo idiootti tällekin ketjulle, Huoh!
se idiootti on ap
Tubessa USAn kansalaiset hehkuttaa Suomen biisiä vaikka ne ei ole edes mukana🤔
Aikoinaan euroviisuja pidettiin junttina ja nolona, eikä kukaan kehdannut sanoa seuraavansa. Harva niitä kattelikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itänaapuria ottaa päähän kun ne ei saa euroviisuilla, pitää sitten tulla pilaamaan toisten ilo.
Niillä taitaa olla ne interviisut, jotain oli mediassa viime vuonna. Ne on varmaan joidenkin idässä olevien maiden kisat.
Vierailija kirjoitti:
Saahan ihmiset olla innoissaan ja optimistisia, ei se väärin ole eikä ketään vahingoita.
Kyseessä on vain viihteellinen laulukilpailu, ei sen vakavampaa.
Kyseessä on vain julkinen rinkirunkkaus sille kuka keksii tuoda lavalle kaikkein suurimmat perversiot, ei sen vakavampaa.
Veikkaan sijoitusta neljäs tai viides.
Oli, tuo olisikin jotain, mutta ei valitettavasti ole enää realismia palata niihin aikoihin.
Itsekin seurannut viisuja 70-luvulta lähtien.