Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpiin ylppäreihin menisitte?

Vierailija
15.05.2026 |

1. Hyvät ystävät, jotka ovat jo aikaisemmin keväällä esittäneet kutsun ja vastasimme tähän myöntävästi, ovat aina osallistuneet meidän lastemme juhliin.

2. Vanhin ystäväni, jonka lapsen valmistuminen on viivästynyt ja valmistuminen on ollut epävarmaa tänä keväänä- Eivät osallistuneet lapsemme rippijuhliin, koska olivat mökillä, kun taas me osallistuimme kaksi vuotta aikaisemmin tämän saman nuoren rippijuhliin ja järjestimme omat mökkeilyt niin, että pystyimme osallistumaan. Pahoitin mieleni tuosta, että eivät tulleet rippijuhliin, mutta en sanonut asiasta mitään. Tiedän, että he käyvät kuitenkin mökkeilyn aikana kotona, sillä heidän mökillään ei ole vaatteiden pesumahdollisuutta.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa kävisin. En jaksaisi tuollaista pelleilyä, kun ette tulleet rippijuhliin, me ei tulla ylioppilasjuhliin. Ylioppilas on päivänsankari, ja syytön asiaan. 

Vierailija
42/58 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet molempiin tarjoilujen ajaksi, pientä small talkia kehiin, sitten exit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistu molempiin. Jos välimatkat ovat kovin pitkiä, sat varmaan juhlien järjestäjien kanssa sovittua, että käyt toisissa juhlissa lauantaina ja toisissa sunnuntaina. Meillä lakkiaisiin on tulossa vieraita kahtena eri päivänä juri sen vuoksi, että kutsuja on tullut samoille ihmisille moneen eri paikkaan.

Vierailija
44/58 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on ylioppilaan/valmistuneen juhlat, ei tapa näpäyttää juhlittavan vanhempia. Oletan, että vaikka et menisi kumpaankaan juhlaan, niin sinua ei erityisemmin kaivattaisi tai kyseltäisi jälkikäteen, miksi et tullut. 

Jätä siis menemättä niihin toisiin juhliin, mutta älä itke täällä, jos kukaan ei kyselekään, miksi et ollut mukana. Saattaa olla, että kukaan ei edes huomaa poissaoloasi ja juhlat ovat mukavat jokaiselle.

Vierailija
45/58 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää menemästä molempiin? Liian pitkä matka?

Ei mikään mahdoton matka, mutta aika raskaaksi tuo tulisi vieraalle.

Mä olen joskus kiertänyt useammatkin ylppärijuhlat samana päivänä, ei niihin mennä asumaan.

Selvästi haluat mennä noihin ekoihin niin mee sinne. 

Vierailija
46/58 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hullu kysymys. Tietenkin menisin molempiin. Olen itse ollut kolmissa ylppäreissä samana päivänä, ja minusta se on ihan tavallista. Jättäisin viimeiseksi sen paikan, jossa haluaisin viipyä pisimpään.

Ylioppilastahan sinne mennään juhlimaan eikä hänen vanhempiaan. Typerää kostaa lapselle se, että hänen vanhempansa eivät halunneet lähteä mökiltä teidän rippijuhliinne.

Ei se ole kostamista, jos ihmisiä kohdellaan kuten he kohtelevat muita. Se olisi kostamista, jos ilmoittautuisi ja sitten peruisi samana päivänä osallistumisensa. Ehkä tuoreen ylioppilaan vanhe,mat miettivät nyt kahdesti, miten jatkossa kohtelevat muita.

Tuoreen ylioppilaan vanhemmat taatusti tulevatkin ajatelleeksi, että joku voi oikeasti olla niin pikkumainen, että ei nyt tule yo-juhliin, kun he eivät kerran muutama vuosi sitten menneet rippijuhliin. 

Vierailija
47/58 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää menemästä molempiin? Liian pitkä matka?

Ei mikään mahdoton matka, mutta aika raskaaksi tuo tulisi vieraalle.

Höh. Olin pahimpana vuotena 13 lakkiaisissa. Vaati reittisuunnittelua ja aikataulutusta. 

Vierailija
48/58 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuminen viivästynyt ja on vieläkin epävarmaa? No en kyllä menisi. Tuskin on kovin hyvät arvosanatkaan.

Vierailija
49/58 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseni on vaikea vastata, kun olen menossa nyt näillä näkymin 5 lakkiaisiin, 6 kutsua on tullut mutta nuo 6. on 650km päässä joten ne jäänee ihan vaan sen takia väliin. Eikö ole tämä edes ennätys, muutama vuosi sitten oli 8kpl lakkaisia, joissa kävin.

Huoh miksi jotkut saavat aina kaikki kutsut. Olin viimeksi kutsuttuna lakkiaisissa 20 vuotta sitten, kun kaveri valmistui.

Vierailija
50/58 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molempiin tietenkin, kun se kerran on mahdollista. 

Mulla on ollut kerran kahdet, jotka ovat olleet nikn kaukana toisistaan, etten voinut mennä molempiin. 

Samassa kaupungissa olen nuorempana käynyt todella monissa samana päivänä. (Hiukan noloa kylläkin käydä vain äkkiä)

Emme halua rampata pitkin ja poikin, ja haluamme viihtyä paikan päällä pidemmän aikaan, eikä vain piipahtaa.

Se ei kyllä ole yo-juhlien tarkoitus, että jäädään sinne notkumaan, ellei niin ole erikseen pyydetty.

Vierailija
51/58 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan joka vuosi käyty useammat lakkiaiset ihan sujuvasti. Ei ole tarvinnut tietenkään matkustaa satoja kilometrejä. Jos tulisi joko tai-tilanne, valitsisimme meille läheisemmän ihmisen juhlat.

Vierailija
52/58 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meet mihin haluat. Et mene ellet halua. Mitä sä oikeasti täällä vongut? Haet jotain oikeutusta tunteillesi? Tunne ihan mitä paskaa haluat.

Vierailija
53/58 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hullu kysymys. Tietenkin menisin molempiin. Olen itse ollut kolmissa ylppäreissä samana päivänä, ja minusta se on ihan tavallista. Jättäisin viimeiseksi sen paikan, jossa haluaisin viipyä pisimpään.

Ylioppilastahan sinne mennään juhlimaan eikä hänen vanhempiaan. Typerää kostaa lapselle se, että hänen vanhempansa eivät halunneet lähteä mökiltä teidän rippijuhliinne.

Ei se ole kostamista, jos ihmisiä kohdellaan kuten he kohtelevat muita. Se olisi kostamista, jos ilmoittautuisi ja sitten peruisi samana päivänä osallistumisensa. Ehkä tuoreen ylioppilaan vanhe,mat miettivät nyt kahdesti, miten jatkossa kohtelevat muita.

Huh, aika ikävältä kuulostaa. Jos kyseessä on läheinen ystävä, niin varmaan tunnet ylioppilaankin aika hyvin. Hänellehän tässä kostetaan, syyttömälle.

Vierailija
54/58 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasit jo myöntävästi saamaasi kutsuun etkä voi perua sitä vain siksi että joku toinen on myöhemmin esittänyt oman kutsunsa. Ellet voi tai halua osallistua molempiin, ilmoitat jälkimmäiselle kohteliaaseen sävyyn: kiitos, mutta ehdin jo aiemmin lupautua muualle, mutta paljon onnea lakkinsa saavalle.

Vierailija
55/58 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osallistu molempiin. Jos välimatkat ovat kovin pitkiä, sat varmaan juhlien järjestäjien kanssa sovittua, että käyt toisissa juhlissa lauantaina ja toisissa sunnuntaina. Meillä lakkiaisiin on tulossa vieraita kahtena eri päivänä juri sen vuoksi, että kutsuja on tullut samoille ihmisille moneen eri paikkaan.

No ei näin. On eri asia, jos jossain järjestetään yo-juhlia koko viikonlopun, mutta yleistä se ei ole, juhlat ovat yleensä kyllä päättäjäispäivänä.

Vierailija
56/58 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet molempiin, niin anna vaatimaton lahja 2. tapaukselle.

Vierailija
57/58 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sä nyt ajattelet itseäsi, et ylioppilaita.

Jos olisit fiksu niin;

- menisit milempiin

- viipyisit jonkin aikaa, ei mitään pitkää seurustelua kaikkien kanssa

- olisit iloinen että sait kutsun molempiin juhliin

Vierailija
58/58 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi