Miksi te suomalaiset aina hehkutatte ihan hirveästi sitä Euroviisu-kappalettanne?
Joka vuosi se sama asia: Suomi voittaa, Suomi on kaikkien suosikki, Suomi on vedonlyöntien ykkönen jne jne. Missään muualla ei ole tällaista itsekehua ja leuhkimista.
Kommentit (45)
Saahan ihmiset olla innoissaan ja optimistisia, ei se väärin ole eikä ketään vahingoita.
Kyseessä on vain viihteellinen laulukilpailu, ei sen vakavampaa.
Koska meidän elämä täällä on kurjuutta, kunnes kuolemme.
Suomalaisillahan päinvastoin on lähinnä tapana lytätä omiaan, oli aihe sitten mikä hyvänsä. Käypä jossain muussa maassa missä ihmiset ovat oikeasti ylpeitä maastaan ja kulttuuristaan niin näet ihan oikeasti hehkuttamista.
Oletko yhtään seurannut muiden maiden viisukommentointia somessa? Samanlaista hehkutusta, vaikka vedonlyönneissä eivät pärjää. Ihan luonnollista, että omia kannatetaan.
Kappaletta kuuntelematta veikkaan että sijoitus on "varmasta voitosta" huolimatta jossain 10-15 välillä. Korkeintaan. Tai sitten finaalin viimeisenä. Näinhän tää menee joka vuosi, jos edes päästään finaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisillahan päinvastoin on lähinnä tapana lytätä omiaan, oli aihe sitten mikä hyvänsä. Käypä jossain muussa maassa missä ihmiset ovat oikeasti ylpeitä maastaan ja kulttuuristaan niin näet ihan oikeasti hehkuttamista.
Kulttuuri. Mikä euroviisukappaleussa.on Suomen kulttuuria?
Suomi ei ole ollut vedonlyöntituloksissa ykkönen kertaakaan viisujen historiassa, joten saa sitä hehkuttaa.
Euroviisut pitäisi lopettaa eikä Suomen kuulu ottaa siihen osaa.
Minä veikkaan että Suomi häviää.
Ensivuonna viisuihin pitää lähettää orpo ja purra. Kappaleella sakset sakset.
Miksei saisi hehkuttaa? Kyseessä on kevytmielinen laulukilpailu ja matelijasuomalaiset ovat silti joka vuosi äänekkäästi häpeämässä miten joku voi olla ylpeä oman maansa edustajista 😄
Ruotsi on sata kertaa pahempi tässä.
Taitaa olla eka vuosi, kun sille on katetta
No minkä maalainen ap itse on, kun ”te suomalaiset” on kysymyksessä? Varmaan suomalainen itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi on sata kertaa pahempi tässä.
Carolahan, oliko se just 2006 oli niin varma viisuvoitostaan, että varasi jonkun juhlatilankin yksityiskäyttöönsä, mutta eipä voittanut :)
Vierailija kirjoitti:
Koska meidän elämä täällä on kurjuutta, kunnes kuolemme.
Minulle menee ihan hyvin vaikka olen ollut käytännössä koko elämäni työtön.
Terveisin 40v mies.
ai 'te'... eikö rysssssä osallistukaan
Itse euroviisujen pitkäaikaisena seuraajana ihmetellyt tätä samaa ja ärsyyntynyt siitä. Varsinkin ylen TV-kanavilla lähes kaikkien ohjelmien väleissä tuunataan viikkojen ajan tätä euroviisu-Buffia ja Suomen ennakkosuosikkuutta, ähh!
Vierailija kirjoitti:
Saahan ihmiset olla innoissaan ja optimistisia, ei se väärin ole eikä ketään vahingoita.
Kyseessä on vain viihteellinen laulukilpailu, ei sen vakavampaa.
Monessa muussakin maassa hehkutetaan omaa kappaletta mm. rakkaassa länsinaapurissa Ruotsissa, jossa euroviisukarsinnat (Melodifestivalen) ovat tunnetusti iso viihdetapahtuma. Britit ovat korkeintaan ihmeissään omasta edustuskappaleesta, sillä siellä ei ole ollut moneen vuoteen varsinaista karsintakilpailua vaan se nimetään sisäisen valinnan kautta ja loppusijoitukset ovat olleet hyvin heikkoja. Muutenhan Britannia on ollut varsinainen rock- ja popmusiikin supervalta 1960-luvulta lähtien.
En ole mikään euroviisufani, mutta yksi keino parantaa kyseisen laulukilpailun mainetta olisi tuoda takaisin vuosien 1958-1998 valinnut käytäntö, jolloin musiikki esitettiin oikean orkesterin ja instrumenttien avulla eikä vain taustanauhoilla.
Vierailija kirjoitti:
Euroviisut pitäisi lopettaa eikä Suomen kuulu ottaa siihen osaa.
Minä veikkaan että Suomi häviää.
Kaikki maat voittajaa lukuun ottamatta häviää jollekin, joten sikäli ei tarvitse olla kovin kummoinen ennustaja.
Olen suomalainen ja olen ihmetellyt samaa, aikoinaan äitini sanoi no Ruotsi antaa Suomelle ainakin pisteen.