Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Drooni mahdollisesti Helsingissä, vaaratiedote annrttu!

Vierailija
15.05.2026 |

Pysykää sisällä 

Kommentit (220)

Vierailija
121/220 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tällainen vaaratiedote on annettu? Mulla käytössä kaksi puhelinta ja esim mitään viestiä ei ole tullut kumpaankaan yön aikana ja olen asiasta täysin autuaan tietämätön? Tämä siis Helsinki-Espoo alueella.

Minulla tuli 112 sovellukseen.Jonka tulisi löytyä tolloiltakin.

En ole edes kuullut tuollaisesta sovelluksesta

Vierailija
122/220 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Puolustusvoimilla ei ole havaintoja drooneista, kertoo puolustusvoimien viestintäasiantuntija Henrik Gahmberg Iltalehdelle.

Sisäministeriön pelastusylijohtaja Kimmo Kohvakka kuitenkin sanoo STT:lle, että tämänhetkisten tietojen mukaan Suomeen harhautui ainakin yksi drooni."

No voi helevatti sentään. On tämä viestintä kyllä sitten vaikeata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/220 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa Suomi, hyvin toimittu! Ihmisiä varoitettiin ennalta, varoiksi, vaikka mitään latastrofia ei tapahtunut. Parempi näin. 
Ellei olisi varoitettu, olisi noussut hirveä älämölö ja pantu tiedotuksen puute hallituksen ja persujen syyksi. 

Persu uhriutuu jo etukäteen :D

Vierailija
124/220 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko koulua tänään ollenkaan

Joko Uusimaa on eristetty,joko reserviläisille jaetaan aseet ja muonapakkaukset ja kossupullo,joko?

Vierailija
125/220 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tällainen vaaratiedote on annettu? Mulla käytössä kaksi puhelinta ja esim mitään viestiä ei ole tullut kumpaankaan yön aikana ja olen asiasta täysin autuaan tietämätön? Tämä siis Helsinki-Espoo alueella.

En osannut katsoa 122 sovellusta kun en tiennyt vaarasta. Nyt siellä on vaara ohi ilmoitus. Pitää vain tietää että on vaara jotta ymmärtää katsoa sen 112 sovelluksesta. 

Vierailija
126/220 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole edes kuullut tuollaisesta sovelluksesta

Mitäääh?oikeesti?

Vierailija
127/220 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pistetään lentoliikenne seis Hki-Vantaalla, niin  on siellä tutkassa jotain ollut.

Vaan eihän tästä viestinnästä ota taas mitään selvää. Kylläon-Eiolehavaintoa.

Vierailija
128/220 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"– Kyllä. Meillä oli sellaista tietoa, että drooneja on lähestymässä.

Drooneja monikossa?

– Kyllä.

Mistä tieto on ollut peräisin?

– Sanotaan, että meillä on sellaista operatiivista tietoa.

Gahmbergin mukaan ei voida täysin varmasti sanoa, että drooneja ei ole ollut Suomen ilmatilassa, mutta hän painottaa sitä, että minkäänlaista havaintoa sellaisista ei ole."

SELVÄ! Vai oliko?

Savolainen havainto?

Maailman parhaat puolustusvoimat vetää tällaisen "havainnon" näköjään aivan vihkoon.

Vierailija
129/220 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaara ilmoituksen voisi antaa facebookissa tai whatsuppissa. Kaikilla kuitenkin on sellainen.

Vierailija
130/220 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitanko lapsen kouluun?

Et, laitat sen toriin myyntiin ja käyt hakemassa kaljasalkun ja alat kaataan.

Vierailija
131/220 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osannut katsoa 122 sovellusta kun en tiennyt vaarasta. Nyt siellä on vaara ohi ilmoitus. Pitää vain tietää että on vaara jotta ymmärtää katsoa sen 112 sovelluksesta. 

No kyllä minulle tuli 03.54 vaaratiedote.

Ja tilanne ohi tiedote 7 jälkeen.

Vierailija
132/220 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihenhän on kehitteillä uusi äppi, jotta tietää katsoa, mitä 112 äpissä on varoitettu. 

Vierailija
133/220 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mikään drooni olen vaan ufo siksi hävittäjät eivät löydä sitä. Tulijat toisesta aurinkokunnasta etsivät uutta mestaa asuttavaksi ja Suomi vaikuttaa hyvältä, hyvät sossurahat ym.

>Neekeriufo, tuli demaritorakoiden houkuttelemana

Kelamassit & sipulin kämppä kiikarissa ajattanut toisesta aurinkokunnasta ne suomeen. 

Vierailija
134/220 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko drooni voi olla Hgin päällä jos lentää suoraan?  10 min?

Tää oli klo 5 aamulla. Et sikäli ihan idioottimaista alkaa lietsoa tätä klo 8.

Mut joo eräitä kollegoita herätetty ja menneet klo 6 töihin. Kyseessä ei oo PV, poliisi tai ministeriu. Jengi taas täpinöissä kun saavat leikkä sotaa. Se on kiva kaveri se Zele.

Mua kyllä häiritsi se hävittäjä mut onnistuin nukahtamaan uudestaan.

On se vaan se jokerilauma Valtonen, häkkänen, stubb. 

Vierailija
135/220 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

noniin, taasko on jahdattu silliparvea niinku ruåttalaiset? siellä mitään ollut ja kansa panikoi. ukrainalta karkailee homma taas käsistä, eli rahoitus pitää lopettaa, kun eivät hallitse lelujaan.

Vierailija
136/220 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minulle tuli 03.54 vaaratiedote.

Ja tilanne ohi tiedote 7 jälkeen.

Tuliko tiedotteesta joku ilmoitus vai pitikö mennä erikseen katsomaan tiedotetta?

Vierailija
137/220 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolustusvoimat: Drooneista ei havaintoa – Tästä syystä vaaratiedote annettiin
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6dceae76-82c4-4b14-94fc-13c50ac2fd7f

Pienistäkin asioista varoitetaan helsingin pellejä mutta varoitusta ei tulisi vaikka muihin kaupuihin hyökättäisi urakalla. 

Droonivaaravaroitus saatiin Latviasta. Latvian 112.lv hälytti puhelinilmoituksella vaarasta. https://www.delfi.lv/193/politics/120117766/pierobezas-novados-izsutits…

Vierailija
138/220 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko se häly-tys tekstiviestillä? Minä en saanut.

Ei kun hälytys tulee appilla. Pitää olla ilma vaara -appi.

Kaikkialla muualla Euroopassa pusketaan hälytykset hätäviestinä puhelimiin jotka ovat vaara-alueella. Puhelin piippaa vaikka olis äänettömällä.

Mutta Suomessa pitää kehittää erillinen appi.

Jep, viime kesänä Saksassa tuli puhelimeen ilmoitus lähestyvästä vaarallisesta ukkosmyrskystä. Ja ihan suomalaiseen liittymään. Täällä ei saada mitään tehtyä kuin kalliilla rahalla ja kestää sata vuotta

Vierailija
139/220 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Puolustusvoimilla ei ole havaintoja drooneista, kertoo puolustusvoimien viestintäasiantuntija Henrik Gahmberg Iltalehdelle.

Sisäministeriön pelastusylijohtaja Kimmo Kohvakka kuitenkin sanoo STT:lle, että tämänhetkisten tietojen mukaan Suomeen harhautui ainakin yksi drooni."

No voi helevatti sentään. On tämä viestintä kyllä sitten vaikeata.

V'ittu mitä selittelyä. Myöntäkää nyt vain, että mitään drooneja ei ollut, vaan näitte omianne.

Vierailija
140/220 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus mitä perujen pelottelua. Uskooko joku näitä!?!?!!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä