Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen keski-ikäinen nainen ja pännii kun yöunet lyhenee aamuyöstä.

Vierailija
14.05.2026 |

Nukahdan illalla hyvin. Mutta herään keikkumaan jo klo 5. Pää meinaa räjähtää.

(Luontaisesti aamuvirkut älkööt vaivautuko, tää vuorokausirytmi ei ole mulle luontaista)

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyttänyt masennuslääkkeen mikroannostelua "hoitona" tähän jo vuosia. Auttaa siis siihen, että jos ja kun herään keskellä yötä nukahdan nopeammin uudelleen. Ei edellytä säännöllistä käyttöä vaan voi ottaa kun tarvitsee eikä itselläni ole aiheuttanut mitään sivuoireita. Annostus pysynyt samana alusta asti. Ei ole aivan idioottivarma kuten ehkä oikea unilääke olisi, mutta mahdollistaa yleensä säälliset yöunet silloin kun tietää että seuraavana päivänä pitää olla skarppina. Lomilla ja pitkillä vapailla en tuota käytä, silloin unenlaatu on mitä milloinkin. 

N50

Vierailija
22/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan mikään auta. Unet olleet rikkonaiset jo 25-vuotiaasta lähtien.

On pimennysverhot, joogaan, käytän magnesiumia sun muita unta lisää muka tuovaa pilleriä, on hormonikorvaushoitokin. En käytä alkoholia

N47

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nussittuna nukkuisit sikeämmin, eli kyse on vain impien ja muiden tavarastaan turhan tarkkojen naaraksien ongelmasta. Kunnon hikinainnin jälkeen nukkuu kuin tukki.

Niinkö sun äiti puhuu?

Vierailija
24/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ainakaan mikään auta. Unet olleet rikkonaiset jo 25-vuotiaasta lähtien.

On pimennysverhot, joogaan, käytän magnesiumia sun muita unta lisää muka tuovaa pilleriä, on hormonikorvaushoitokin. En käytä alkoholia

N47

Ei auta, ei. Mullakin noi kaikki sekä painopeitto. Illalla venyttelyt ja lämmin suihku. Aina samaan aikaan nukkumaan jne. Mutta ihan sama mitä teen, uni loppuu kesken.

Vierailija
25/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uni loppuu kesken, kun kortisolia alkaa erittyä elimistöön. Tuo ashwagandha blokkaa kortisolireseptorit, se auttaa pysymään unessa.

Vierailija
26/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nussittuna nukkuisit sikeämmin, eli kyse on vain impien ja muiden tavarastaan turhan tarkkojen naaraksien ongelmasta. Kunnon hikinainnin jälkeen nukkuu kuin tukki.

Spermasta saa lisäksi elintärkeitä flavonoideja. Imeytyy limakalvonläpi elimistöön ja auttaa nukkumiseen.

Vierailija
27/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta keski-ikäisenä miehenä voin sanoa että elämäntavat pitää olla kunnossa jotta uni maistuu. Vierestä seurannut saman ikäisen vaimon ähinää, päivät nukkuu yöt valvoo, mitään ei tee itsensä eteen. Ei ole koskaan käynyt esim lenkillä, ei välttämättä joka päivä lainkaan edes ulkona, syö miten sattuu jne. Itselleni on tärkeää että joka päivä tulee esim lenkkeiltyä tai muuten liikuttua vähintään tunti, tulee syötyä terveellisesti, pidettyä itsestäni huolta niin että illalla kun nukkumaan niin 5 minuutissa umpiunessa ja nukun helposti 9 tuntia jos ei kello herätä. M41

Vierailija
28/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaikuttaa joskus auringon nousu heräämiseen. Oliisko sulla kyse samasta, eli jos ikkunaan pimennysverhot?

Vierailija
29/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen esivaihdevuosi- tai vaihdevuosioire. Hormonikorvaushoito auttaa. 

Nykyään on myös hyviä unilääkkeitä, jotka eivät ole sellaisia tajuttomuusmyrkkyjä kuin entiset. Pieni annos mirtatzapinia tai ketipinoria auttaa minua nukkumaan aamuun. Mitään sivuvaikutuksia ei ole tullut. 

Esimerkiksi äidilläni uni halkesi lopullisesti kahteen osaan ja siinä välillä hän valvoo tunteja. Ja lääkkeitä ei tietenkään voi ottaa. Noh, itsepä kärsii sitten.

N55

Vierailija
30/30 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko uudelleen unenpäästä kiinni, jos vedät jotain kamomillateetaä? Joku rentoutumisrutiini ja takaisin nukkumaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi