Drooni mahdollisesti Helsingissä, vaaratiedote annrttu!
Kommentit (225)
Vierailija kirjoitti:
Hienoa Suomi, hyvin toimittu! Ihmisiä varoitettiin ennalta, varoiksi, vaikka mitään latastrofia ei tapahtunut. Parempi näin.
Ellei olisi varoitettu, olisi noussut hirveä älämölö ja pantu tiedotuksen puute hallituksen ja persujen syyksi.
tosi hyvin varoitettiin. tuohon aikaan käänsi kylkeä oikealle kunnes aamulla sain lukea että mahdollisia pommeja oli ilmassa. todella hyvin tiedotettu!
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin ylivaroitetaan,kuin alivaroitetaan.
Kaikesta pitää aina valittaa!
Miksi näistä pitäisi edes varoittaa? Mikä on todennäköisyys että tapahtuu jotain henkilövahinkoja? Lottovoiton luokkaa?
Vierailija kirjoitti:
Taas kerran Suomen viranomaiset mokasi totaalisesti kun vaaratiedotetta ei osata perua. Ei kukaan työnantaja tai koulu voi vaatia läsnäoloa jos on voimassa viranomaisten käsky pysyä sisätiloissa.
Miten tää on niin vaikeeta Suomessa 🙄
Mitäpä hyötyä siitä vaaratiedotteen perumisestakaan on kun suurin osa sen alueen asukkaista ei ole mitään tiedotetta saanutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tällainen vaaratiedote on annettu? Mulla käytössä kaksi puhelinta ja esim mitään viestiä ei ole tullut kumpaankaan yön aikana ja olen asiasta täysin autuaan tietämätön? Tämä siis Helsinki-Espoo alueella.
Minulla tuli 112 sovellukseen.Jonka tulisi löytyä tolloiltakin.
kuka sen maksaa? meinaan ei ole varaa älyvempaimiin. Sossu nauroi viimeksi minut pihalle kun menin. Lisäksi kyseessä sovellus eli pitää antaa data googlelle.
Voisiko olla joku järjestelmä kaikille kun ihan verojakin maksetaan?
Ilmoitin jo pomolle, että droonivaaran takia en voi tulla töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tällainen vaaratiedote on annettu? Mulla käytössä kaksi puhelinta ja esim mitään viestiä ei ole tullut kumpaankaan yön aikana ja olen asiasta täysin autuaan tietämätön? Tämä siis Helsinki-Espoo alueella.
kuka sen maksaa? meinaan ei ole varaa älyvempaimiin. Sossu nauroi viimeksi minut pihalle kun menin. Lisäksi kyseessä sovellus eli pitää antaa data googlelle.
Voisiko olla joku järjestelmä kaikille kun ihan verojakin maksetaan?
Minullekin sossu nauroi viimeksi...
Samoin, ja ens viikkokin menee kalsareiden pesussa.
Miksi puolustusvoimilla ei ole mitään laitetta millä näkee vieraat sotakoneet ilmassa? Onko unohtunut puolustuvoimien tehtävä vai onko rahat mennyt byrokratiaan?
Pudottikohan se Israelilta ostettu Daavidin linko ne kaikki droonit jo Harmajan yllä kun Hornettien ei tarttenu ampua alas yhtään?
Vierailija kirjoitti:
Miksi puolustusvoimilla ei ole mitään laitetta millä näkee vieraat sotakoneet ilmassa? Onko unohtunut puolustuvoimien tehtävä vai onko rahat mennyt byrokratiaan?
Kyllähän ne rahat herkästi menevät johtajien palkkoihin...
t. Punainen Risti
Vierailija kirjoitti:
Pudottikohan se Israelilta ostettu Daavidin linko ne kaikki droonit jo Harmajan yllä kun Hornettien ei tarttenu ampua alas yhtään?
Ei saatu Israelin daavidin linkoa koska presidenttimme Alexander Stupid meni antamaan tukensa Palestiinalle. Ulkomaanpoliitiikan kukkanen. Ehkä Hamas antaa meille raketteja?
Mistä johtuu meidän kulttuurissa se että lyödään kärpästä kirveellä? Esim. kouluampumiset aiheutti suurvarautumiset ym. ym.
Mutta tällaiset asiat lakaistaan sitten maton alle?
Miten kukaan voisi pk-seudulla tietää enää yhtään mitään mistään kun Elisan kaapeliverkostakin lähti kai Maikkari ja siis myös Huomenta Suomi ja Pekka Pouta. (Pekka Poudan koira tosin lähti jo aiemmin.)
Onko droonista havaintoa vai mihin hälytys perustui? Kiinnostaisi vain tietää kuinka vakava uhka on ollut.
Missä se drooni nyt on?
Miten tilanne erosi siitä, jos drooni olisi tullut Venäjältä? Olisiko silloinkin vain levitelty käsiä.
Siis miten ihmeessä Suomessa, jonka pitäisi olla kuitenkin ihan kehittynyt maa, ei saada push-ilmoituksia lähtemään kaikkiin alueella oleviin puhelimiin? Ihan kuin nyt kaikilla alueella olevilla olisi joku sovellus ladattuna. Ihan älytöntä.
Juuri olin Tanskassa ja kun siellä oli sireenien kokeilu, tuli minunkin puhelimeen ilmoitus (ei ollut tekstiviesti, vaan push-ilmoitus), että on vain testi, vaikkei minulla mitään sovellusta ollut.
Ihan kehitysmaa, ettei kaikkia saada tiedotettua Suomessa, vaan ainoastaan niitä, joilla on joku jatkuvasti paikannusta käyttävä sovellus ladattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osannut katsoa 122 sovellusta kun en tiennyt vaarasta. Nyt siellä on vaara ohi ilmoitus. Pitää vain tietää että on vaara jotta ymmärtää katsoa sen 112 sovelluksesta.
No kyllä minulle tuli 03.54 vaaratiedote.
Ja tilanne ohi tiedote 7 jälkeen.
Herättikö 112 sovellus sinut 03.54. Minua ei.
Minä en herännyt yöllä. Ilmoitus oli tullut, vaikka asun Uudenmaan ulkopuolella. Vaara ohi -tiedotteen huomasin sitten kun se tuli vaille klo 8. Molemmissa ilmoituksissa oli eri laajuinen kartta vaara-alueesta. Kummastelin kyllä miksen herännyt yölliseen viestiin, äänet on päällä niin puhelimessa kuin äppissä.
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan voisi pk-seudulla tietää enää yhtään mitään mistään kun Elisan kaapeliverkostakin lähti kai Maikkari ja siis myös Huomenta Suomi ja Pekka Pouta. (Pekka Poudan koira tosin lähti jo aiemmin.)
Minne se Poudan koira lähti?
Ihmehäslinki yhden MAHDOLLISEN droonin takia. Ajatelkapa, jos niitä olisi vaikkapa 1000 tai 2000. Hesulissa avuttomuus kukkii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osannut katsoa 122 sovellusta kun en tiennyt vaarasta. Nyt siellä on vaara ohi ilmoitus. Pitää vain tietää että on vaara jotta ymmärtää katsoa sen 112 sovelluksesta.
Jos asetukset ovat oikein, se sovellus lähettää sinun puhelimeen sen tiedotteen.
Suomi on hereillä.