Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tälläsessä suhteessa mitään järkeä?

Vierailija
14.05.2026 |

Nytkin kun ois vapaapäivä niin mies vaan istuu sohvalla ja kattoo telkkaria tai makaa sängyssä ja selaa nettiä. Välillä keittää kahvia. Välillä käy vessassa. Siinä se. Yhen lauseen on peräti tänään mulle sanonu.

Meillä ei siis oo mitään riitaa, mies vaan on AINA tuollanen. Jos en ite puhuis koskaan mitään, niin tässä talossa ei ikinä puhuttais.

Eikä tehdä mitään yhdessä. Ei ikinä. Koskaan. 

Minä oon aina se joka on yrittäny ehdottaa vaikka lenkille lähtöä, hyvällä tuurilla joskus saan sen mukaan. Mies vihaa liikuntaa niin ei se halua lähtä.

Joka päivä on tätä.samaa paskaa. Se ei puhu ku lauseen.pari per.päivä ja yleensä töistänsä jotaki. Sitte se vaan on. Elää omaa elämää telkkaria kattoen tai muuten makoilee. 

Aamulla taas töihin. Sitten kun tulee töistä niin sama juttu. Kahvit, ruoka, makoilua, nukkumaan. Töihin. Kotiin. Kahvit, ruoka, makoilua, nukkumaan. Töihin. Kotiin jne. Ainiin ja ne vessassa käynnit.

Vk loppuna se sitten joko nukkuu tai ryypätään.

Oon testannu sitä niin että oon omissa oloissani, enkä puhu itekään sille mitään. En huomioi sitä mitenkään. Kokeilin kaks päivää ja koko kahen päivän aikana se puhu mulle tasan yhen kerran kun kysyi jotain.

Mikä tuollasta ihmistä vaivaa? Aikunen 50v mies. Joskus se sano että heillä ei lapsuuden kodissaan koskaan puhuttu mitään niin ei oo tottunu siihen. Voiko tuo olla syy?

Tuntuu että revin iteltä kohta hiukset päästä ku jaksa elää tuollasen ihmisen kanssa jonka kanssa ei saa mitään keskusteluyhteyttä!!

Ollaan oltu jo 15v yhessä ja on kait se aina ollu tuollanen mutta sillon ennen asuttiin vielä omissa asunnoissa niin se ei niin haitannu mutta viime vuodet oon havahtunu tähän touhuun että ei tässä oo mitään järkeä!

Ehkä se vaan inhoaa mua eikä siks halua viettää mun kanssa aikaa. Ei pyydä edes viereen kun istuu ite sohvalla.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai se nyt ruokaa tekee, siivoaa ja pyykkää, joten tuskin aina sentään makaa?

Vierailija
42/75 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kans yks jonka mies ei tee perheen kanssa yhtikäs mitään, makaa kaiken vapaa-ajan sohvalla puhelin kädessä. Jos yritän keskustella, saan silmien pyörittelyä. Yksin hoidan kaikki lasten ulkoilut, tapahtumat ja kaverivierailut. Usein sitten mies toivoo, että meillä olisi siistimpää. Siis ihan oikeasti, makaa kotona koko päivän ja kun tulen lasten kanssa kotiin, ehdottaa että siivoaisin vähän enemmän kun on hänen mielestään turhan sotkuista. 

Olisiko oikeasti parempi yksin? En ainakaan jaksa tätä enää.

Tottakai olisi parempi yksin. Jos mies kerran makaa koko päivän niin ilmeisesti hän ei edes käy töissä. Mitä sä siis tuon katselemisesta saat? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nytkin oon koko päivän ollu toisessa makkarissa, oon vaan käyny syömässä ja vessassa ja muuten ollu täällä, niin mies ei oo koko päivänä käyny tässä makkarissa kattomassa mua, ei juttelemassa, ei yhtään mitään. Tuolla se vaan elelee omaa elämäänsä. Ihan ku mua ei ois olemassa.

AP

Miksi itse oot makkarissa päivän? Et sinäkään ihan terve ole. 

Munko  pitäs olla kokoajan se, joka yrittää jutella ja olla aktiivinen? Kai nyt itteäki alkaa jo masentamaan tällänen touhu kun toinen on omissa oloissaan ja on niinkuin mua ei olis olemassa, niin samapa se on itelläki sitte vetäytyä omiin oloihin ja olla puhumatta mitään.

AP

Lähinnä tuossa kai tarkoitettiin sitä, että ala tehdä muuta kuin olla kotona. Hanki oma elämä..Se auttaa myös silloin, jos päätät, että lähdet suhteesta.

Vierailija
44/75 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nytkin oon koko päivän ollu toisessa makkarissa, oon vaan käyny syömässä ja vessassa ja muuten ollu täällä, niin mies ei oo koko päivänä käyny tässä makkarissa kattomassa mua, ei juttelemassa, ei yhtään mitään. Tuolla se vaan elelee omaa elämäänsä. Ihan ku mua ei ois olemassa.

AP

Oletko itse käynyt katsomassa miestä?

Vierailija
45/75 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Munko sitä pitäs käydä katsomassa?

AP

Vierailija
46/75 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sinä olet ukkosi valinnut. 

Ja nyt on aika hankkiutua hänestä eroon.

Miehen valinta ei ole mikään loppuiän vankila. Ihmiset eivät yleensä tunne vielä toista kunnolla aloittaessaan suhteen. Nyt ap tuntee ja ihmettelee miksi on tuollaisen kanssa. On siis aika jättää hyvästit.  

Vierailija
47/75 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kans yks jonka mies ei tee perheen kanssa yhtikäs mitään, makaa kaiken vapaa-ajan sohvalla puhelin kädessä. Jos yritän keskustella, saan silmien pyörittelyä. Yksin hoidan kaikki lasten ulkoilut, tapahtumat ja kaverivierailut. Usein sitten mies toivoo, että meillä olisi siistimpää. Siis ihan oikeasti, makaa kotona koko päivän ja kun tulen lasten kanssa kotiin, ehdottaa että siivoaisin vähän enemmän kun on hänen mielestään turhan sotkuista. 

Huomasin, että vaimoni on ihan samanlainen. Hänen mielestä yhteinen tekeminen on netissä roikkumista erillään samassa huoneessa. Jos minulla on oma meno, hän keksii, miksi en voisi mennä.

Vierailija
48/75 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Munko sitä pitäs käydä katsomassa?

AP

Senkö sua pitäis käydä katsomassa?

Vierailija
49/75 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Miksi itse oot makkarissa päivän? Et sinäkään ihan terve ole. 

Munko  pitäs olla kokoajan se, joka yrittää jutella ja olla aktiivinen? Kai nyt itteäki alkaa jo masentamaan tällänen touhu kun toinen on omissa oloissaan ja on niinkuin mua ei olis olemassa, niin samapa se on itelläki sitte vetäytyä omiin oloihin ja olla puhumatta mitään.

AP

Missään ei ole niin yksin kuin huonossa parisuhteessa.

Tiedän kun olin tuollaisessa reilusti yli 10vuotta. Se helpotuksen tunne, kun ei enää tarvitse olla harmissaan toisen käytöksestä vaan voi elää ihan vaan itseään (ja lapsiaan) varten, on suunnaton. Eikä tarvitse odottaa että toinen vastavuoroisesti huomioisi. Kun sitä ei ikinä tapahdu.

Lähde! Sinulla on vielä paljon elämättä jäänyttä elämää edessä. Älä tuhlaa sitä pystyyn kuolleeseen.

Tämä. 

Vierailija
50/75 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Eiköhän aloittaja jo tiedä miltä se näyttää.

Vierailija
51/75 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit kun mies sanoo yhdenkin sanan se on heti ero.

Valitettavasti se on usein näin. Miesten suusta ei keskimäärin tule asioita mistä naiset pitäisivät joten kun he ovat hiljaa, naista ärsyttää, mutta kun suu aukeaa, naista kuvottaa. 

Ei miehiä ja naisia ole tarkoitettu elämään suljetuissa tiloissa keskenään. Ottakaa avoero ja sitten tapailet miestä sen mukaan miten hän tekee tapaamisista sinulle mukavia. Viekö treffeille, tuleeko hyviä keskusteluja. Tiedät jo etukäteen ettei tule. Tyhjän saa pyytämättäkin ja huomiota vaikka kahvilla käymällä. Mieshuomiota kun menee räkälään, minkä vuoksi harvempi nainen räkälässä käy...

Vierailija
52/75 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai olisi parempi yksin. Jos mies kerran makaa koko päivän niin ilmeisesti hän ei edes käy töissä. Mitä sä siis tuon katselemisesta saat? 

Eihän ne käy kumpikaan töissä.

Vierailija
53/75 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ero nyt hyvä ihminen, äläkä kuluta elämääs tuollaiseen! Mitä jos teillä olis lapsia? Varmaan hyvin huolehtisi niistä. Miksi tällästä tarvii edes kysyä!

Vierailija
54/75 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano miehelle, että voi osallistua ihan itsekin. 

Meillä ei sanonut siivoamisesta mitään, mutta muuten elettiin jokin aika kuin kämppikset. Miehellä oli omia projekteja paljon ja pystyi luottamaan siihen että olen kotona lasten ja lemmikkien kanssa jos hän on menossa. Otin puheeksi, että tämä ei ole reilua, että sopii kysymättä omia asioitaan kun minä en voinut tehdä samoin (miehen epäsäännöllisen työn takia). Tukiverkkoja kun ei juuri ollut. Lasten kanssa tehtiin kivoja juttuja silloin kun hän oli omissa menoissa ja miestä alkoikin jossain  vaiheessa harmittamaan että menee häneltä ohi sellaiset.

Alkoi löytyä perheelle enemmän aikaa ja kysyi projekteihinsa liittyen sopiiko mulle vai oisko mulla jotain menoa. Oppi siis huomioimaan ja perhe-elämä parani huomattavasti vaikkei se eron partaalla vielä ollut ollutkaan. Meillä on tiiviit välit koko perheellä, vaika lapset jo maailmalla ja viihdymme miehen kanssa hyvin kaksinkin. Hän huomasi ihan itse että perheen kanssa on mukavaa eikä aina tarvitse osallistua joka asiaan ja alkoi jopa kieltäytyä niistä projekteista.

Kotitöitä tehdään yhdessä ja erikseen kumpi sattuu ehtimään, tekee liki kaikkea mitä minäkin, mutta enpä minäkään ihan joka asiaa tee mitä hän.

Jos mies ei suostu keskustelemaan, eikä tilanne muutu, niin ero lienee oikea ratkaisu. Silloin ei tarvitse välittää kuin omista asioista ja sotkutkin on omia.

Vierailija
55/75 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttiin 54 liittyen. Kun lapset oli pieniä oli tuo kriisin hetki. Nyt ovat jo aikuisia ja meillä menee miehen kanssa oikein hyvin. Hyppäsin tekstissä nykyhetkeen vähän liian suoraan😂.

Vierailija
56/75 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kai se nyt ruokaa tekee, siivoaa ja pyykkää, joten tuskin aina sentään makaa?

Joskus harvoin saattaa täyttää ja tyhjentää astianpesukoneen.

AP

Vierailija
57/75 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minulla olisi nainen, olisin käskenyt viemään oman seurakuntansa tilaisuuksiin. Tai jos olisimme samassa srk:ssa, niin sitten sinne mars mars vasemman jalan tahdin ollessa yli 10 KHZ heinäsirkan vinkumista.

Sulla ei tule olemaan naista. Koskaan.

Vierailija
58/75 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin, että vaimoni on ihan samanlainen. Hänen mielestä yhteinen tekeminen on netissä roikkumista erillään samassa huoneessa. Jos minulla on oma meno, hän keksii, miksi en voisi mennä.

Meillä myös mies keksii aina syyn miksi ei voi hoitaa lasta. Usein myös peruu lupauksensa riidan kanssa edellisenä iltana. Olenkin ruvennut pyytämään äitiäni aina hoitoavuksi miehen sijaan, käytän myös maksullista lapsenvahtia paljon. Parisuhteelta tämä ei tunnu.

Vierailija
59/75 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Piruako siinä vingut, itseppähän olet valintasi tehnyt!

Vierailija
60/75 |
15.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tuollainen möllykkä on ihmeissään, kun tuli ero. Kun kaikkihan oli niin hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä