Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tuotteita et enää viitsi ostaa hintojen nousun jälkeen?

Vierailija
14.05.2026 |

Itse en enää osta naudan jauhelihaa. Jotkut teetkin jää ostamatta.

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naudan sisäfile jäänyt kokonaan pois ja kaikkinaiset naudan pihvit ja leikkeet vaihtuneet jauhelihaan. Myös possua tilalle. Lohta enintään kerran kuussa, broileria vain tarjouksesta.

Vierailija
62/97 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä teen yhtäkkinen järkyttävä hinnannousu (kiitos hallitus!!) oli kyllä älyttömintä paskaa taas vähään aikaan.

Aahhahhahhahhaaa...luuletko sinä onneton lapsi että hallitus päättää teen hinnasta?  
Ei kuule kyllä se on joulupukki joka sellaiset asiat päättää.  

Oletko tyhmä? Hallitushan virvoitusjuomaveron sääti ja päätti, että myös tee ja vesi ovat virvoitusjuomia. 

Höpö höpö taas.  Teen maailmanmarkkinahinta on noussut rajusti, ei siihen vaikuta Orpo eikä Purra.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvit ja suklaat vai tarjouksesta max. 4,99/pkt ja Fazer-suklaa väh. 4 levyä kympillä, Marabouta pitää olla 5. Limsat ja Vichy tarjouksesta max. 10,99/24 plo, mieluummin alle kympin.

Etkö voi ostaa kurapaskan sijaan jotain kunnon kahvia ja juot sitten vain vähemmän?

Vierailija
64/97 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmäsavulohi, jauheliha, suodatinkahvi vaihtunut pikakahviin (Nestlen Original on tummapaahtoisin ja jopa hyvää, kun tekee tarpeeksi vahvaa). Leivät ja juusto jäivät luonnollisesti pois kun syön vatsan takia viljoista enää kauraa puurona, tuolla tavalla säästääkin yllättävän paljon. 

Vierailija
65/97 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvit ja suklaat vai tarjouksesta max. 4,99/pkt ja Fazer-suklaa väh. 4 levyä kympillä, Marabouta pitää olla 5. Limsat ja Vichy tarjouksesta max. 10,99/24 plo, mieluummin alle kympin.

Etkö voi ostaa kurapaskan sijaan jotain kunnon kahvia ja juot sitten vain vähemmän?

Entä jos tykkää kuran juomisesta? Tärkeintä on kunnon kahvileipä, ihan sama vaikka huuhtoo suunsa kuralla!

Vierailija
66/97 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En enää mitään s- ja k-mafioilta. Käyn Lidl:ssä <3

- Lidl Prices -

Niin käyn minäkin, muttei se merkittävästi edullisempi ole. Käyn siksi, että siellä on lihat, hevit ja monet maitotuotteet huomattavasti parempilaatuisia kuin duopolilla. Eikä ole hyllykilometreittäin kaikkea täysin turhaa pskaa, kuten miljoonaa lajia maustettuja jogurtteja, proteiinivälipaloja ym. mitä ihminen ei tarvitse mihinkään. 

Jep. Lisäksi myymälät ovat kompaktin kokoisia. Lenkkeilen mieluummin ulkona kuin hehtaarihalleissa.

Minä lenkkeilen mieluummin hehtaarihalleissa. Muuten ei tulisi harrastettua liikuntaa ollenkaan.

Vierailija
67/97 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Lidl Prices -

Minä en. Lähimpään Lidliin 110 kilometriä. S ja K-"mafioissa" ei ole mitään vikaa!

Vierailija
68/97 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Lidl Prices -

Onneksi en ole noin köyhä.

Vierailija
69/97 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä teen yhtäkkinen järkyttävä hinnannousu (kiitos hallitus!!) oli kyllä älyttömintä paskaa taas vähään aikaan.

Aahhahhahhahhaaa...luuletko sinä onneton lapsi että hallitus päättää teen hinnasta?  
Ei kuule kyllä se on joulupukki joka sellaiset asiat päättää.  

Oletko tyhmä? Hallitushan virvoitusjuomaveron sääti ja päätti, että myös tee ja vesi ovat virvoitusjuomia. 

Höpö höpö taas.  Teen maailmanmarkkinahinta on noussut rajusti, ei siihen vaikuta Orpo eikä Purra.  

Selitätkö, miten teen maailmanmarkkinahinnan nousu vaikuttaisi yrttiteen hintoihin, jotka eivät sisällä teekasvia ollenkaan? 

Vierailija
70/97 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustoa ostan enää harvoin. No, terveys kiittää.

Vierailija
71/97 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sähkön hinta alkoi nousta, niin lopetin oluen ostamisen.

Vierailija
72/97 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa ja muut makeiset, limsa, kahvi,kala, bensa, vaatteet, parturipalvelut

Vierailija
73/97 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää, miten kallista sitten on, kun kauppojen omat merkitkin kielletään.

Vierailija
74/97 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suklaa ja muut makeiset, limsa, kahvi,kala, bensa, vaatteet, parturipalvelut

Suklaa on viimeinen asia mistä suostun tinkimään. 

Vierailija
75/97 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, niitä on niin paljon. Ihan ensimmäiseksi tulee mieleen karkit. Joo, harvoin tekee mieli, mutta sitten kun menee sinne karkkihyllylle ja tajuaa jonkun Lontoon rakeiden maksavan lähemmäs kuusi euroa ja suklaalevyn saman verran, niin hyllyyn jää. Sama koskee limuja ja nykyään jopa mehuja. Tästä on noin kolme päivää (Okei, vähän liioittelen, mutta ymmärrätte) kun Lidlin omenamehu maksoi 79 senttiä. Toissapäivänä se oli 1,39€. Ei vttu. Myös juustot, voi ja vihannekset, pl. pakasteet jää yhä useammin kauppaan. En maksa tomaatista 8€/kg.

Vierailija
76/97 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7itsemää leikkelettä

🤣🤭 Etsi itsellesi se DI mies, voisit ostaa vaikka yhdeksää lajia leikkeleitä. 

Vierailija
77/97 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan se joku suippopaprika jopa Lidlissä 15 €/kg, meinasin lentää pyrstölleni. Ei olla vuosiin ostettu tuoreita leipiä kaupasta. Kauan aikaa ostettiin pakkaseen 2-5 € isoja hävikkileipäsäkkejä, mutta kun aloin tiedostaa, että suurin osa kaupan leivistä on ultraprosessoitua, niin olen sittemmin leiponut leivät itse. Helpoimmillaan illalla taikinan sekoitus, jääkaapissa yön yli kohotus ja aamulla lusikalla kököt pellille ja uuniin. Yksi omatekoinen sämpylä pitää nälkääkin huomattavan paljon paremmin kuin kaupan.

Vierailija
78/97 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy enään ulkona kahveilla . 

Vierailija
79/97 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin Lidlistä kanamestarin kananpojan jauhelihaa.

Ensinnäkin kuka on se kanamestari? Tietääkö hän kanoista kaiken? Mikä koulutus hänellä on?

Entä mitä on kananpojan jauhelihaa?

Onko se siis nuorta kukkoa? Vai mistä se poika siihen tulee? 

-Luppis 10v

Minä olen ihmetellyt, että miten iso kanala sillä naapurilla on, kun vähän väliä on tarjouksessa naapurin kanatuotteita. 

Vierailija
80/97 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

julkiseen terveydenhuoltoon minulla ei enää ole varaa, kun käyntimaksut nousee.

Syöpä hoidoista selvinneenä   olisi minullakin kontrolli käynti syksyllä. En mene, ei ole rahaa tuhlata mokomaan kuvaukseen eikä oikein kiinnosta tilanne muutenkaan. Köyhät kyykkyyn tai monttuun.

Ei ne kuvaukset erikseen maksa. Parin minuutin puhelu, kun lääkäri lukisi tulokset ääneen maksaisi seitsemänkymppiä. 

Itse kävin labroissa, tt-kuvauksissa ja luin tulokset itse Maisasta. Eikä maksanut mitään.