Mitä tuotteita et enää viitsi ostaa hintojen nousun jälkeen?
Itse en enää osta naudan jauhelihaa. Jotkut teetkin jää ostamatta.
Kommentit (97)
Lihat jätin pois kokonaan, paitsi koiralle joskus kanaa. Koira saa parasta ruokaa ja pääsee el tarvittaessa. Mä syön sit sitä, mihin on varaa. Kesällä poimin pakastimen täyteen marjoja, jotta voin koko vuoden tehdä marjarahkaa. En käy kampaajalla. En maksullisissa harrastuksissa.
Lääkäriin ja mahdollisiin tutkimuksiin ei ole varaa, vaikka mulla on kovaa vatsakipua vasemmalla puolella… pelkään syöpää. Ei ole varaa mennä. Ehkä valtio toivoo sitä? Mut kuka koirani hoitaa, jos mä lähden…?
Jäätelöä tulee ostettua nykyään vaan harvoin, vaikka se on ainoa herkku, josta oikeasti tykkään.
En osta enää lainkaan karkkeja enkä muitakaan sokeri/suola herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Lohi vaikka vaan lapsi syö sitä. Kokonaista en todellakaan osaa käsitellä vaikka kokonainen on välillä kohtuu hintainen.
No jos lapseen uppoaa kokonainen (toki kannattaa etsiä se pieni yksilö, niitäkin on välillä), niin siitä vaan tarpeeksi iso vuoka tai vaikka pelti, pää tarvittaessa irti ja mausteet mahaan ja siitä uuniin. Helppoa ja hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Jäätelöä tulee ostettua nykyään vaan harvoin, vaikka se on ainoa herkku, josta oikeasti tykkään.
Jäätelöhän on halpaa kuin mikä. Noin 2,50 euroa litran paketti. Melkein kaksi pakettia saa yhden Fazerin sinisen levyn hinnalla.
Kampaamossa ei enään käydä.
Naudanjauhelihaa ei enää osteta. Leikkeleitä harvoin. Kahvi tarjouksesta. Lisätty linssien ja papujen käyttöä.
Kanisterissa ostan nestesaippuaa.
Suihkusaippua vaihtui Marseille palasaippuaan.
Vaatteet alesta tai halpa merkkejä.
Silmälasit halvimmasta alesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
julkiseen terveydenhuoltoon minulla ei enää ole varaa, kun käyntimaksut nousee.
Syöpä hoidoista selvinneenä olisi minullakin kontrolli käynti syksyllä. En mene, ei ole rahaa tuhlata mokomaan kuvaukseen eikä oikein kiinnosta tilanne muutenkaan. Köyhät kyykkyyn tai monttuun.
Ei ne kuvaukset erikseen maksa. Parin minuutin puhelu, kun lääkäri lukisi tulokset ääneen maksaisi seitsemänkymppiä.
Itse kävin labroissa, tt-kuvauksissa ja luin tulokset itse Maisasta. Eikä maksanut mitään.
Täältä on lähdettävä eri kaupunkiin kuvaukseen, maksaa kun en ole vielä lentämään oppinut.
Ei ole jäänyt mikään mielrinen ostamatta.
Ostan kaikkea,mut on ruokavalio muuttunut.Oon pihi eli katson mietin tarkkaan mitä ostan.Kaikkee on mitä tarttee.
Tuotteista näitä en enää osta:
- kivennäisvedet
- liha/leikkeleet
- Fazer (boikotoin myös pakkauskokojen pienentymisen vuoksi, lisäksi maku mennyt alaspäin)
- keksit, sipsit, jäätelö
- marketin kukkakimput: näitä ostin 2 rt/kk piristämään kotiani
- valion profeel hinnoitteli itsensä ulos jääkaapistani
Palvelut:
- työpaikkaruokailu
- ravintolassa käyn nykyisin harvakseltaan
- kodin kiinteä netti: puhelimen netin jaolla pärjää hyvin)
- kampaajan palvelut
Tässäpä näitä. Elintason lasku harmittaa, mutta enemmistö halusi tätä, kun "emme ole ansainneet elintasoamme". Kertoisiko joku milloin saavutamme sen tason, jonka ansaitsemme - kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tomaatit jää ostamatta, jos hinta alkaa nelosella ja kurkku kolmosella alkavalla kilohinnalla.
Se on joka vuosi sama juttu tässä vaiheessa. Jää mullakin kauppaan, enkä osta ulkomaista.. Kuukausi eteenpäin niin alkaa saamaa kotimaista alle eurolla kilo.
Kotimaisia tomaatteja ei ole saatu vuosiin alle euron kilohintaan.
Vierailija kirjoitti:
Yksittäin myytävien jäätelöpuikkojen kilohinta saattaa olla kymmenkertainen verrattuna pahvipakkauksessa myytävän jäätelön kilohintaan. Kannettaa verrata kilohintoja.
No en oo vuosiin ostanut marjoja, enkä muitakaan kalliita hedelmiä. Mandariineja ostan että saan edes jostain c-vitamiinia. Enkä osta niitä kalleimpia artesaani-valmisruokia. Ite yritän nykyään kokata.
Olisin maksanut nousseen hinnan, mutta valmistajat halpuuttivat ja muuttivat tuotteitaan niin, että ei enää tarvitse ostaa monia tuotteita ollenkaan, koska ovat pilalla.
Vierailija kirjoitti:
Koska ruoan hinta on noussut niin ostan pelkkää ruokaa ja shampoota. En osta vaatteita enkä kodin tavaroita enkä käy kampaajalla.
Sama. Ennen ostin aina ohimennen vaatekaupoista kaikkea pientä kivaa, mutten enää moneen vuoteen. Nykyään ostan vain välttämättömät alusvaatteet ja kengät, vaatekaappia läpi käymällä löysin käyttökelpoisia vaatteita pitkäksi aikaa.
Sama minulla. Onneksi reseptit saa uusittua soittamalla jos loppuu tai ehtii vanheta. Lääkäriin ei ole enää varaa.