Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään nähtiin, kuinka onneton ja sekava Suomen kriisiviestintä edelleen on verrattuna muuhun EU:hun

Vierailija
15.05.2026 |

Kaikilla kansalaisilla pitäisi 112 sovellutuksen asetukset olla varmistettu siihen malliin, että puhelimesta tulee äänihälytys heti kun vaaratiedote tulee oli puhelin äänettömällä tai äänellisellä!

Pannaanko toiminkunta  pohtimaan asiaa. 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin viideltä syvästä unesta (korvatulpat tosin) kun hävittäjä lensi hyvin läheltä taloamme Itä-Hki. Olin ihan töttöröö, en muistanut mikä päivä on tai mitään. Mutta nopeasti kun taas tuli uusi ja uusi hävittäjä ymmärsin et perrkele nys se alko ?!! ei kun teeveetä auki kun olin unohtanu ladata kännyn ja näytti 2%.. no sieltä näin vaaratilanteen uudellemaalle. Olin kyllä siinä ymmyrkäisenä unisena. ja äänet kuulu taivaalta muttn nähny mitään.  Mut silti ei mulle tullut mitään paniikkia edes, oottelin aamuteeveen alkua ja siellä Poutakin ihmetteli, et läheks mä nyt kertoo säästä vaikka vaaratiedote ja pois ikkunoiden eestä sisätiloissa piti pysyä. 

Autotiellä (mikä vilkas) ei auton autoa..... no ompahan nyt sitten koettu tämä eka droonivaroite uudellemaalle. Ja sen jälkeen nukahdin vielä (eläkeläinen) kun olen niin ja nukuin tosi sikeesti. Onko tämä ees normaalia, että noin vain nukuin ja pystyin nukkumaan taas.  Luotan Suomen puolustukseen, niin se kai sitten syynä.. 

Vierailija
22/31 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se pitäisi tulla puhelimiin ihan ilman mitään sovelluksia, eikö muka ole mahdollista?

Euroopan unioni edellyttää jäsenvaltioiltaan kansallisia vaaratiedotejärjestelmiä, jotka tavoittavat alueella liikkuvat kansalaiset matkapuhelimien kautta. [1]

Toiminta: Järjestelmä perustuu solulähetystekniikkaan (Cell Broadcast), jolloin viestit ja hälytysäänet saapuvat automaattisesti alueen kaikkiin puhelimiin riippumatta siitä, onko käyttäjä ladannut erillistä sovellusta.

On käytössä muualla EU:ssa. Meillä ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä näkee miten jengi sekoilee ja provosoituu sekunnissa. 

Vierailija
24/31 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jos on Ukraina niin kohdellaan kuin elefanttia olohuoneessa.

Vierailija
25/31 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

venäjän sotapropagandaa drooneista, ilmiantakaa kaikki tällaiset aloitukset

Tällaiset aloitukset eivät noin vain poistu.

poistuu kun ilmiannan ja laitan perusteeksi "venäjän trollin sotapropagandaa drooneista, poistakaa kaikki tällaiset aloitukset"

Eivät poistu. Mitä typerämpi aloitus, sitä varmemmin se on ja pysyy. Esimerkkinä aasiaan pakenevat nuoret miehet.

Vierailija
26/31 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajan yli tulee droonia ja Hanta-virusta ja kaikki ovat housut kintuissa ja kesälomalaiset hakevat kaksin käsin lisää virusta eri kohteista, eikä mitään matkoja ole vieläkään viranomaisten toimesta peruttu?

Vierailija
27/31 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa kun koko ajan hoetaan kuinka valmiita ollaan siihen tulevaan sotaan. Saavat kyllä sotia itsekseen meidän typerät päättäjät. 

Mitään sotaa ei tule lopeta ne harhaanjohtavat puheet

Vierailija
28/31 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajan yli tulee droonia ja Hanta-virusta ja kaikki ovat housut kintuissa ja kesälomalaiset hakevat kaksin käsin lisää virusta eri kohteista, eikä mitään matkoja ole vieläkään viranomaisten toimesta peruttu?

Miksi kerrot vuosien takaisia juttuja.

Vierailija
29/31 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole ollut sovellusta. Ryhdyin etsimään sitä, myös erilaisilla hakusanoilla. Ei löytynyt. Olen eläkeläinen ja heräsin seitsemän jälkeen ja laitoin teeveen päälle. Siellä puhuttiin vaaratiedotteesta joka seuraavassa uutispätkässä oli peruttu. Jos puhelimeen olisi tullut piippi, olisin herännyt aiemmin siihen. Nukun ikkunan vieressä Helsingissä.

Heräsin lentokoneiden jylinään ennen viittä Helsingissä. 

Vierailija
30/31 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska on osunut tuulettimeen! TÄMÄ EI OLE NYT HARJOITUS. Viesti päättyy. 

Jotain tällasta lampaille.

Vierailija
31/31 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Muttaku Sanna ! :( "

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme