Kumpiin ylppäreihin menisitte?
1. Hyvät ystävät, jotka ovat jo aikaisemmin keväällä esittäneet kutsun ja vastasimme tähän myöntävästi, ovat aina osallistuneet meidän lastemme juhliin.
2. Vanhin ystäväni, jonka lapsen valmistuminen on viivästynyt ja valmistuminen on ollut epävarmaa tänä keväänä- Eivät osallistuneet lapsemme rippijuhliin, koska olivat mökillä, kun taas me osallistuimme kaksi vuotta aikaisemmin tämän saman nuoren rippijuhliin ja järjestimme omat mökkeilyt niin, että pystyimme osallistumaan. Pahoitin mieleni tuosta, että eivät tulleet rippijuhliin, mutta en sanonut asiasta mitään. Tiedän, että he käyvät kuitenkin mökkeilyn aikana kotona, sillä heidän mökillään ei ole vaatteiden pesumahdollisuutta.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylpäärithän ovat sellaiset, missä ylipäänsä käydään piipahtamassa. Käytte ensin pikaisesti siellä "ei-niin-kivassa" paikassa, pahoittelette ja jatkatte kivempaan paikkaan juhlimaan pitempään.
Tai sitten juhlitte siellä kivemmassa paikassa pitempää ja piipahdatte ihan lopuksi pikaisesti siellä ei-niin-kivassa paikassa.
Mä tekisin itse ensimmäisellä tavalla, kun olisi "tekosyy" vaihtaa paikkaa ja kivemmista juhlista ei olisi kiire pois.
En ole koskaan ennen vain piipahtanut ylppäreissä, vaan ollaan juteltu tuttujen kanssa yms.
No kerta se on ensimmäinenkin. Yleensä ihmiset ymmärtävät, että vierailla saattaa olla useampi paikka, missä vierailla.
Kävisin kummassakin kakku kahvit kelpaa aina
Oletan, että nuo molemmat juhlat ovat sellaisia, että ap on kutsuttu vain siksi, että hän laskee vastavuoroisuutta excelissä ja muistaa aina kertoa, kuka tuli juhliin tai kuka ei kutsunut. Voihan olla, että se rippijuhliin saapumattomuus johtui siitä, että ap ei noudattanut kutsua, kun oli ko. lapsen 5v juhlat ja vastavuoroisuuden nimissä heidän oli jätettävä rippijuhlat väliin.
Itse osallistuisin molempiin, jos se olisi mahdollista. Jos ei, niin menisin niihin, joihin olen jo lupautunut, mutta muistaisin valmistuvaa silti.
Musta on aina ikävää, jos juhlittavat joutuu aikuisten pelinappulaksi, se on kuitenkin heidän juhla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hullu kysymys. Tietenkin menisin molempiin. Olen itse ollut kolmissa ylppäreissä samana päivänä, ja minusta se on ihan tavallista. Jättäisin viimeiseksi sen paikan, jossa haluaisin viipyä pisimpään.
Ylioppilastahan sinne mennään juhlimaan eikä hänen vanhempiaan. Typerää kostaa lapselle se, että hänen vanhempansa eivät halunneet lähteä mökiltä teidän rippijuhliinne.
Ei se ole kostamista, jos ihmisiä kohdellaan kuten he kohtelevat muita. Se olisi kostamista, jos ilmoittautuisi ja sitten peruisi samana päivänä osallistumisensa. Ehkä tuoreen ylioppilaan vanhe,mat miettivät nyt kahdesti, miten jatkossa kohtelevat muita.
Kerroppa mulle, että miten olisivat voineet kutsua juhliin ennen kuin on varmaa, että lapsi pääsee ylioppilaaksi.
Ja rippijuhlista: Ei niihin yleensä kutsuta kuin lähin suku ja kummit.
Minä menisin molempiin juhliin. Ja jos vaikka sun mielestä vanhemmat on jotenkin hölmöjä, niin ei se ainakaan nuoren vika ole. Taas toisaalta - ei sua halutakaan juhliin, jos olet sinne naama nurinpäin menossa. Parempi kun pysyt kotona.
Sinne missä on paremmat paperit, oppii opiskelijanalut kilpailuyhteiskunnan säännöt tulevaisuutta varten.
Vierailija kirjoitti:
Oletan, että nuo molemmat juhlat ovat sellaisia, että ap on kutsuttu vain siksi, että hän laskee vastavuoroisuutta excelissä ja muistaa aina kertoa, kuka tuli juhliin tai kuka ei kutsunut. Voihan olla, että se rippijuhliin saapumattomuus johtui siitä, että ap ei noudattanut kutsua, kun oli ko. lapsen 5v juhlat ja vastavuoroisuuden nimissä heidän oli jätettävä rippijuhlat väliin.
Ei ole koskaan kutsuttu mihinkään 5-vuotissynttäreille, joten eipä tuo teoriasi pidä paikkaansa.
Ei ole ylioppilaan vika ne rippijuhlat. Molempiin menisin.
Vierailija kirjoitti:
Kerroppa mulle, että miten olisivat voineet kutsua juhliin ennen kuin on varmaa, että lapsi pääsee ylioppilaaksi.
Ja rippijuhlista: Ei niihin yleensä kutsuta kuin lähin suku ja kummit.
Minä menisin molempiin juhliin. Ja jos vaikka sun mielestä vanhemmat on jotenkin hölmöjä, niin ei se ainakaan nuoren vika ole. Taas toisaalta - ei sua halutakaan juhliin, jos olet sinne naama nurinpäin menossa. Parempi kun pysyt kotona.
Ei meidän rippijuhlissamme toimita noin. He kutsuivat meidät ja osallistumme, me kutsuimme heidät, eivät osallistuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää menemästä molempiin? Liian pitkä matka?
Halu, kiinnostus, motivaatio jne jne. t. ap
Musta ystävät, jotka kostaa ei ole ystäviä ensinkään.
Kutsutaanko nykyisin ihan vaan tuttujakin rippijuhliin?
Vierailija kirjoitti:
Kutsutaanko nykyisin ihan vaan tuttujakin rippijuhliin?
Ainakin meillä 90-luvulla oli ihan tavallista kutsua myös esim. naapurit rippijuhliin.
Molemmissa voi käydä pyörähtämässä, jos ei oo kovin pitkät välimatkat.
Ensimmäisiin juhliin on kutsuttu ja otettu kutsu vastaan, joten sinne. Kakkosjuhlista ei vielä varmuutta valmistuuko nuori. Voi olla, ettei noita kakkosjuhlia tule tänä keväänä, vaan myöhemmin. Jos ap ei halua käydä molemmissa juhlissa, niin kiittää kutsusta ja ilmoittaa ehtineensä ottaa toisen kutsun vastaan, jos kakkosjuhliin tulee kutsu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hullu kysymys. Tietenkin menisin molempiin. Olen itse ollut kolmissa ylppäreissä samana päivänä, ja minusta se on ihan tavallista. Jättäisin viimeiseksi sen paikan, jossa haluaisin viipyä pisimpään.
Ylioppilastahan sinne mennään juhlimaan eikä hänen vanhempiaan. Typerää kostaa lapselle se, että hänen vanhempansa eivät halunneet lähteä mökiltä teidän rippijuhliinne.
Ei se ole kostamista, jos ihmisiä kohdellaan kuten he kohtelevat muita. Se olisi kostamista, jos ilmoittautuisi ja sitten peruisi samana päivänä osallistumisensa. Ehkä tuoreen ylioppilaan vanhe,mat miettivät nyt kahdesti, miten jatkossa kohtelevat muita.
Sitten mietitään miksi mielenterveysongelmia on niin paljon, kun osa jää märehtimään kun joku oli mökillä vaikka meillä oli juhlat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molempiin tietenkin, kun se kerran on mahdollista.
Mulla on ollut kerran kahdet, jotka ovat olleet nikn kaukana toisistaan, etten voinut mennä molempiin.
Samassa kaupungissa olen nuorempana käynyt todella monissa samana päivänä. (Hiukan noloa kylläkin käydä vain äkkiä)
Emme halua rampata pitkin ja poikin, ja haluamme viihtyä paikan päällä pidemmän aikaan, eikä vain piipahtaa.
Ylppäreissä ei yleensä olla hirveen pitkiä aikoja, ellei kyse sitten ole pitkänmatkalaisista.
Tarvitseeko tuota edes miettiä? Minä menisin sen perheen juhliin, joka on ollut vastavuoroinen. Toiseen paikkaan ilmoittaisin, ettei ehditä, koska ollaan mökillä.