Mitä tuotteita et enää viitsi ostaa hintojen nousun jälkeen?
Itse en enää osta naudan jauhelihaa. Jotkut teetkin jää ostamatta.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Kahvit ja suklaat vai tarjouksesta max. 4,99/pkt ja Fazer-suklaa väh. 4 levyä kympillä, Marabouta pitää olla 5. Limsat ja Vichy tarjouksesta max. 10,99/24 plo, mieluummin alle kympin.
Noissa vissyissä ja limuissa on todella kova litrahinta alellakin. Halvemmalla saat 1,5 litran pullon jotain Cooppia tai Pirkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Lohi vaikka vaan lapsi syö sitä. Kokonaista en todellakaan osaa käsitellä vaikka kokonainen on välillä kohtuu hintainen.
Meillä on tarjouksessa usein fileeraus kaupan päälle. Ruodoista ja päästä saa hyvän liemen.
Tuotteista ostan sitä mitä tarvitsen, mutta kaiken ylimääräisen palvelujen käytön olen jättänyt minimiin. Parturit, autopesut, elokuvateatterit, remppapalvelut, autohuolto ymymym
suklaata en ole ostanut, eikä ole oikeastaan edes tullut mielihalujakaan suklaan suhteen pitkiin aikoihin.
Kahvi vaihtui Lidlin halvimpaan kahviin. Naudan jauhelihaa en enää osta. En myöskään suklaata ja kaakaota. Yleensäkin kaikki ostokset nyt vain tarjousten perusteella ja nekin harkiten. Kaikki ei välttämätön jää kauppaan.
Kauppaan jää nykyään:
-yksittäiset jugurtit
-avokadot yms kalliit hedelmät
-"herkku"leivät (nykyään ostamme lähinnä näkkäriä)
-tuoremehut
-karkit
Ostamme vain ihan perus ruoka-aineita, josta teemme tavallisia perinteisiä suomalaisia ruokia kasvaville teinipojille. Tyyliin makkarakeitto, kinkkukiusaus, jauhelihakastike ja perunat, makaronilaatikko yms. Päivällisen kaveriksi teen joka päivä jälkiruuan, jotta lapset saisi tarpeeksi energiaa. Jälkkäriksi lähinnä marjakiisseliä kermavaahdolla, itsetehtyä suklaavanukasta, mangorahka, pannaria jne. Eli hyvin perusruualla mennään. Valitettavasti ei ole enää mitään mistä voisi tinkiä, koska jääkiekkoilevat pojat ei linsseillä jaksa.
En enää mitään s- ja k-mafioilta. Käyn Lidl:ssä <3
- Lidl Prices -
Tomaatit jää ostamatta, jos hinta alkaa nelosella ja kurkku kolmosella alkavalla kilohinnalla.
Vaihtelee. Siirryin taas 300 gramman jauhelihapakettiin. Kun hintaa oli 400 grammaan tullut 1,20 lisää. Lätkittiin sitten pekonisuikalerasian loppu pakastimesta ja oli parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Tomaatit jää ostamatta, jos hinta alkaa nelosella ja kurkku kolmosella alkavalla kilohinnalla.
Se on joka vuosi sama juttu tässä vaiheessa. Jää mullakin kauppaan, enkä osta ulkomaista.. Kuukausi eteenpäin niin alkaa saamaa kotimaista alle eurolla kilo.
Pelkkää nautaa en ole ostanut, mutta sika-nauta onkin parempaa lihapulliin, murekkeeseen jne. Mehevämpää tulee.
Itse en ole edes kahvista luopunut. Meillä menee paketti viikossa ja siitä sopii vielä maksaa 8.99/pkt. Just sekin tippu euron. Fazerin sinistä ostan viikonloppuisin.
Leipää olen leiponut nyt enemmän. Johtunee kuitenkin siitä, että olen kyllästynyt noihin kaupan paahtoleipiin ja irtotiskien artesaanileipien hintoihin.
Kalaa ostan vähemmän kuin ennen.
Marjoja en osta enää ollenkaan kaupasta. Kun itse poimitut loppuvat pakastimesta, vedän c-vitamiiniporeilla ja banaaneilla seuraavaan satokauteen.
Mitään uusia tuotteita en enää ostele testiin, vaan ostoskorin sisältö on aina sama ja hyvin karsittu.
Fazerin suklaita en osta enää kuin harvoin tarjouksesta ja vielä harvemmin irtokarkkihyllystä.
Jäätelöä ostan paljon harvemmin kuin ennen, mutten niinkään hinnannousun, vaan laadun huonontumisen takia (mikä koskee aivan kaikkia marketista saatavia jäätelöitä ainakin omalla pikkupaikkakunnalla, missä ei ole tarjolla mitään pienvalmistajien jätskejä).
Ainoa, mistä en ole tinkinyt, on lemmikkien ruoat. Niille ostan laatua ja jätän jotain muuta ostamatta.
Palveluista käytän enää vain pakollisia. Nuohooja on pakko kutsua kerran vuodessa ja lemmikit on vietävä eläinlääkäriin tarvittaessa ja rokotuksiin, mutta siinä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on joka vuosi sama juttu tässä vaiheessa. Jää mullakin kauppaan, enkä osta ulkomaista.. Kuukausi eteenpäin niin alkaa saamaa kotimaista alle eurolla kilo.
Tomaatin sesonki eli pääsato alkaa toukokuussa eli kohta tippuu kilohinta. Kurkkuhan onkin jo aika edullista. Ihmettelen miksi esimerkiksi kesäkurpitsaa ei kukaan kasvata kasvihuoneessa, ostaisin sitä mieluummin kuin kurkkua.
Laatusuklaa on kallistunut hurjasti. Kalaa tulee ostettua vain tarjouksesta. Lihan ostamisen lopetin kokonaan. Joissakin maitotuotteissa (pikkujugurtit, skyrit yms) ollaan kipurajoilla. On tää kyllä järjetöntä. Palkka ei pysy hinnoissa perässä.
Ostan sesongin mukaan ja jos hyviä tarjouksia niin sitten syödään sitä. Ostan silloin paljon varastoon kuivaruokia yms niin säästyy kokonaiskuluissa.
Minä jätin vuosi sitten pois kaikki karkit, limsat, pullat, keksit, leivät, leikkeleet, naudanliha, einekset, jäätelöt ja hedelmät. Ostan vain vihanneksia, puhdasta lihaa, juustoa, jogurttia, kermaa, voita, teetä, pakasteesta vihanneksia ja marjoja. Pakastevihannesten kilohinta on talvella halvempi kuin heviosastolla. Näistäkin pitäisi nyt sitten karsia vielä jotain pois eli lihaa vähemmän, teetä vähemmän, halvimpia vihanneksia, halvempaa kermaa tai mielellään ei ollenkaan, voin tilalle oivariinia, juustoa vain tarjouksista jne. Annoksia pitää pienentää tai siirtyä kahteen ateriaan päivässä nykyisen kolmen sijasta. Hankalaksi menee jos vielä yhtiövastike nousee. Puhelinliittymä nousee kesällä joka tapauksessa.
Koska ruoan hinta on noussut niin ostan pelkkää ruokaa ja shampoota. En osta vaatteita enkä kodin tavaroita enkä käy kampaajalla.
lounaspaikoissa käymiset loppui, kun hinnat nousi yli 10 euron.
myöskään 12e kaljoja en osta baareista tai festareilta.
julkiseen terveydenhuoltoon minulla ei enää ole varaa, kun käyntimaksut nousee.
Liha. Nauta on lähes kokonaan jäänyt. Possun kasslerin huomasin, että sitä on ennen saanut tarjouksesta 4.99 ja nyt oli 6,99 kilo. Ei se vieläkään kallis ole, mutta periaate. Ollaan sitten ilman. Syödään papuja enemmän.
Broileria ostan kerran viikkoon lapsille, en ite kyllä tykkää. Kalat on jäänyt paljon vähemmälle, jos raaskii edes kerran kuussa ostaa.28