Onko tälläsessä suhteessa mitään järkeä?
Nytkin kun ois vapaapäivä niin mies vaan istuu sohvalla ja kattoo telkkaria tai makaa sängyssä ja selaa nettiä. Välillä keittää kahvia. Välillä käy vessassa. Siinä se. Yhen lauseen on peräti tänään mulle sanonu.
Meillä ei siis oo mitään riitaa, mies vaan on AINA tuollanen. Jos en ite puhuis koskaan mitään, niin tässä talossa ei ikinä puhuttais.
Eikä tehdä mitään yhdessä. Ei ikinä. Koskaan.
Minä oon aina se joka on yrittäny ehdottaa vaikka lenkille lähtöä, hyvällä tuurilla joskus saan sen mukaan. Mies vihaa liikuntaa niin ei se halua lähtä.
Joka päivä on tätä.samaa paskaa. Se ei puhu ku lauseen.pari per.päivä ja yleensä töistänsä jotaki. Sitte se vaan on. Elää omaa elämää telkkaria kattoen tai muuten makoilee.
Aamulla taas töihin. Sitten kun tulee töistä niin sama juttu. Kahvit, ruoka, makoilua, nukkumaan. Töihin. Kotiin. Kahvit, ruoka, makoilua, nukkumaan. Töihin. Kotiin jne. Ainiin ja ne vessassa käynnit.
Vk loppuna se sitten joko nukkuu tai ryypätään.
Oon testannu sitä niin että oon omissa oloissani, enkä puhu itekään sille mitään. En huomioi sitä mitenkään. Kokeilin kaks päivää ja koko kahen päivän aikana se puhu mulle tasan yhen kerran kun kysyi jotain.
Mikä tuollasta ihmistä vaivaa? Aikunen 50v mies. Joskus se sano että heillä ei lapsuuden kodissaan koskaan puhuttu mitään niin ei oo tottunu siihen. Voiko tuo olla syy?
Tuntuu että revin iteltä kohta hiukset päästä ku jaksa elää tuollasen ihmisen kanssa jonka kanssa ei saa mitään keskusteluyhteyttä!!
Ollaan oltu jo 15v yhessä ja on kait se aina ollu tuollanen mutta sillon ennen asuttiin vielä omissa asunnoissa niin se ei niin haitannu mutta viime vuodet oon havahtunu tähän touhuun että ei tässä oo mitään järkeä!
Ehkä se vaan inhoaa mua eikä siks halua viettää mun kanssa aikaa. Ei pyydä edes viereen kun istuu ite sohvalla.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nytkin oon koko päivän ollu toisessa makkarissa, oon vaan käyny syömässä ja vessassa ja muuten ollu täällä, niin mies ei oo koko päivänä käyny tässä makkarissa kattomassa mua, ei juttelemassa, ei yhtään mitään. Tuolla se vaan elelee omaa elämäänsä. Ihan ku mua ei ois olemassa.
AP
Miksi itse oot makkarissa päivän? Et sinäkään ihan terve ole.
Munko pitäs olla kokoajan se, joka yrittää jutella ja olla aktiivinen? Kai nyt itteäki alkaa jo masentamaan tällänen touhu kun toinen on omissa oloissaan ja on niinkuin mua ei olis olemassa, niin samapa se on itelläki sitte vetäytyä omiin oloihin ja olla puhumatta mitään.
AP
MEE PIHALLE SIITÄ, EI SIIHEN MIEHEN SEURAA TAI LUPAA TARVITA.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Lähde itse lenkille ja tee muutakin kuin vietät koko päivän makuuhuoneessa yksin! Ehkä mies joskus haluaa mukaan, kun näkee että sä teet muutakin kuin makaat kotona. Sulla on puheenaiheita ja sisältöä elämässä kun oot käynyt vaikka teatterissa tai tanssikurssilla. Voit paremmin sekä fyysisesti että henkisesti. Ja jos ei lähde mukaan niin klassinen jätä se sika toimii.
Ei tämä ole hyvä neuvo.
Tein vuosia just näin -kävin yksin eri paikoissa.
Eikö siltä kumppanilta saa mitään vaatia?
Mitä yhteisiä muistoja tuollaisesta ap:n kuvailemasta suhteesta jää? Ei yhtään mitään.
Lähde ap. Puhelinpylväskin on mielenkiintoisempi kuin sun mies.
Olin tuollaisessa suhteessa liian pitkään. Lähti kaikki värit ja sävyt itsestä ja elämästä. Mies Asperger.
No on se siinä mielessä hyvä neuvo, että harjoittelee sitä yksin olemista ja tekemistä, niin itsevarmuus kasvaa ja voi paremmin, että on voimia erota. Jos ei osaa tehdä itsekseen mitään niin helposti ajautuu samantien uuteen haitalliseen suhteeseen.
Mitä sä AP haluaisit tehdä? Ja mistä jutella?
Mitä jos se mies ajattelee samalla tavalla? Että siellä se nainen on ollut makuuhuoneessa koko päivän eikä kertaakaan ole käynyt moikkaamassa minua täällä sohvalla, yhyyyy.
Tuohan kuulostaa siltä että eropapaperit on jo vetämässä..
Miten olette päätyneet yhteen? Miten ihastuit mieheen jos se ei silloinkaan puhunut mitään?
Jos toinen rämettyy sohvalle ei puolison tarvitse mennä samaan suonsilmään.
Itse kysyisin, onko mies tyytyväinen omaansa ja teidän elämään. Jos on, mieti mitä sinä tarvitset voidakseni vastata samoin ja ala elämään sen mukaan. Miehen kanssa tai ilman. Vastaat omasta elämästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos se mies ajattelee samalla tavalla? Että siellä se nainen on ollut makuuhuoneessa koko päivän eikä kertaakaan ole käynyt moikkaamassa minua täällä sohvalla, yhyyyy.
Oon lukuisat kerrat käyny kuule moikkailemassa ja juttelemassa, mutta en minäkään loputtomiin jaksa jos toinen ei oo yhtään vastavuoroinen.
AP
Vierailija kirjoitti:
Miten olette päätyneet yhteen? Miten ihastuit mieheen jos se ei silloinkaan puhunut mitään?
Ainahan sitä ihminen osaa olla hurmaava alussa... Sillon kun tutustuttiin niin se lähti mun kaa luontopoluille ja oli muutenki aktiivisempi. Toi kukkia ja suklaata, katottiin yhessä telkkaria ja diipadaa..
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nytkin oon koko päivän ollu toisessa makkarissa, oon vaan käyny syömässä ja vessassa ja muuten ollu täällä, niin mies ei oo koko päivänä käyny tässä makkarissa kattomassa mua, ei juttelemassa, ei yhtään mitään. Tuolla se vaan elelee omaa elämäänsä. Ihan ku mua ei ois olemassa.
AP
Miksi itse oot makkarissa päivän? Et sinäkään ihan terve ole.
Munko pitäs olla kokoajan se, joka yrittää jutella ja olla aktiivinen? Kai nyt itteäki alkaa jo masentamaan tällänen touhu kun toinen on omissa oloissaan ja on niinkuin mua ei olis olemassa, niin samapa se on itelläki sitte vetäytyä omiin oloihin ja olla puhumatta mitään.
AP
Ehkä siis kuitenkin sovitte toisillenne 💡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan sitä ihminen osaa olla hurmaava alussa... Sillon kun tutustuttiin niin se lähti mun kaa luontopoluille ja oli muutenki aktiivisempi. Toi kukkia ja suklaata, katottiin yhessä telkkaria ja diipadaa..
AP
Toi on niin ärsyttävää että alkuun esitetään ja myötäillään, tykkään liikkua luonnossa jne. mutta kun aikaa kuluu ja arki tulee vastaan niin ei välitetä enää mistään. Mies ulos ja liikkeelle, koska tuollainen sohvalla makaaminen ja huono ravinto vaan ruokkii passiivisuutta!
Sammuta se TV ja kerro että olisi kiva tehdä jotain muutakin. Sopikaa vaikka yksi päivä viikossa ns treffipäiväksi ja vuorotellen kumpikin keksii sille päivälle jotain ohjelmaa/yhteistä tekemistä.
Itse sinä olet ukkosi valinnut.